Alla inlägg under februari 2011

Av Emma - 28 februari 2011 21:10

Imorn ska jag ÄNTLIGEN klippa mig. Känns som de va evigheter sedan jag gjorde de, vilket de faktiskt är också.. den 9 december var jag iväg sist. Snart 3 månader sedan. Det är på tiden att toppa barret lite. Blev så jäkla nöjd sist också så ska be Åsa klippa likadant igen. Hoppas hon minns hur de va hon klippte då ;) Bör även tunna ur håret en aning.. får så himla tjockt hår och de går ju inte göra nånting med de. Däremot skall de bara toppas ytterst lite. Allt slitet ska bort så kanske 1-2 cm. Hoppas verkligen inte att mer behöver klippas bort!


Efter frisören funderar jag på att gå å köpa mig en skjorta på H&M som jag sett. Den va så fin. Vill även ha ett skärp eller något å sätta i midjan. Men vi får se :) Ska ju åka ut till majåker och hämta min gosse när jag är glad. Han ska nämligen vara hos sin g-mormor och g-morfar. Dom skulle ju haft honom idag, men så blev Liam dålig :( Dom blev så besvikna över att de inte blev nåt och då kände jag att jag vill gottgöra dom, som ringde och frågade om dom kunde tänka sig att ha Liam imorn förmiddag medan jag är hos frisören och dom blev så glada så :) Liam älskar att vara hos dom :)


Min lilla kille har börjat gå jätte mycket nu. Helt otroligt vad fort de har gått. Det började i fredags hemma hos min mormor och morfar. Då hade han tagit sig från en punkt till en annan hela tiden utan stöd (dock lite kortare sträckor). Nu under veckan släpper han och går till olika punkter hela tiden och nu är de riktigt långa sträckor. Man blir ju så stolt <3 Nu ska jag bara försöka få honom att vilja använda skor också, för ni förstår, Liam AVSKYR att ha skor på sig. Det är de värsta som finns :P Token!


Det gick bra på vårdcentralen idag förresten. Vi fick dock ingenting för Liams hosta, men doktorn gav oss beröm för allt vi hade gjort för Liam under natten och sa att vi skulle fortsätta så. Har de inte blivit bättre på fredag kan vi höra av oss igen :)


Nåja, nu ska jag alldeles strax göra mig klar för sängen. Blev ju inte många timmars sömn i natt så har lite att göra igen :)

Men FY så varmt de är i våran lägenhet.. helt sanslöst!! Får nog ha ett fönster öppet i sovrummet i natt.


Godnatt på er :)

Av Emma - 28 februari 2011 12:40

I lördags natt blev jag helt plötsligt jätte dålig. Jag jobbade ju också så de kändes fruktansvärt att inte vara hemma. Sov inte många timmar den natten =/ Idag stannade jag hemma från jobbet och jag mår bättre nu. Däremot blev min lilla Liam dålig i natt. Det började iofs i lördags natt för han också. Han sov över hos mina föräldrar och hade vaknat och varit jätte ledsen. Han hade fått hosta, typisk krupphosta. Min lilla stackare. Det gick dock över under dagen så vi tänkte inte mer på de.

Men igår kväll vid 10-11 tiden när Liam hade sovit en 3-4 timmar så vaknade han och var så ledsen och hade svårt att andas. Tårarna bara rann på min lilla kille och det gjorde så ont i mitt hjärta. Han hostade och rosslade. Dessutom var han helt kokhett. Vi gav honom alvevon, näsdroppar och slemlösande medicin för en liten bättring. Han somnade om efter en stund men vaknade upp flera gånger och var lika ledsen igen. Det var riktigt obehagligt att han hade så svårt med andningen!


Vi ska iväg till vårdcentralen när min lilla grabb vaknat. Pratade med dom förut och hon jag pratade med tyckte absolut vi skulle in. Han kanske kommer få andas i en sån där inhalator och sen får han säkerligen någon medicin. Detta får dock bli när han vaknat, jag vill nämligen inte väcka honom nu när han sover så gott. Imorn är jag ledig och har en tid hos frisören. Hoppas jag själv mår bättre och att Liam mår bra så att jag kan få komma iväg och klippa barret, det är behövligt!


Nu ska jag fortsätta kolla på Gossip Girl och vila innan min fina vaknar. Jag älskar min underbara lilla son <3

Av Emma - 23 februari 2011 19:25

Idag vaknade jag och Liam klockan 8. Vet ni hur skönt det är att få sova hela nätter? Jag är så tacksam för denna perfekta och underbara varelse så jag finner inga ord. Min son är helt exemplarisk, alltid så snäll och go <3


När vi hade stigit upp ur sängen så åt vi frukost. Liam åt en rejäl portion med gröt. Jag åt mina flingor som jag fått nån slags craving för. Såna där müsliflingor med torkad frukt i. Det är för gott de!


