Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Emma - 9 februari 2011 20:51

Har ni sett de någon gång? Det går på 5an, onsdagar kl 20.00 Jag har sett det ibland. Jag blir alltid lika rörd när bebisen kommer ut. Det är så fint. Jag börjar lätt gråta när jag ser såna här program.

I detta program var det en kvinna som skulle föda vaginalt. Med sitt första barn slutade de med kejsarsnitt. Denna gång valde hon att försöka föda normalt. Ut kom en välskapt fin liten pojke. När han kom ut andades han inte. Han hade hamnat i chock. Dom kämpade med att få honom att andas. Till slut började han skrika. Det gör så himla ont i mig när dom inte andas när dom kommer ut.


När jag ser sånt på tv påminner de mycket om min egna förlossning som faktiskt slutade med akut snitt. Jag minns så väl när jag låg och kämpa och kämpa. Jag låg och tittade på skärmen som visade min underbara sons hjärtljud som bara gick ner mer och mer. Jag minns när en läkare var inne och berättade att jag var öppen 8 cm och Dennis och jag jublade och tänkte att nu är det verkligen inte långt kvar tills vi får träffa vårt barn. Jag minns också när läkaren var tillbaka och sa att jag var öppen 4 cm, 1 cm mindre än när vi kom in på förlossningen. Det var som ett hårt slag i magen. Men det värsta var att se min lilla gosses hjärtljud, jag förstod ju så väl att det inte var något positivt, även om ingen sa de till mig.

Hur som helst så slutade den lilla sagan lyckligt och vi fick oss den vackraste lilla pojken i världen. Jag är helt förälskad i min ögonsten, han är det bästa som finns, min Liam <3


Idag har jag fått en sovmorgon, mycket skönt. Vid 12 tiden tog vi en promenad med Linda och Joline. Det har verkligen varit vårväder idag, helt underbart. Har till och med använt min vårjacka :)

Jag har även varit en tur på jobbet. Imorn är de dags igen. Sen på fredag gör jag sista dagen för denna veckan för denna helg är jag ledig helt och hållet. Behöver jag tala om hur skönt de ska bli?


Gud så trist jag känner mig som aldrig lägger upp bilder. Jag ska verkligen bättra mig, men i ärlighetens namn så är kamerasladden nerpackad nånstans och än så länge har vi inte packad upp just den lådan. Så fort vi fått fram den ska jag lägga upp bilder på vårt nya hem :)


Förresten, jag har ju fått ett nytt schema. Det kommer börja den 1 mars och jag kommer jobba två helger i rad och vara ledig två helger i rad. Men de kanske jag redan berättat? Hur som helst så finns de 1 vecka då jag bara kommer vara ledig en dag, men de är ju ingen större skillnad mot nu, för så har jag de nu med.


Nåja, nu ska jag se på lite efterlyst sen ska jag kasta mig i sängen och läsa lite bok och sen sova :)


Gokväll!

Ovido - Quiz & Flashcards