Alla inlägg under oktober 2010

Av Emma - 19 oktober 2010 22:06

Bläää, varför kan det inte bara dyka upp en lägenhet som vi vill ha?! - Jo, jag trivs i denna lägenheten, det gör jag verkligen, men jag vill bo större. En trea eller en fyra vore kanon. Alla fyror som dyker upp ligger på tredje/fjärde våning utan hiss. Det går ju inte. Hade det funnits hiss hade det fungerat. Just nu känns det som att jag kan fortsätta drömma om en stor, fin lägenhet. Verkligen ALLA utom jag får sig lägenheter. Dessutom känns det så tråkigt att vi inte blev erbjudna radhuset. Känner mig heldeppig över det.. jag ville ju så gärna! :(


Idag har vi varit på öppna förskolan. Liam tyckte det var kanon-kul. Han verkligen älskar att umgås med andra barn. Det som känns extra kul nu är att min bästa vän också har ett barn nu. Våra barn kommer bli bästa vänner, det vet jag :)


I morgon ska vi hem till Liams gammelmormor och gammelmorfar. Vi ska bli bjudna på mat. Klockan 12 ska vi vara där. Har inte bestämt om vi ska promenera eller åka bil än. Tror det lutar åt promenad men det beror helt på hur vädret ser ut imorn.


Ahja, nu ska jag strax lägga mig å sova. Natti natti!

Av Emma - 19 oktober 2010 09:59

Typiskt. Det blev ingenting. Det jag väntade svar på var en lägenhet, men det gick åt pipsvängen :( Känner mig jätte besviken för jag ville så gärna. Men det är bara att ta nya tag och vänta på att något annat dyker upp.


Saknar vår förra lägenhet lite. Synd att den låg i helt fel område. Skulle vilja ha vår gamla lägenhet där vi bor nu. Då hade jag säkert trivts i alla fall. En bekant nämnde i alla fall att hon började bli erbjuden lägenheter efter 1 månad, och vi har varit aktiva i ca 1 månad, så det borde börja rulla in erbjudanden snart. Hoppas på de i alla fall :)


Nu ska jag strax börja göra mig i ordning. Jag och Liam ska promenera till Hjertbergs med Rebecca och Wira i det fina vädret ;) Efter det blir det öppna förskolan. Det va ett par veckor sen nu så det ska bli trevligt. Liam gillar ju att träffa barn och att sjunga.


Efter öppna förskolan ska jag iväg på möte och då får Liam vara med sin mormor så länge. Tur att det går att ordna så lätt :) Liam älskar ju att umgås med sin mormor och morfar. I söndags ville Liam visa sin tacksamhet så han köpte en blomma till sin mormor och tackade så mycket för att hon alltid ställer upp och har honom om dagarna när hans mamma och pappa jobbar. Han är inte dum han ;)


Men men, nu ska jag göra mig i ordning och stoppa nåt i magen.


Förresten, JAG VILL HA ETT HUS!!!!!!

Av Emma - 18 oktober 2010 22:27

Jag är så nervös. Efter 24.00 får jag veta något jag gått och väntat på i drygt 1 vecka. Blir det inte som jag vill kommer jag bli grymt besviken. Samtidigt är jag så säker på att det inte kommer bli något. Jag är ju förberedd. Men när man vill något så gärna så spelar det liksom ingen roll hur förberedd man än är, man blir superbesviken i alla fall :/


Jag hade tänkt att fråga er om en låt jag har på hjärnan, men jag kom fram till att det inte är så lätt eftersom att jag inte minns ens en liten del av texten :P Nynnar bara på melodin och ingen lär uppfatta vad jag nynnar på ändå så jag får helt enkelt vänta och se om jag kan memorera låten :)


Har jag nämnt att Liam lärt sig vad lampa är för något och att han kan säga det? Frågar man honom vart lampan är så tittar han upp i taket efter lampan och efteråt säger han "Baba". När han säger "baba" viskar han fram de. Det låter supersött. Han är för redig min lilla gosse :)


Det blev en fika med Rebecca och Wira idag. Det var riktigt trevligt för jag hade nog inte kommit ut annars :) Efter fikan åkte Liam hem till sin mormor och morfar på käk medan jag åkte iväg och tränade. Kändes riktigt gött ska jag säga er. Nu sitter jag här och vill att klockan ska bli 12. Tror ärligt talat inte jag orkar sitta uppe så länge. Eller tror och tror, jag vet.. jag är redan så trött så jag vet knappt vart jag ska ta vägen :P


Nåja, imorn lutar det åt öppna förskolan, om jag hinner, för kl 15.15 ska jag på möte :) Natti natti!

Av Emma - 18 oktober 2010 11:10

Nu var det redan en ny vecka med nya möjligheter. Går inte dagarna väldigt fort? Tycker knappt dagarna hinner börja innan det är en ny dag :P


Idag är jag trött. Riktigt, riktigt trött. Just nu sitter jag och äter knäckebröd, dricker blåbärssoppa och skriver här.

Ikväll är det gympa. Jag måste gå iväg. Förra veckan blev det inget för min del då jag jobbade. Har man skippat gympan en gång är det lätt att man gör det framöver också, så idag måste jag gå oavsett hur trögt det känns att komma iväg idag.


Det får nog bli en slödag idag. Vädret är ju inte speciellt roligt ändå så. Kanske att Liam å jag kan gå iväg å handla en sväng, då har vi i alla fall kommit ut lite.