Sen busade vi hela förmiddagen. Massa, massa bus. Liam leker dock mest för sig själv, men ibland får man underhålla honom när han tröttnat på sina leksaker. På eftermiddagen blev det en promenad efter maten. Det var väldigt skönt ute idag. Synd att det är så många minus grader bara. Längtar nåt så otroligt mycket efter vår nu. Hoppas den kommer snart!

Träffade Linda och Joline en snabbis fast vi umgicks bara i ca 30 min för sen skulle jag och Liam gå till mammas/mormors jobb.


Nåja. Nu sover min lilla skrutt. Han somna vid 19 som vanligt så nu sitter jag i soffan å bara tar de lugnt. Äter lite godis också ;) Väntar att Livet på BB ska börja och sen kommer ju efterlyst också. Hoppas jag orkar hålla mig vaken tills dess. Dennis är förresten å jobbar. Han kommer nog komma hem i natt nån gång. Saknar min karl!


Gokväll!

Av Emma - 22 februari 2011 21:31

Guud så fint de programet är. Såg ni de idag? Jag blev helt rörd. Idag handlade det om en familj som var otroligt fattig. Dom hade inte alls mycket pengar, men det värsta av allt var att deras lille son Fabian hade dött i mammans mage för inte längesedan. Hon hade vaknat på natten av att det var helt blött i sängen och hon trodde det var vattnet som hade gått, men de var blod. Den kommande dagen skulle dom åka in och starta förlossningen. Det blev inte alls som dom hade tänkt sig. När lille Fabian hade kommit ut kom barnmorskorna med honom inlindad i en filt, men han levde inte :( Familjen fick åka hem utan sin bebis. Det måste vara den värsta mardrömmen som finns. Att få åka hem utan sitt barn. Dessutom att se alla som går där glada och lyckliga med sin lilla bebis hos sig. Jag satt och grät idag. Det gjorde så ont i mig. Stackars, stackars familj. Och inte nog med de, dom hade kvar en faktura på 7500 för sonens gravsten som dom inte hade råd att betala. Kan ni tänka er det dåliga samvetet dom gått och burit? Men Sofias änglar hjälpte dom, riktiga änglar.


Som sagt, jag ÄLSKAR de där programet. Dom som är med där är helt klart värda att bli hjälpta. Alla som dom har hjälpt har verkligen varit värda allting.


Nåja, jag blir så ledsen av att skriva och prata om de. Jag sa till Dennis när vi såg på programet "Tänk om man skulle få åka hem utan sitt barn från BB" och han svara "Nej... jag tänker inte tänka tanken. Det är de värsta som någonsin skulle kunna hända". Det är de verkligen!


Nej, om vi skulle prata om något roligare.

Jag och Liam åt lite glass med chokladsås förut. Det är ju sååå gott. Även jag älskar glass. Fast idag nallade jag på Liams :P Efter de orkade vi busa en massa mer. Liam har en söt nyckelpiga som har massa knappar. När man trycker på knapparna spelar dom musik. Liam älskar den leksaken. Han sitter på knä varje dag och trycker på knapparna och dansar till musiken. Han kan sitta där länge, länge och bara dansa. Jag blir så lycklig av att se honom greja och att han tycker de är så kul.

Vi tog även ett bad ikväll. Liam ÄLSKAR att bada. Han tycker de är så roligt. Min lilla skrutt <3 Som jag älskar honom!


Nu ska jag strax göra mig i ordning för sängen. Börjar bli jätte trött. Skulle egentligen vilja se på big brother men de börjar ju sååå sent (kl 22).. :P

Vi får se hur jag gör. Natti natti på er!

Av Emma - 22 februari 2011 15:15

Idag har jag varit på hela två möten. Klockan halv 9 började de första så det var bara att släpa sig upp ur sängen (trots sin lediga dag) och trampa iväg på cykeln. Liams mormor kom och hade hand om busungen här hemma :)

Klockan halv 10 slutade de första mötet och klockan 10 började de andra mötet. Apt! Vi hade lyftteknik idag och de var väldigt nyttigt att lyssna på. Dessutom fick vi gå på ett studiebesök. Kan inte säga att jag blev avundssjuk på dom som jobbade på de stället. Ett sånt ställe skulle jag helt klart kunna tänka mig att arbeta på. Jag ska allt söka. Det skadar ju aldrig :)


Nu sitter jag bara och tar de lite lugnt. Liam står framför tvn och stänger av, sätter på, stänger av, sätter på.. typiskt att dom kommer på hur dom ska göra sånt där. Liam har sysslat med de sen han lärde sig att stå upp. Alltså sen ca ett halvår sedan.. Han är verkligen på ALLA knappar. Det är de roligaste som finns, att få trycka på knappar. Speciellt dom man inte får röra, såklart. Nån gång lär han väl sig.

Har jag nämnt de att Liam pratar OTROLIGT mycket? Han pratar jämt. Dock inte så förståerligt, men han brukar säga massa bokstäver och i slutet säger han alltid "jobba", jag tror att han försöker säga nåt om att man ska iväg och jobba :P Det låter för sött.


