Alla inlägg under juli 2011

Av Emma - 27 juli 2011 11:04

Imorn bär det av igen. Första campingen vi åker iväg till är Trellebystrands camping (tror jag) :P Dit åker även mina föräldrar och min lillebror med. På söndag åker jag, Dennis, Liam och Vincent vidare till Daftö där Dennis bror med familj befinner sig. Där var vi även förra året och det var verkligen jätte mysigt.

Det finns mycket grejer för barnen, bland annat lekplatser, en liten strand, pool och massa annat roligt.


Idag blir vår lilla Vincent redan 1 vecka gammal. Klockan 11.10 kom han till världen. Helt otroligt så fort tiden gått. Denna lilla människa har blivit en egen liten individ och visar redan vad han vill.

Liam är så himla snäll mot sin lillebror. Han kommer ofta fram och klappar försiktigt på honom och säger "hej". Han är verkligen världens bästa storebror <3

Jag ÄLSKAR mina två små barn!


Igår var vi på Skara sommarland med mamma, Alfred, Anna, Mikael, Fredrik, Jill och deras 4 barn. Det var lite växlande väder men inte kallt. Jag slapp ju dock bada.. är vääärldens badkruka!


Idag är vädret fint. Vi har ju väldigt mycket att göra idag, men jag totalvägrar att packa hela dagen, även om det kanske skulle behövas.


Just de, igår var vi med Vincent på "BB vård i hemmet" för ett läkarbesök. Det är något dom börjat med nu, och det tycker jag känns tryggt.

Vincent hade lite blåsljud när man lyssnade på hans hjärta då han föddes, men det är helt borta så hjärtklaffen som inte hade slutit sig helt när han föddes har nu gjort de. Men det hade den gjort redan innan vi åkte hem från BB.

Han vägde 3910 gram, så han har alltså gått upp sin födelsevikt :) Dom tyckte han såg matfrisk och pigg ut. Matfrisk är han absolut ;)


Nåja, nu ska jag äta.. är hungrig som en varg!

Av Emma - 27 juli 2011 11:04

Imorn bär det av igen. Första campingen vi åker iväg till är Trellebystrands camping (tror jag) :P Dit åker även mina föräldrar och min lillebror med. På söndag åker jag, Dennis, Liam och Vincent vidare till Daftö där Dennis bror med familj befinner sig. Där var vi även förra året och det var verkligen jätte mysigt.

Det finns mycket grejer för barnen, bland annat lekplatser, en liten strand, pool och massa annat roligt.


Idag blir vår lilla Vincent redan 1 vecka gammal. Klockan 11.10 kom han till världen. Helt otroligt så fort tiden gått. Denna lilla människa har blivit en egen liten individ och visar redan vad han vill.

Liam är så himla snäll mot sin lillebror. Han kommer ofta fram och klappar försiktigt på honom och säger "hej". Han är verkligen världens bästa storebror <3

Jag ÄLSKAR mina två små barn!


Igår var vi på Skara sommarland med mamma, Alfred, Anna, Mikael, Fredrik, Jill och deras 4 barn. Det var lite växlande väder men inte kallt. Jag slapp ju dock bada.. är vääärldens badkruka!


Idag är vädret fint. Vi har ju väldigt mycket att göra idag, men jag totalvägrar att packa hela dagen, även om det kanske skulle behövas.


Just de, igår var vi med Vincent på "BB vård i hemmet" för ett läkarbesök. Det är något dom börjat med nu, och det tycker jag känns tryggt.

Vincent hade lite blåsljud när man lyssnade på hans hjärta då han föddes, men det är helt borta så hjärtklaffen som inte hade slutit sig helt när han föddes har nu gjort de. Men det hade den gjort redan innan vi åkte hem från BB.

Han vägde 3910 gram, så han har alltså gått upp sin födelsevikt :) Dom tyckte han såg matfrisk och pigg ut. Matfrisk är han absolut ;)


Nåja, nu ska jag äta.. är hungrig som en varg!

Av Emma - 25 juli 2011 12:13

Den 20 juli 2011 kl 11.10 föddes vår underbara son Vincent med sina 3890 gram och en längd på 51 cm. Han är helt perfekt, precis som sin storebror <3


Jag svävar på rosa moln. Kan inte titta mig mätt på mina fina killar. Det känns helt otroligt att jag dom är mina gossar. Jag älskar dom så oändligt mycket!