Förresten, igår kväll såg Dennis å jag en skitbra film. Den gick på trean och Angelina Jolie var med i den. Toppen film! Minns inte namnet på den nu men..


Nä, nu ska jag vila. Natti natti ;)

Av Emma - 17 oktober 2010 12:49

Ärligt talat, vad ska man hitta på? Jag är så seg. Känner inte för att göra nånting, men samtidigt så vill jag gå ut. Och det måste jag.. för Liams skull. Men jag orkar inte göra mig i ordning... orkar inte ens sätta på mig vanliga kläder. Varför är jag så seg idag?!


Imorn är det början på en ny vecka. Jag kommer vara ledig hela veckan, i alla fall vad jag vet än så länge, men det kan ju bli ändrat. Vore bra med ett extra pass denna månaden :)


Min lilla älskling Liam är så söt. Han far omkring som bara den här hemma. Han har på sig sin nya fina body och han klädde sig oerhört bra i den bodyn, som med alla andra kläder.

Vi måste klippa Liams hår. Luggen hänger nedanför ögonen nu.. men jag vill inte röra hans fina hår. Han är så fin.


Tänk, förra året i oktober var det 3 månader kvar innan Liam skulle komma. Vi hade ingen aning om vad för nån som gömde sig i magen. Nu är Liam snart 9 månader och han är ett underbart litet barn. Jag är så stolt!


Nä, nu får jag allt promenera ut med Liam. Det här går inte. Ska fixa i ordning håret lite först så jag kan med att vistas ute ;) Hej så länge

Av Emma - 15 oktober 2010 22:12

Helskotta vad grym Jay är... hans röst är ju så bra. Jag skulle helt klart kunna spela hans musik här hemma. Sen tycker jag om Minnah och även Alice. Många av dom som är med är riktigt bra, sen finns det några få som inte alls är bra enligt mig. Olle är bra, men han valde helt fel låt idag, tyvärr. Jag hoppas inte han åker ut pga hans låtval ikväll.


Kvällen har varit mysig. Vi har druckit ett glas vitt, ätit lite brie och kollat på IDOL ;) Men det skrev jag ju förut. Imorn ska jag iväg och jobba igen och går av passet på söndag. SEN är jag ledig. Då ska jag njuta, umgås mina fina vänner och min underbara son.


Jag och min lilla älskling Liam va iväg och fikade med Rebecca och hennes alldeles bedårande dotter Wira förut. Det var lika trevligt som vanligt. Även Rebeccas man kom och gjorde oss sällskap. Det blev en sväng på stan också. lindex hade fått in en sååå söt body. Jag MÅSTE köpa den till Liam. Riktigt, riktigt fin.


Nu ska jag alldeles strax sova, men först ska jag se vem som får lämna idol. Förresten, jag drömde en sån jäkla vidrig dröm i natt. Gick till och med i sömnen :S Jag jobbade ju i natt, men har sovande jour. Jag vaknade (fast allt gjorde jag i sömnen) och hade ren panik. Liam var borta. Jag slängde upp täcket, men han va inte där. Jag kollade under sängen och runt i hela rummet. Sen gick jag ut från rummet jag sover i, i ren panik, för att hitta Liam. Mitt hjärta slog så hårt, så ni anar inte. Jag var så rädd. Jag gick tillbaka till mitt rum, och där måste jag ha vaknat till, för plötsligt så insåg jag att jag var på jobbet och att Liam var i trygghet hemma hos mina föräldrar.

Men det var den värsta dröm jag någonsin haft. När jag kom på att allt var en dum dröm så andades jag ut, men det kom allt tårar. Liam är ju det bästa som någonsin hänt mig. Han är verkligen mitt allt, skrutten <3


Ne, nu ni, nu blir det idoooool, tjohoooo! Ha en bra kväll och även en bra helg om vi inte hörs mer. Godnatt söta ni.

Av Emma - 15 oktober 2010 19:59

Jag fick otroligt fina blommor utav min karl förut. Han kan han ;) <3


Nu ska vi dricka lite vin, äta brie-ost och dricka lite vitt vin. Ha en bra kväll allihopa.

Av Emma - 15 oktober 2010 13:18

Igår hade mamma och Liam varit och hälsat på hos Liams gammelmormor och gammelmorfar. Liam fick två fina böcker. En med ramsor och sånger, väldigt kul tycker jag. Sen en bok med djur. Det var massa djur med i boken och på framsidan var det en bild på en katt. Liam vet hur katten låter. Varje gång våra katter passerar Liam så säger han "Maaaa" med en myyycket ljus stämma. Precis så sa Liam när han fick se bilden på boken. Men det roliga var att precis alla djur sa "maaa" enligt Liam, till och med fisken :P Sötunge!


Idag slutade jag jobba kl 8 och imorn är det dags för jobb igen. Känns bra men längtar faktiskt till lite ledigt nu. Har gjort 3 jobb-dygn denna veckan och det tar sannerligen på kroppen. Men pengar rullar in :)


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på nu under dagen men ut på en promenad får det lov att bli. Men just nu är jag mega trött. Måste försöka vila lite. 


Har jag sagt de att vi letar efter en billig husvagn? Är det någon som har någon som ska säljas så hojta till. Vi har nämligen tänkt att bli en riktig svensson-familj ;)


Hörs senare. Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards