Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Emma - 12 juli 2011 23:01

Även om jag är trött på magen just nu, så vet jag att jag kommer sakna den. Det är ju något alldeles magiskt att få ha ett litet liv i magen som växer och blir en liten människa och som är helt färdigutvecklad när han/hon kommer ut.

Att få känna sparkar och alla rörelser är fantastiskt. Till och med när bebisen har hicka så känner man de. Då hoppar det till i hela magen i en rytmisk takt. Och lägger jag min hand på magen så hittar jag nånstans bebisens lilla fot, eller kanske hand. Det är ju sånt här man kommer sakna.

Denna graviditet har gått fort, väldigt fort. Imorn är det 2 veckor kvar till bf och nu har det slagit mig att jag MÅSTE njuta den sista tiden med bebisen i magen, för det är så kort tid man är gravid när man väl är det, egentligen. Jag tänker ta vara på varje dag och njuta av varje rörelse och av den vackra fina magen man faktiskt har när man är gravid. Och snart så får vi möta vår älskade lilla bebis för första gången! <3



Ovido - Quiz & Flashcards