Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

sofias änglar

Av Emma - 22 februari 2011 21:31

Guud så fint de programet är. Såg ni de idag? Jag blev helt rörd. Idag handlade det om en familj som var otroligt fattig. Dom hade inte alls mycket pengar, men det värsta av allt var att deras lille son Fabian hade dött i mammans mage för inte längesedan. Hon hade vaknat på natten av att det var helt blött i sängen och hon trodde det var vattnet som hade gått, men de var blod. Den kommande dagen skulle dom åka in och starta förlossningen. Det blev inte alls som dom hade tänkt sig. När lille Fabian hade kommit ut kom barnmorskorna med honom inlindad i en filt, men han levde inte :( Familjen fick åka hem utan sin bebis. Det måste vara den värsta mardrömmen som finns. Att få åka hem utan sitt barn. Dessutom att se alla som går där glada och lyckliga med sin lilla bebis hos sig. Jag satt och grät idag. Det gjorde så ont i mig. Stackars, stackars familj. Och inte nog med de, dom hade kvar en faktura på 7500 för sonens gravsten som dom inte hade råd att betala. Kan ni tänka er det dåliga samvetet dom gått och burit? Men Sofias änglar hjälpte dom, riktiga änglar.


Som sagt, jag ÄLSKAR de där programet. Dom som är med där är helt klart värda att bli hjälpta. Alla som dom har hjälpt har verkligen varit värda allting.


Nåja, jag blir så ledsen av att skriva och prata om de. Jag sa till Dennis när vi såg på programet "Tänk om man skulle få åka hem utan sitt barn från BB" och han svara "Nej... jag tänker inte tänka tanken. Det är de värsta som någonsin skulle kunna hända". Det är de verkligen!


Nej, om vi skulle prata om något roligare.

Jag och Liam åt lite glass med chokladsås förut. Det är ju sååå gott. Även jag älskar glass. Fast idag nallade jag på Liams :P Efter de orkade vi busa en massa mer. Liam har en söt nyckelpiga som har massa knappar. När man trycker på knapparna spelar dom musik. Liam älskar den leksaken. Han sitter på knä varje dag och trycker på knapparna och dansar till musiken. Han kan sitta där länge, länge och bara dansa. Jag blir så lycklig av att se honom greja och att han tycker de är så kul.

Vi tog även ett bad ikväll. Liam ÄLSKAR att bada. Han tycker de är så roligt. Min lilla skrutt <3 Som jag älskar honom!


Nu ska jag strax göra mig i ordning för sängen. Börjar bli jätte trött. Skulle egentligen vilja se på big brother men de börjar ju sååå sent (kl 22).. :P

Vi får se hur jag gör. Natti natti på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 23 september 2011 10:43

Bytte bloggnamn igen, så nu heter jag finest.se/aboutagirl   Hoppas ni går in å kikar här igen så ni ser mitt nya namn, tog nämligen bort finest.se/emmaLV.   KRAM ...

Av Emma - 23 september 2011 08:05

Hej! Jag har bytt blogg. Nu mer hittar ni mig på finest.se/EmmaLV .. Besök mig gärna där :) Kram...

Av Emma - 20 september 2011 12:00

I helgen ska jag få åka till Ullared. Ser verkligen fram emot de. Dock är det väl en värdelös helg att åka dit på då det är löning, men men.. Det är bara å gilla läget :) Nu ska jag stax till affären å handla mat. Liam är på dagis och ska hämta...

Av Emma - 18 september 2011 23:19

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Uppdateringen här blev ju inte bättre sen jag skaffade iphone men det är svårt att ta sig tid för att blogga när man har två små barn. Jag hoppas på att kunna uppdatera oftare nu till hösten men det får bli som det...

Av Emma - 8 september 2011 00:08

Har blivit helt beroende av wordfeud! Om ni har iphone eller en andriodtelefon så skaffa de. Det är skitkul! Det är alfapet. Kan ju säga att jag blir helt frustrerad emellanåt för jag kommer inte på något ord alls. Just nu spelar jag med min syrra oc...

Ovido - Quiz & Flashcards