Ikväll är Sofias änglar. Silket program. Jag älskar att kolla på de, men jag blir så ledsen jämt. Det är så hemskt vad folk gått igenom. Usch! Ett mycket bra program i alla fall. Hoppas dom gör en säsong till sen.


Såg förresten att Ullared började igår igen. Börjar inte de bli lite uttjatat nu? Så jäkla kul är de väl inte?


Ja just de ja, imorn är dagen med de stora D:et igen :P Wohooo! Sen ska jag jobba fjuttepasset. Nu verkar de dock som att dom ska flytta dom timmarna till en annan dag och de hoppas jag verkligen på. Känns otroligt ovärt att gå till jobbet 3 timmar när man lika gärna kunde varit helledig.


Ahja, nu ska jag fortsätta busa med min klätterapa till son. Min lilla skrutt <3

Ha en bra dag!

Av Emma - 20 februari 2011 16:19

Sitter hemma hos mor och far just nu. Är helt ensam. Mamma gick precis iväg med Liam och skulle se på när morbror Alfred spelar match i hockey :) Jag stannar kvar här och vilar lite.


Imorn är de dags för jobb igen. Känns mindre kul att börja klockan 7. Känns ännu mindre kul när man har ett apt-möte på kvällen mellan 16.30-18.30 Kan ju iofs välja att gå på apt-mötet på tisdag eller onsdag också, men känns som det är lika bra att få de gjort direkt. På tisdag har jag ett annat möte på morgonen och sen är jag ledig så då vill jag inte gå på något apt.

Nej, denna vecka är faktiskt inte speciellt lockande. Massa jobb och massa möten. Längtar tills nästa vecka kommer. För de första börjar jag på ett nytt schema i mars så jag kommer vara ledig två helger i rad och de känns ju helt underbart. För de andra känns mars som ett närmare steg mot vår.


I natt ska min knortis sova hos sin mormor och morfar. Han älskar att vara hemma hos dom. Han har aldrig några problem att sova eller vara utan mig och Dennis. Däremot känns de lite jobbigt för min del idag =/ Bara å gilla läget.


Har ångest över allt jag vill göra. Jag MÅSTE framkalla massa bilder nu. Vill ju göra i ordning fina album med Liam. Fick ett så himla fint utav min syster som hon hade pysslat ihop. Fick tårar i ögonen. Det var ett album med Liams första år, och vid varje bild hade hon gjort ett rim som passade ihop med just den bilden. Det var de finaste jag någonsin sett. Ska lägga upp bilder så ni får se hur kunnig hon är på sådana där saker. Världens bästa moster <3


Nej, nu ska jag sluta gnälla och fortsätta sitta och snoka på nätet. hejsvejs!

Av Emma - 17 februari 2011 20:15

Idag var den stora dagen ÄNTLIGEN här. Som jag har längtat. På jobbet gick tiden jätte långsamt, just för att jag visste vad som skulle ske klockan halv 2 :)

Jag ska berätta, men inte förräns på onsdag, för då är de ytterligare en dag med stort D. Många utav er kanske redan gissat på vad de är?


Jag är så lycklig. Allt känns helt perfekt. Ingenting kan bli bättre. Jag har allt man kan önska sig och lite därtill.


Hur som helst, idag har jag som sagt jobbat. Det gick bra. Efter jobbet kom Dennis och hämtade mig och vi for iväg och gjorde de vi skulle. När vi var färdiga körde Dennis mig hem och hämtade upp Lovisa, sen for dom iväg.

Jag har bara myst med min lilla kille idag. Vi har busat, sjungit, dansat och lekt. När vi sätter på musik ställer sig alltid Liam och trampar fram å tillbaka på stället och dansar, han är så söt, min lilla skrutt.


Mormor, morfar och morbror Alfred kom och hälsade på en sväng. Dom hade på sig något som Liam tyckte vääääldigt mycket om. Glass och chokladsås. Ni kan ju gissa om de var nån som tyckte de va smarrigt ;)


Nu sitter jag å väntar på att min karl ska komma hem. Min cykel står ju kvar inne i stan och jag behöver ju den imorn bitti. Tusan. Men tror jag har en snäll sambo som fixar hem den åt mig ;)


Nu ska jag fortsätta se på tv.


Gokväll!

Av Emma - 16 februari 2011 12:30

Imorn kl 13.30 gäller de. Nästan prick ett dygn kvar. Ååh vad jag är nyfiken. Ser verkligen fram emot morgondagen :)


Idag har vi varit ute och kollat på hästar ute hos Dennis syster. Det tyckte Liam var väldigt spännande. Tyvärr var de väääldigt kallt och blåste nåt djävulskt där ute på vischan!


Kl halv 3 börjar jag jobba. Kör en kort dag idag men de är skönt de med. Imorn börjar jag kl 8 och jobbar till 13 och sen ska vi iväg direkt jag och Dennis. Så pirrigt de är :)


Liam somnade för ca 15 minuter sen så nu ska jag se på lite tre kronor och vila lite innan jag ska ta mig till jobbet.


hörs kanske senare, hej hej!

Ovido - Quiz & Flashcards