Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Emma - 7 juli 2011 22:08

I natt får Liam sova mellan mig och Dennis. Vill bara ligga och krama om min lille kille. När jag nattar Liam brukar jag sjunga för honom. Jag sjunger oftast Teddybjörnen Fredriksson och Vargsången. Men idag ville inte Liam höra på alls. Han bara vred och vände på sig och blev jätte arg. Då tänkte jag att det kanske är dags för att sjunga något annat. Jag började då sjunga på en av Liams favoritsånger. Alessandro med Lady Gaga. Sen sjöng vi lite på Poke face också. Gissa om det var nån som stenslockna :P Ska jag behöva sjunga Lady Gaga låtar om kvällarna?


Sitter och äter varm oboy och ostsmörgås nu. Det blev ingen köpemat idag för varken jag eller Dennis var speciellt sugna på de. Ibland är det gott med bara smörgåsar till kvällsmat.


Hade tänkt lägga ut bilder på magen dagen till ära, men jag hittar inte sladden för kamerakortet nånstans.. Ska försöka hitta den imorn! Antar att den ligger nerpackad nånstans från när vi haft med oss datorn på semestern.


På tal om magen. Jag har haft väääldigt mycket sammandragningar och även halsbränna idag. Tror bebisen kanske fixerat sig också för magen har sjunkit ner en bra bit nu. Har dock svårt att tro att bebisen vill ut än för känner inte av nån värk överhuvudtaget och bebisen får gärna stanna kvar tills det är sagt att vi ska göra kejsarsnitt. Nästa måndag, den 18 juli, så ska vi till mvc igen :) Ska bli spännande å se hur mycket magen vuxit.


Sist jag var på mvc och min barnmorska mätte magen sa hon att min kurva ligger på normalkurvan. Jag frågade då om det finns någon chans att veta hur stor bebisen är när man mäter magen. Då sa hon bara att jag ju absolut inte behöver oroa mig för att det är en stor bebis för jag KAN inte få stora barn. Hon menade med tanke på att jag själv är väldigt liten. Tycker det är väldigt knepigt att folk säger så. Speciellt när det kommer från en barnmorska. Jag berättade för henne att Liam var ganska stor, även om han inte var överdrivet stor. När jag berättade att han vägde 4230 gram när han föddes trodde hon jag skämtade, men alla människor borde väl kunna ha en stor bebis i magen, oavsett hur stor man själv är? :S 


Förresten, fick köpt en tröja och en topp från Gina idag. Alltid lika kul med kläder. Såg ut som dom fått in lite höstkläder nu också.. blää! Jag vill inte ha höst... jag vill ha sommar i all framtid!


Ahja, nu ska jag fortsätta blega lite på american pie, sen får det snart bli bingen. Har ju en underbar liten kille att krama och pussa på ikväll/inatt.

Godnatt på er!


Av Emma - 7 juli 2011 18:01

Idag går jag in i v.38 Det är bara 20 dagar kvar till bf. Dagarna har gått ganska fort sen förra torsdagen och nu närmar det sig sannerligen.

Graviditeten flyter på. Bebisen tar plats, det känns verkligen. Han/hon sträcker gärna ut sig och det känns som mina revben går av och även flyttas när dom små benen nuddar. Det är helt fantastiskt att det ligger en liten människa i magen. Jag kan knappt vänta tills vi får träffa dig <3


Idag har jag städat. Inte bara. Har gått väldigt segt. Är så trött och får ont lätt men jag har dammsugit, tvättat golvet, tvättat lite tvätt, hängt upp tvätt och även packat i lite grejer i bb-väskan. Har lagt ner massa kläder till mig själv som är helt nya. Ska bli kul att få sätta på sig lite nya grejer efter förlossningen. Bebisens kläder ska jag tvätta innan jag lägger ner de. Skulle behöva köpa lite bodys till den lille så får nog ta mig en repa på stan någon dag.


Hann med en fika med Linda och Conny idag också. Mycket trevligt. Skönt att komma undan lite när man städar ;) Nu är jag som sagt hemma igen och lär fortsätta med min städning innan lilleman kommer hem från mina föräldrar. Saknar honom jätte mycket nu. Kärleken till Liam är helt obeskrivlig. Han är mitt allt. Tänk att han funnits hos oss i snart 1½ år. Det känns som om vi aldrig nånsin levt ett liv utan honom.


Om lite mer än en timma kommer Dennis hem och då ska vi äta sallad. Blir köpemat idag. Skönt för känner inte alls för att ställa mig å laga mat.


Ahja, nu bör jag som sagt fortsätta här. Måste dricka vatten också.. är törstig mest hela tiden!!


Gokväll!

Ovido - Quiz & Flashcards