Alla inlägg under oktober 2010

Av Emma - 31 oktober 2010 19:11

Visst skrev jag för ett tag sen att jag trodde Liam skulle somna runt halv 7 ikväll? Jag hade helt rätt. Klockan 18.30 stensov han och nu sussar han så skönt i våran säng. Den enda som kommer saknas där ikväll är Dennis. Känns jätte tomt och tyst här hemma.


Jag har nyss ätit lite thaimat. Eller kinamat. Nej, det var nog thaimat. Ris med bambuskott och nåt mer vad de nu heter. Dennis va iväg och köpte de förut och han bad dom göra min gryta lite starkare och ack så gott de va. Nu har jag dock ätit upp allt. Skulle säkerligen kunna få i mig en portion till :P


Tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder här från igår men jag orkar inte göra de just nu. Det får bli imorn eller någon annan dag.


Nåja, nu ska jag strax se på ensam mamma söker och slappa i soffan. Är bra seg idag =/ natti natti på er. Gokväll!

Av Emma - 31 oktober 2010 17:30

Nu har han åkt igen :( Fy fan vad jag saknar honom. Jag ska säga er att Dennis är det bästa som någonsin har hänt mig. Jag älskar honom över allt annat i hela världen. Han och Liam, dom är mitt allt!


Gårdagen var trevlig. På förmiddagen stack jag iväg till stan för att hitta mig ett snyggt linne att ha på mig till kvällen. Det fanns verkligen INGET! Vad har hänt med dagens klädaffärer? Jag fann ett linne på gina som jag tyckte såg okej ut, men det kändes inte hundra så jag sprang omkring som en galning och försökte hitta mig något annat i alla andra affärer. Sara kom runt 1 och jag hade fortfarande inte hittat nåt linne. Vi gick bort till framnäs och kollade på Rydens men jag hitta inget. Skit! Det slutade med att vi fick gå tillbaka till gina och köpa de där linnet och några armband. Faktiskt så va linnet jävligt snyggt på så jag ångrar absolut inte de köpet.


Kvällen blev bra. Vi var hos en kille som heter Conny. Molle kom dit och honom har jag inte träffat på typ 5 månader (?) tror jag. Vi tog taxi till stadt och där var de ju mycket folk. Herregud! Hur orkar folk? Haha :p


Idag har huvudet inte mått kanon, men det har börjat rätta till sig. Nu ska jag och Liam krypa upp i soffan med lite välling och se på tv. Lilleman har bara sovit en gång idag så han kommer förmodligen somna runt halv 7 idag :) Han ska få sova bredvid mig i natt nu när inte Dennis är hemma. Håller mina tummar för att Dennis kommer hem på tisdag igen.


Ha en bra kväll alla människor :) Hejdå

Av Emma - 30 oktober 2010 11:18

Jag är förkyld MEN det är mycket bättre idag. Jag har kurerat mig som fan.. snyt mig hela tiden, druckit massa vatten, proviva, ätit vitaminer och massa frukt. Och se, nu jäklar är jag på g ;)


Just nu håller jag på å tvättar kläder. Har problem för jag vet inte alls vad jag ska ha på mig, men jeans och något snyggt linne kanske? Köpte ju ett par läckra jeans som satt som smäck på mig ;) Dom får de nog bli. Sen ska jag köpa mig ett fins linne. Måste ju känna mig snygg nu när vi ska ut, de va ju liksom inte igår.


Har lovat Dennis att kolla efter nån fin tröja till honom. Nåt tips på var man kan hitta de? Jag får väl kika runt.


Nu ska jag strax in å möta Sara. Vi ska till systemet. Jag ska tydligen köpa till Molle också. Alltid ska alla andra ha när man ska köpa nåt där.. suck ;p Nä, skämt å sido. Det gör mig ingenting. Jag är på gott humör idag. Tjohoooo!


Ha en bra dag och kväll allihopa för de kan jag lova er att jag ska ha!!

Av Emma - 29 oktober 2010 11:57

Då va det fredag igen vilket betyder att Dennis kommer hem :D Synd bara att jag inte är hemma ikväll. Vi får ses imorn istället. Har saknat min man!


Jag mår inte bra =/ Tyvärr! Mår jag såhär imorn, då lär de inte bli någon utgång. Men idag ska jag kurera mig. Ta en kopp te med honung i, ta en ipren, dricka massa proviva, äta massa clementiner och vila.

Liam gick nyss ut på en promenad med sin mormor så jag kan passa på att göra allt detta.


Jag gick och la mig kl 22 igår och vi fick inte upp förrän strax efter 9 idag. Fick sova länge och de va skönt och behövligt.


