Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Emma - 6 augusti 2010 18:15

Mina killah-jeans passar :D Jag köpte två par jeans efter de att Liam kom till världen (kanske korkat eftersom att jag rasade ner i vikt efter det). Jag hann använda jeansen max 2 ggr och sen var dom alldeles för stora. Idag har jag tvättat dom båda i 95 grader. Jag har bara provat det ena paret än så länge och dom sitter som smort :D Det var mina favoriter så det är ju skitbra att dom passar. Ska strax prova dom andra och jag håller tummarna för att även dom blev lite mindre i min tvätt.


Jag var bara tvungen att dela med mig av min lycka.


Jag tänkte ta mig en varmt dusch strax och sen ta mig en promenad. Dennis är fortfarande ute, men jag antar att han gått hem till min mamma och pappa så jag får väl ta och promenera dit. Men innan de skall jag promenera i 30 min. Och snabbt ska jag gå. Behöver all energi känner jag.


Ha en finfin kväll. Det ska jag och min killah-jeans ha :P

Av Emma - 6 augusti 2010 17:16

Yes! Dom lagade vagnen direkt. Vi slapp alltså att vänta på någon ny. Sån tur :)


Vad trött jag varit idag. Antar att det är vädret. Och att jag haft så mycket att fixa här hemma idag. Imorn ska jag bara ta det lugnt.


Just nu är Dennis ute och går med lilla Liam. Jag tänkte nog slinga mitt hår sen. Tror jag. Det beror ju på om Dennis orkar hjälpa mig för jag fixar ju inte att gör adet själv.


Ahja, nu skall jag göra annat. Puss hejs

Av Emma - 6 augusti 2010 10:15

Jaha, nu var man hemma igen efter en vecka hemifrån. Vi har varit i Kungsbacka och varit hundvakt åt Dennis mammas hund, han är ju för söt den hunden. Från i söndags har vi varit i Kungsbacka och igår kväll kom vi hem. Vilken semester vi haft. Helt klart den bästa nånsin. :) Daftö var helt underbart. Sånt fint ställe. Och trots att min lilla älskling var sjuk så gick allt så bra. Han var så redig. Antagligen så var det tredagarsfebern. Men antagligen gjorde det ont i tandköttet också då han älskade att ha dom iskalla bitringarna i munnen och gnugga emot.


Som sagt, Daftö var helt underbart. I förrgår åkte jag med Dennis och min lillebror ut på havet i Christofers båt. Det var riktigt skoj (trots att båten är långsam;) hehe! Vi fiskade iaf makrill ute på havet och jag fick upp ett par stycken. Riktigt skoj. :)


Nu har vi kommit hem och självklart har vi massvis med tvätt och jag måste dammsuga hemmet. Liam tar ju sig fram överallt så nu får det inte vara ett dammkorn på golvet. Jag tror faktiskt han snart kommer börja krypa. Han har helt klart kommit på tekniken.. nu ska han bara lära sig att ta sig framåt i krypställning.


Dennis är iväg till babyproffsen med våran vagn nu. När vi var på Daftö gick helt plötsligt inte vagnen att få ner i liggläge utan vi kunde bara ha den i sittläge. Så kan vi ju självklart inte ha det. Dennis fixade en nödlösning så det fixade sig men jag vill ju naturligtvis ha en hel vagn som inte innebär några som helst risker för min son. Hoppas det finns en vagn inne. När vi köpte vår vagn för 2 veckor sen tog vi den sista i just den färgen och jag vill inte ha någon annan. Skulle dom beställa en ny skulle vi få vänta till september månad sa hon då. Jag hoppas verkligen inte att vi ska behöva vänta till september om vi nu får en ny.


Jaja, nu ska jag ner och sätta på en ny maskin medan Liam ligger och sussar så sött i sin säng. Ha en bra dag så kanske vi hörs sen. :)

Ovido - Quiz & Flashcards