Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Emma - 13 oktober 2010 21:59

Varför lär jag mig aldrig? Nu har Liam sovit sen kl 18.50 Jag har haft ett antal timmar på mig att fixa i ordning allt tills imorn bitti då jag ska iväg och jobba och Liam ska till sin mormor och morfar. Dessutom lovade jag Dennis att göra mackor till honom och jag ska även göra i ordning nåt till mig själv som jag kan ha med till jobbet när hungern tagit över min mage. Men varför ska jag alltid ligga och slappa, blega på tv, sitta vid datorn i stället? Nu är jag ju alldeles för trött för att ta tag i det, men jag måste... SUCK! Från och med nu så lovar jag mig själv att ta tag i allt som ska göras innan jag lägger mig i soffan.


Guuud, jag är ju så trött nu. Vill bara lägga mig i sängen.


Happ happ, jag får ta tag i det tråkiga å lägga mig i min sköna, härliga säng efteråt. Godnatt!

Av Emma - 13 oktober 2010 20:45

Jag har börjat tro på ödet. Eller ja, kanske.. det beror på! Blir det som jag vill, då tror jag på ödet, annars inte! Jag tänker inte berätta för er än, men om ca 2 veckor ska jag berätta om jag tror på det eller inte.


Jag har äntligen kommit på hur jag ska göra med Liams sovtider. Igår somnade han strax efter 19.00 och sov till 7.30 utan att vakna en gång. Vill ni veta mitt hemliga trick? Jo, Liam åt mat kl 16.00, gröt kl 18.00 och välling kl 19.00 och på så sätt trollades min belåtna gosse upp :) Dessutom har jag ändrat sovtiderna på dagen. Inget sovande efter kl 15. Idag somnade min underbara son kl 18.50 Han är så duktig. Nu ska jag köra på detta :)


Imorn ska jag jobba igen. Känns bra men kommer sakna Liam. Ska även jobba på lördag men sen är jag ledig i några veckor. Skönt. Vill umgås med min lilla kille.


Fan, jag har sån jäkla halsbränna. Får ta en tablett igen. Suck! Ska ta och göra lite te och sätta mig i soffan å se på efterlyst strax. Men jag gillar inte den nya gubben som sitter där. Han får det alltid att låta som att det är offrets fel att han/hon blivit attackerad/våldtagen/misshandlad osv.. inte ok!


Förresten, funderar på att skaffa en tjänst som ger mig billigare internet på mobilen.. kanske vore nåt de :)


Gokväll!

Av Emma - 13 oktober 2010 09:31

Hur mysig är inte hösten då? När jag och Liam gick upp i morse tände vi ljus och hade det mysigt i höstmörkret. Det är det som är det fina med hösten och vintern. Precis allt blir mysigt. Mörkret är mysigt, tända ljus är mysigt, varm choklad är mysigt, att sitta uppkurad i soffan med en filt är mysigt.. Ja, detta gillar vi :)


Hörde en låt i morse som jag tyckte om. Kesha - take it off :) Vet inte varför jag gillade de men det va lite fart i den.





Jag längtar till slutet av månaden. Fasen så skoj jag ska ha :D Äntligen!!


Nog om de. Nu ska jag göra mig i ordning så jag är klar tills Liam vaknar. Vi ska ut och gå med Rebecca och Wira. Efter det blir det nog en mysig fika någonstans :)


Kramis

Ovido - Quiz & Flashcards