Ahja, håll tummarna för att jag snart bli bättre. Hejdå!

Av Emma - 28 oktober 2010 16:05

Blää, idag är ingen rolig dag. Jag är såå förkyld. Bara nyser hela tiden. Och trött är jag också. Samtidigt som jag är bra jäkla uttråkad. Såna här dagar är man så oerhört tacksam för att man har den bästa mamman i världen som kan komma och ta Liam lite, för jag har verkligen inte orkat göra nånting idag. Nu fick han komma ut på en promenad och sen skulle dom hem och busa <3


Nu ska jag alldeles strax ta en dusch. Skönt! Sen ska jag plocka i ordning i vårt kök. Det ligger saker överallt. Dom va ju här och satte upp nya skåpsluckor igår och var tvungen att ta ut alla saker som låg i lådorna som dom ligger lite här och där i köket nu.


Till kvällen kommer Liam hem igen och idag hoppas jag att han somnar i tid. Det får inte hända att han sover så sent som igår.


Ahja, håll alla tummar ni har för att jag blir bättre så att jag kan gå ut på lördag. Har ju sett fram emot de så mycket. Varför ska man alltid på dålig när man ska iväg på nåt som man inte är iväg på allt för ofta? Typiskt säger jag bara.


Hejsvejs!

Av Emma - 27 oktober 2010 22:17

"Var är lampan, Liam?", lilla Liam tittar upp på lampan och säger "Pa". Varje gång man frågar så vet han vart han ska titta. Och när vi sätter oss vid köksbordet här hemma behöver man inte ens fråga längre för Liam tittar direkt upp på lampan och berättar för oss att "Pa" är där.

Ser Liam våra katter, eller katter överhuvudtaget, så säger han "maaa". Han kan de där nu.

Liam har även börjat krypa nu. Eller ja, egentligen har han kunnat de en lång tid men hela tiden föredragit att hasa sig fram, men idag började han krypa mest hela tiden när han var på golvet. Han har kommit på att det minsan kan gå lika snabbt att krypa också, så man behöver inte alltid hasa sig framåt. Han är duktig min lilla kille :)


Jag måste skriva upp detta i Liams "Första år" bok. Nu ska jag alldeles strax lägga mig. Saknar Dennis oerhört mycket. Natti natti!

Av Emma - 27 oktober 2010 21:09

Nu är Dennis bortrest på arbete. Jätte tråkigt :( Nu förstår man verkligen hur mycket man saknar honom när han är iväg. Det är så tomt här hemma utan honom. Tur att jag har min lilla älskling här hemma. Han ska få sova bredvid mig i natt :)


Idag har jag jobbat. Tjäna lite mer pengar till nästa månad är ju aldrig fel :) Får inte glömma att ringa försäkringskassan och berätta att jag jobbade idag. Vill ju inte att de blir fel och att jag blir skyldig dom massa pengar.


Liams sovtider blev ju inte riktigt som dom skulle ikväll. Kan bero på att han fick sova till kl 17.30 och det går inte alls. Jag brukar inte låta honom sova efter 15 eftersom att hans kvällstider blir så tokiga då. 


Ahja, jag ska snart se på "Välkommen åter" och sen inta sängen. Har gått och blivit förkyld.. blää! Hoppas verkligen inte de blir värre. Jag brukar få riktigt rejäla förkylningar när jag väl blir förkyld. Så tråkigt :(


Saknar min älskling :( <3

Av Emma - 26 oktober 2010 21:42

Jag har sagt det förr och jag säger de igen, tisdagskvällarna är dom bästa. Desprate äger! ;)


Vet ni vad? Jag fick lönespecifikationen idag. Inte för att skryta, men helskotta vilken bra lön jag får imorn :)

På tal om lön. Imorn ska jag jobba. Jag börjar kl 8 och går av kl 11.30, sen åker jag tillbaka till jobbet kl 16.30 och slutar kl 21.00 Jag och Liam ska sova över hos mina föräldrar. Dennis är ju bortrest och eftersom jag slutar så sent imorn känns det bäst att vara kvar där eftersom Liam nattas kl 19.


Nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig. Är faktiskt trött och de ska bli riktigt skönt att sova. Allt är fixat och klart inför morgondagen och det känns riktigt härligt. Jag brukar ju alltid göra allt precis innan jag ska sova, men inte idag. Men jag borde nog platta mitt hår nu, för annars kommer jag se ut som "Hej kom och hjälp mig" imorn :P


Natti på er. Pusspuss

Ovido - Quiz & Flashcards