Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

En härlig sovmorgon :)

Av Emma - 16 juli 2011 14:17

Gårdagens natt var allt annat än god. Liam var vaken mellan ca 2 - 5.30 Eftersom Dennis skulle upp och jobba så var det jag som fick vara vaken med Liam halva natten och jag vart helt slut av de. När han somnade om stensomnade även jag och vi sov till 9.30 igen innan gossen vaknade för att vilja gå upp igen. Jag hade nog kunnat sova halva dagen om det varit så!


Dagen blev lugn. Min bror Alfred kom hit och hjälpte till lite med Liam och att fixa i ordning lite grejer och flytta in byrå å sådär i klädkammaren :) Tur jag har sån bra hjälp. Strax efter 4 kom Linda och Joline på ett litet besök, mysigt. Hoppas på att vi snart kan ses igen så att barnen får leka lite.


Igår kväll började Dennis bygga ihop vår nya fina skohylla som jag köpte förra helgen. Hoppas på att vi får upp den idag. Vi vet inte riktigt vart vi ska ha den för den var väldigt stor och bred. Jag hade velat ha den nere i hallen, men det ska ju komma in en syskonvagn också och sätter vi den där nere finns risken att det blir jätte, jätte trångt. I värsta fall får vi ha den här uppe nånstans :) Huvudsaken är att alla skor kommer undan i hallen så att det ser lite fint ut.


Det vart en ganska tidig kväll igår. Vi åt lite kinamix med vegetariska hamburgare till och kollade på Adam & Eva men vi båda var jätte trötta så vi gick och la oss och stensomnade nästan direkt båda två.


I morse fick jag en underbar sovmorgon av mina älsklingar. Liam vaknade vid 9 och då gick Dennis upp med honom och åt frukost och sen hade dom åkt iväg till husvagnen, åkt och handlat osv. Jag vaknade vid 11.30 och var utvilad och nöjd. Helt underbart att få sova så länge emellanåt, även om jag helt klart föredrar att gå upp runt 8-9. Dagen försvinner när man går upp sent, men idag så var det bra härligt med en sovmorgon.


Nu ligger Liam och sover ute på balkongen, Dennis är och fixar i husvagnen och här sitter jag. Ska alldeles strax ta tag i att vika i ordning bebiskläder som jag tvättat nu. Har tagit fram alla Liams bebiskläder i strl 56-62 och ska lägga i det i en byrå. Det ser ju verkligen helt oanvänt ut. Tänk att Liam varit sådär liten och tänk så fort tiden har gått.


När Dennis var iväg och handlade förut så hade Liam pratat med kassörskan och då hade hon sagt "Nu när du är två år så kommer du snart att lära dig prata helt rent", Dennis svarade att han blir 1½ år den 22 juli.. Hon i kassan hade blivit jätte förvånad och sagt "Han måste vara en riktigt stor 1½ åring". Det är han nog. Han är väldigt lång, precis som sin pappa.


Ska bli jätte spännande att gå iväg till bvc nästa gång. Vi ska ju dit i samband med att bebisen har kommit så det blir väl förmodligen i början eller i mitten av augusti eller nåt.


Nåja, nu ska jag nog strax börja fixa, ordna, dona!

Älskar min familj. Det är verkligen sååå skönt att Dennis äntligen har semester nu. Synd bara att han bara har 3 veckor. Det går ju så fort =/


Kraam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 23 september 2011 10:43

Bytte bloggnamn igen, så nu heter jag finest.se/aboutagirl   Hoppas ni går in å kikar här igen så ni ser mitt nya namn, tog nämligen bort finest.se/emmaLV.   KRAM ...

Av Emma - 23 september 2011 08:05

Hej! Jag har bytt blogg. Nu mer hittar ni mig på finest.se/EmmaLV .. Besök mig gärna där :) Kram...

Av Emma - 20 september 2011 12:00

I helgen ska jag få åka till Ullared. Ser verkligen fram emot de. Dock är det väl en värdelös helg att åka dit på då det är löning, men men.. Det är bara å gilla läget :) Nu ska jag stax till affären å handla mat. Liam är på dagis och ska hämta...

Av Emma - 18 september 2011 23:19

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Uppdateringen här blev ju inte bättre sen jag skaffade iphone men det är svårt att ta sig tid för att blogga när man har två små barn. Jag hoppas på att kunna uppdatera oftare nu till hösten men det får bli som det...

Av Emma - 8 september 2011 00:08

Har blivit helt beroende av wordfeud! Om ni har iphone eller en andriodtelefon så skaffa de. Det är skitkul! Det är alfapet. Kan ju säga att jag blir helt frustrerad emellanåt för jag kommer inte på något ord alls. Just nu spelar jag med min syrra oc...

Ovido - Quiz & Flashcards