Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Emma - 31 augusti 2010 22:12

Glömde ju skriva det förut (hur jag nu kunde glömma det).

Liam ställde sig upp på knä förut hemma hos sin mormor och morfar. Mamma hade nere diskmaskinen och Liam hasade sig dit och kämpade och tog i.. till slut stod han på knäna. Jag jublade högt :P Likaså min mamma. Så roligt att se alla framsteg och det bara kommer när man minst anar.


Liam <3

Av Emma - 31 augusti 2010 21:41

Idag när jag och Liam skulle hem till mamma/mormor så satte vi på oss massa kläder, vi ville ju inte göra om samma tabbe som igår då det va riktigt kallt ute.. brr.

Visst, det såg jätte varmt och skönt ut idag men det gjorde det igår också så ja, jag paltade på både mig och Liam massa kläder och Liam fick även ha en tunn mössa. När vi hade kommit halvvägs var jag jätte varmt. Det va ju hur skönt som helst och ingen vind som fläkta. FAN, tänkte jag.. men jag orkade inte gå tillbaka hem och byta kläder så det va bara att gilla läget. Liam hade dock på sig ett par byxor som går att vikas upp och sen en kortärmad body så på honom var det lätt fixat, som tur var :)


Vi gick ut på en liten promenix mamma och jag och sen gick jag hem och diskade lite och vek en massa tvätt som jag alltid lägger ner i ikea-påsar för att vika senare (vilket aldrig blir av).

Dennis kom hem vid 4 tiden och då promenerade vi bort till min mor och far för att hämta Liam och då blev vi bjudna på blåbärspaj med vaniljsås. Mumma :)


Nu ska jag strax lägga mig i sängen och läsa nån tidning eller kanske till och med börja läsa en ny bok, om jag har nån :)


Go kväll!

Av Emma - 31 augusti 2010 11:22

Idag fick jag sannerligen sovmorgon. Liam också för den delen. Vi sov ända till kvart i 10 då Dennis ringde och väckte oss. Men, jag är inte nöjd. Man blir fan segare och tröttare när man får sovmorgon än när man går upp kl 8 eller 9. Det är mycket bättre att starta morgonen tidigt. Dessutom känns det som man inte hinner göra nånting när man går upp sådär sent.


Idag vet jag inte alls vad vi ska göra. Eller jo, det lutade nog åt en promenad med vår älskade vän Linda under eftermiddagen. Sen ska vi nog ut och gå en runda med mamma/mormor också. Vädret är fint så idag struntar vi att gå till öppna förskolan.


Nu ska jag nog ta mig något att äta. Dennis gjorde en riktigt god pasta/kyckligsallad igår så den ska jag mumsa i min ;) Ha en bra dag. Hejs!



Ovido - Quiz & Flashcards