Tänkte skriva en förlossningsberättelse för er någon dag. Inte just nu dock.


Jag hoppas ni alla höll en tyst minut för alla offren i Norge. Det känns helt ofattbart det som hänt vårat grannland. Hur kan en människa göra såhär mot massa oskyldiga barn, ungdomar och vuxna. Och mot deras alla anhöriga. Det är så hemskt. Jag kan inte förstå hur en människa kan göra såhär. Jag tänker på hela Norge och alla de drabbade.


Vila i frid alla ni som miste ert liv i detta hemska dåd. Och jag sänder naturligtvis alla tankar till dom som överlevde, men som kommer ha dessa upplevelser i sina tankar varje dag.

Av Emma - 19 juli 2011 21:47

Idag har jag och Liam varit hos min mormor och morfar hälsat på. Min mammas kusin med man och barn var där också. Väldigt mysigt då barnen var 2½ och ca 4 år gamla. Liam tyckte det va jätte kul och barnen var så gulliga mot varandra. Kramades och hade sig. När jag såg de blev jag alldeles varm.. snart har Liam ett eget litet syskon och dom kommer ju få de så roligt ihop. Som jag längtar <3


Just nu sitter jag och ser på tv och tar de lite lugnt. Är trött och har ont i ryggen. Sen kliar de överallt pga alla förbannade myggbett. Dom är ju så värdelösa. Varför finns dom??


Nåja, nu ska jag ta det lite lugnt med min karl som förövrigt varit jätte duktig idag. Han och min lillebror har nämligen fått upp massa grejer här hemma idag, och jag har bett om de i några månader, så det var ju trevligt att det äntligen blev gjort ;)


Kraam!

Av Emma - 18 juli 2011 21:21

Dennis,

Du ÄR mitt allt. Jag älskar dig så oerhört mycket. Vi har varit tillsammans i 3 år, vi har gått igenom så mycket. Vi har fått en underbar son och snart ska vi få en till liten bebis. Det finns inga ord som beskriver mina känslor för dig. Jag vill leva hela mitt liv ihop med dig och jag hoppas att jag kommer få göra de.

Du och våra barn gör mitt liv helt komplett!



Av Emma - 18 juli 2011 14:21

Igår eftermiddag så åkte hela lilla familjen iväg till skogen för att plocka svamp. Man har ju hört att det kommit mycket kantareller väldigt tidigt i år så vi tänkte ge det ett försök. vi hittade ca 3 liter kantareller. Det fanns massvis på vissa ställen. Så igår kväll kunde vi njuta av kantarellsmörgåsar minsann :) Kan ju tala om att Liam fullkomligt älskade kantareller. Han ville bara ha mer och mer, min lilla skrutt.


I natt sov jag lite som en kratta. Fick ont i kroppen bara jag vände mig om, sprang upp på toa typ varje halvtimma, hade svårt att somna om när jag väl vakna.. I morse var jag fruktansvärt trött. Liam ville upp kl 8, Dennis gick som tur var upp, min fina! Jag sov vidare till kl 9 då jag fick gå upp och äta frukost för att sedan åka och ta blodprov.


Nu har vi även varit på mvc. Sf-måttet låg på 36 idag. Magen är exakt lika stor som den var med Liam i v.39 :) Längtar jätte, jätte mycket tills vi får träffa lilla krabaten nu. 


Nåja, nu är Dennis, Liam och min lillebror Alfred ute i skogen för å plocka svamp idag med. Hoppas dom hittar en massa så man kan få sig lite kantarellsmörgåsar ikväll också ;)


Jag ska passa på att tvätta och röja undan lite nu. Men först ska jag nog vila lite.. är otroooligt trött! Kram 

Av Emma - 16 juli 2011 16:28

Nu sitter jag här igen. Är trött. Har försökt vika i ordning lite bebiskläder, har lagt i nytvättade barnvagnssängkläder i liggdelen och en liten nalle som vi fick med när vi köpte vagnen :) Har även fått igång en tvätt med mer bebiskläder och har lagt i lite bebiskläder i bb-väskan. Det kan ju faktiskt hända nånting när som helst och vi måste se till att allt är färdigt och klart.

