Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Emma - 22 augusti 2010 23:29

Skrev aldrig det förut, men idag så blev min gosse hela 7 månader gammal. Tiden har gått så oerhört fort. Jag kan inte förstå vart tiden har tagit vägen. Om 5 månader fyller han 1 år. Det gäller verkligen att njuta av alla dagar man har tillsammans med sin son, han är ju bland det bästa som någonsin hänt mig. Kärleken är oändlig!


När vi träffade Dea, Sara och deras dotter i helgen så förstod jag verkligen hur snabbt tiden hade gått med Liam. Jag fick hålla Leah i famnen och hon va sååå liten. Ni kan inte ana. Tänk att Liam har varit så liten. (det har han iofs inte.. Leah vägde mindre nu än vad Liam gjorde när han föddes och hon är 3 veckor nu) :P

Men hur som helst, han har varit super liten. Mammas lilla plutt. Nu har han börjat bli stor. Han säger 'mamama', även fast 'papapa' verkar vara mycket roligare att säga. Han kan hasa sig fram och det går så fort. Och idag upptäckte vi att en tand spruckit upp i lilla munnen.


Jag älskar min son Liam mest av allt i hela världen, finns inget stopp för det man känner för sitt barn <3

Av Emma - 22 augusti 2010 20:03

Men hemma bäst!


Helgen har varit kanon. Vi kom iväg runt 5 tiden i fredags och var framme vid 7 snåret. Puhuu. Trodde helt klart även att min lilla gosse skulle somna på vägen ner men jag hade tur, han höll sig vaken hela vägen. :)

När vi kom fram var det kalas för Dennis och hans mormor som även hon fyllt år. Det var massor med folk och självklart blev Liam jätte pigg och nyfiken på allt som hände omkring. Till slut blev han övertrött men efter lite amning och mys i sängen stensomna han och sov gott hela natten, min lilla prins.


Gårdagen var vääääldigt trevligt måste jag säga. På förmiddagen åkte hela familjen (vår lilla familj alltså) och mötte upp Dea och Sara och deras söta dotter Leah. Sara och jag promenerade bort till Kungsmässan med barnen. Det var så mysigt. Vi pratade bara massa mamma-pappa-barn prat. Äntligen en som står ut med mitt tjat om allt som har med amning, bajsblöjor, mat, sovtider osv att göra. :P

På Kungsmässan köpte jag mig en "tunika" eller vad man ska säga som är från sisters, sen en till "tunika" från H&M. Äsch, vette tusan om man ens säger tunikor om de? Kanske längre toppar är en bättre förklaring? Kan lägga upp bilder sen. Jag köpte även en tröja från JC och sen blondering. Nu ska jag nämligen ta tag i detta och bli blond. :)


Sen på kvällen igår så åkte vi med Dea, Sara och lilla Leah till deras hem i Mölndal. Drack lite cider, pratade mamma-pappa-barn prat och hade riktigt trevligt. Det var nog iofs Sara och jag som stod för barn pratet. Våra karlar pratade bilar, båtar och sånt där manligt som jag inte förstår så mycket utav :P


Idag har jag inte gjort nånting. Vi åkte hem vid 4 tiden eller vad hon nu kan ha varit. Hade väl lite hemlängtan minsan. Vi åkte till Annas jobb en sväng och sa hej och hejdå :P


Nu är vi äntligen hemma. Min fina son sover, Dennis åkte till båten med Alfred och här sitter jag, ensam och övergiven. Haha. Jag lär slå på tvn ett slag och kura upp i soffan. Är seg.


Näää, nu lär jag inte skriva så mycket mer. Ha en bra kväll! Hejdåå

Ovido - Quiz & Flashcards