Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Emma - 13 juli 2011 21:30

Nu är det bara två veckor kvar till bf. Det känns lite skumt att det är så kort tid kvar. Längtar mer och mer för varje dag som går. Längtar tills jag får hålla i vår lilla bebis för första gången. Minns när Dennis kom ner med Liam till uppvaket där jag låg efter kejsarsnittet. Det var helt magiskt när han kom med vår lilla gosse i sina armar. Han var så liten, så perfekt, så underbar!


Idag har vi tagit det lugnt, som vanligt. Eller ja, det är aldrig lugnt när man är hemma med Liam för han är en riktig liten vilde och buse.

I veckan har han lärt sig att öppna diskmaskinen, och jag har varit så glad över att våran diskmaskin är så svår att öppna. Så länge han inte får upp diskmaskinen så kan han inte få igång den, men som sagt, nu har han lärt sig att öppna den och på så sätt får han ju igång maskinen lite då och då.. Men det är ju inte så mysigt när han öppnar maskinen å plockar ut alla skitiga tallrikar å bestick. Usch!


Dessutom har han lärt sig att drämma igen tvättmaskinens lucka och även där vet han exakt hur man får igång den. Luckan är, tycker jag, ganska så trög att få igen och det har jag också varit glad över.. men denna lycka fick inte vara så länge :P


Vi cyklade hem till mamma och pappa på eftermiddagen så att Liam fick springa i deras trädgård lite. Det är ju så bra eftersom att han inte kan springa iväg där, trodde jag :P Pappa gjorde ett staket för en vecka sedan och det har fungerat jätte bra fram tills idag. När vi satt i solen så sprang Liam omkring och helt plötsligt säger mamma "Men titta på Liam".. Då höll han på och kröp UNDER staketet och när han kom över på andra sidan trädgården tog han upp handen och sa "Herråå" och sprang iväg. Vi gissar på att han sett mina föräldrars katt krypa under så :P


Som sagt, Liam är en riktig liten vilde ;)


Nu sitter jag och tittar på ett förlossningsprogram. Alltid lika spännande! Dennis är iväg å hämtar sin lillasyster i Vara för hon ville inte vara kvar där. Imorn ska han lasta i Skövde så jag hoppas dom kommer hem snart så han kan gå och lägga sig och inte behöver vara helt slut imorn. Nu börjar snart hans semester i alla fall <3


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards