Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Emma - 30 augusti 2010 21:36

Och det blonda vann. Jag har ÄNTLIGEN tagit tag i mitt hår och fixat i ordning mitt hår. Först drog Dennis ur mitthår ur en sån där hätta, sen gjorde jag en avfärgning (jag vet, jag är en stor skam i hårvärlden) och efter det gjorde jag slingor (en ännu större skam i hårvärlden). Resultatet blev över mina förväntningar. Direkt efter avfärgningen var väl håret inte supersexigt men när jag hade tagit i slingfärgen blev det riktigt bra. Jag ska göra slingor en gång till lite längre fram, men det lär dröja ett par månader fram tills dess. Nu ska jag kurera mitt stackars hår med många inpackningar och låta det vara fri från hårfön samt plattång i några månader innan jag ska skada det igen.


Dagen har varit trevlig. Jag och Liam har varit och fikat med Linda, Lovisa och Jennika :) Det va längesen vi träffades allihopa.


Imorn vet jag inte vad som händer. Inga planer alls. Det är ju öppna förskolan men jag tror vi struntar i det imorn då det skulle vara rätt fint väder imorn och jag vill hellre vara ute dom sista varma dagarna som vi kommer få nu. Kommer förmodligen bli en promenad med mamma och senare med Linda.


Nu ska jag strax sova. Eller ja, först läsa. Har fastnat helt totalt i boken jag nämnde. Önskar den va mycket tjockare för nu är den snart slut :(


Gonatt!

Av Emma - 30 augusti 2010 09:40

God förmiddag!

Vi har sovit till kl 8 idag. Skönt. Nu har jag lagt lilleman i sängen och jag hoppas han lyckas somna för han va allt bra trött nu. Han ligger och lyssnar på speldosan han fick utav sin farmor i dop-present, en väldigt fin present.

När Liam somnat ska jag njuta av en frukost. Har bara blivit så att när Liam somnat så äter jag min frukost. Det är skönt att kunna få äta i lugn och ro.


Idag ska vi fram till stan och ta en fika med mina töser. Ska bli trevligt :) Det är ju inte allt för ofta man träffar dom. Linda träffar vi iofs ganska ofta, och det är jag tacksam för.


Angående rubriken, har ni läst den boken, 'Små citroner gula' ? Den är verkligen bra. Jag har haft den liggandes här hemma en väldigt låååång tid. Jag har fått för mig att den boken inte är det minsta bra, men tro mig, den är bra. Igår kväll när jag läste den satt jag och grät. Den va så sorglig och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. Den är så verklig. Jag lär antagligen läsa ut den idag. Jag älskar när jag hittar böcker som man knappt kan sluta läsa. Ni som inte läst denna bok, läs den :)


Förresten, Dennis har lovat att hjälpa mig slinga håret när han kommer hem från jobbet. Det är en dold talang som han har ;)


Nä, nu lär jag äta lite frukost, är vrålhungrig! Ha en bra dag. Hejsvejs!



Ovido - Quiz & Flashcards