Det känns som jag har tusen saker att fixa i ordning med innan bebisen kommer men börjar inse att jag inte kommer varken hinna eller orka fixa i ordning allt. Liam är till exempel hos sin mormor och morfar nu, men ändå så orkar jag bara göra saker korta stunder innan jag blir helt slut i kroppen.


Dennis har åkt till Skövde för att mecka med bilen nu. När han kommer hem så ska vi nog göra i ordning lite mat och mysa till de.


På måndag ska jag/vi till bvc igen. Jag ska även passa på att gå upp och ta blodprov och massa annat så att det blir gjort.

Ska bli mysigt att åter igen få höra bebisens hjärtljud och även att mäta magen.


Tänk, snart kommer vi ha våran bebis hos oss. Kanske han/hon är hos oss nästa vecka, om 2 veckor, 3 veckor, 4 veckor.. långt tills dess är det i alla fall inte och jag längtar jätte mycket efter att få hålla detta underbara lilla knyte i min famn!


Nu ska jag nog tina upp eller bulle eller två och vila lite framför tre kronor och sen hoppas på lite ny energi!


KRAM

Av Emma - 16 juli 2011 14:17

Gårdagens natt var allt annat än god. Liam var vaken mellan ca 2 - 5.30 Eftersom Dennis skulle upp och jobba så var det jag som fick vara vaken med Liam halva natten och jag vart helt slut av de. När han somnade om stensomnade även jag och vi sov till 9.30 igen innan gossen vaknade för att vilja gå upp igen. Jag hade nog kunnat sova halva dagen om det varit så!


Dagen blev lugn. Min bror Alfred kom hit och hjälpte till lite med Liam och att fixa i ordning lite grejer och flytta in byrå å sådär i klädkammaren :) Tur jag har sån bra hjälp. Strax efter 4 kom Linda och Joline på ett litet besök, mysigt. Hoppas på att vi snart kan ses igen så att barnen får leka lite.


Igår kväll började Dennis bygga ihop vår nya fina skohylla som jag köpte förra helgen. Hoppas på att vi får upp den idag. Vi vet inte riktigt vart vi ska ha den för den var väldigt stor och bred. Jag hade velat ha den nere i hallen, men det ska ju komma in en syskonvagn också och sätter vi den där nere finns risken att det blir jätte, jätte trångt. I värsta fall får vi ha den här uppe nånstans :) Huvudsaken är att alla skor kommer undan i hallen så att det ser lite fint ut.


Det vart en ganska tidig kväll igår. Vi åt lite kinamix med vegetariska hamburgare till och kollade på Adam & Eva men vi båda var jätte trötta så vi gick och la oss och stensomnade nästan direkt båda två.


I morse fick jag en underbar sovmorgon av mina älsklingar. Liam vaknade vid 9 och då gick Dennis upp med honom och åt frukost och sen hade dom åkt iväg till husvagnen, åkt och handlat osv. Jag vaknade vid 11.30 och var utvilad och nöjd. Helt underbart att få sova så länge emellanåt, även om jag helt klart föredrar att gå upp runt 8-9. Dagen försvinner när man går upp sent, men idag så var det bra härligt med en sovmorgon.


Nu ligger Liam och sover ute på balkongen, Dennis är och fixar i husvagnen och här sitter jag. Ska alldeles strax ta tag i att vika i ordning bebiskläder som jag tvättat nu. Har tagit fram alla Liams bebiskläder i strl 56-62 och ska lägga i det i en byrå. Det ser ju verkligen helt oanvänt ut. Tänk att Liam varit sådär liten och tänk så fort tiden har gått.


När Dennis var iväg och handlade förut så hade Liam pratat med kassörskan och då hade hon sagt "Nu när du är två år så kommer du snart att lära dig prata helt rent", Dennis svarade att han blir 1½ år den 22 juli.. Hon i kassan hade blivit jätte förvånad och sagt "Han måste vara en riktigt stor 1½ åring". Det är han nog. Han är väldigt lång, precis som sin pappa.


Ska bli jätte spännande att gå iväg till bvc nästa gång. Vi ska ju dit i samband med att bebisen har kommit så det blir väl förmodligen i början eller i mitten av augusti eller nåt.


Nåja, nu ska jag nog strax börja fixa, ordna, dona!

Älskar min familj. Det är verkligen sååå skönt att Dennis äntligen har semester nu. Synd bara att han bara har 3 veckor. Det går ju så fort =/


Kraam

Ovido - Quiz & Flashcards