Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Emma - 26 oktober 2010 21:42

Jag har sagt det förr och jag säger de igen, tisdagskvällarna är dom bästa. Desprate äger! ;)


Vet ni vad? Jag fick lönespecifikationen idag. Inte för att skryta, men helskotta vilken bra lön jag får imorn :)

På tal om lön. Imorn ska jag jobba. Jag börjar kl 8 och går av kl 11.30, sen åker jag tillbaka till jobbet kl 16.30 och slutar kl 21.00 Jag och Liam ska sova över hos mina föräldrar. Dennis är ju bortrest och eftersom jag slutar så sent imorn känns det bäst att vara kvar där eftersom Liam nattas kl 19.


Nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig. Är faktiskt trött och de ska bli riktigt skönt att sova. Allt är fixat och klart inför morgondagen och det känns riktigt härligt. Jag brukar ju alltid göra allt precis innan jag ska sova, men inte idag. Men jag borde nog platta mitt hår nu, för annars kommer jag se ut som "Hej kom och hjälp mig" imorn :P


Natti på er. Pusspuss

Av Emma - 26 oktober 2010 13:25

Ikväll eller imorn bitti ska Dennis åka neråt i landet. Kvar blir Liam och jag. Känns jätte tråkigt. Tycker inte om att sova själv och saknaden efter Dennis blir enorm så fort han är borta. Men det ska väl gå bra. Han kommer hem på fredag. Risken finns dock att han måste åka iväg på måndag igen. Suck, suck och åter suck!


Jag är skitnyfiken på hur mycket jag ska få i lön imorn. Man brukar väl få specifikation dagen innan löning? Inte har det kommit nåt i lådan idag inte. Men dom kanske inte delar ut sån post på tisdagar? Det kanske bara är reklam? Jag får vackert vänta tills imorn helt enkelt.


Det blev kanon bra med skötbordet. Den står bredvid Liams säng nu. Är nöjd. Jag skulle dock bli ännu mer nöjd om vi kunde hitta oss ett annat hem så småningom. Det lär ju inte bli någon flytt inom de närmsta halvåret men sen ska vi fan ha hittat nåt. Gud vad jag ångrar ibland att vi flyttade hit.. fast ändå inte. Jag saknar bara vår gamla lägenhet. Området kunde helt klart kvittat för jag trivdes inte alls. Men vår gamla lägenhet. Vårt fina sovrum. Det var gigantiskt! Blir deprimerad av å tänka på den. Men jag ville ju som sagt inte bo där så att flytta därifrån va en lättnad samtidigt som jag sörjde lägenheten.. :(


Jag ska göra en pastasallad sen. Antingen ska det va kyckling i eller så tar jag lax. Eller så gör jag två stycken sallader. Spelar ju ingen större roll. Jag måste göra mycket. Dennis ska få med sig många lådor nu när han ska iväg. Jag är som en liten hönsmamma när Dennis ska iväg till jobb eller om han ska resa bort.. jag ska fixa och dona mat för jag avskyr bara tanken på att han är hungrig på jobbet.


Nåja, nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och sedan måste jag städa. Ska nog ringa min mor och kolla om hon har lust att ta hand om sitt barnbarn lite senare medan jag fixar mat och städar. Ha en bra dag. Kanske skriver senare.


Jag älskar Dennis och vår son Liam mer än livet <3

Av Emma - 26 oktober 2010 10:53

God förmiddag :)

Liam ligger just nu och sover och jag försöker äta frukost i lugn och ro. Det går lite sisådär. Telefonen ringer hela tiden. Gud så populär jag är :P


Igår åkte jag som sagt va iväg och tränade. Men vet ni vad?! Jag glömde mitt presentkort så det blev inget gympakort köpt igår heller. Attans! Men jag funderar på att dra iväg och träna en sväng på fredag så då ska jag passa på att köpa de.. om jag inte glömmer presentkortet igen vill säga ;)


Idag är de öppna förskolan, men ärligt talat känner jag inte alls för de idag. Det blir nog att vi går och träffar Linda och Joline en sväng lite senare.


Hörs kanske sen. Puss hejs



Ovido - Quiz & Flashcards