Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Emma - 27 augusti 2010 18:47

Jag har haft ett problem enda sen vi flyttade in i lägenheten där vi bor nu och det är att det inte finns många uttag så när jag ska föna eller platta håret måste jag sätta i en förlängningssladd ute i hallen för att kunna stå vid spegeln. Idag så ser jag att vi har ett uttag i badrummet. Det var ju på tiden.. haha!

Ni anar inte så mycket svordomar som kommit ur min mun varje gång jag ska föna eller platta håret.

Jag ser fram emot att fixa i ordning håret nästa gång, wohooo!


Nu har Liam somnat. Jag sitter och väntar på att Dennis ska komma hem. Ett glas vin joinar mig under tiden. Ha en bra kväll mina damer och herrar :)

Av Emma - 27 augusti 2010 15:07

Privat hus, det vore nåt. Konstigt namn nu när jag tänker efter, att dom döper det till privat hus. Men jag vill bo i privat hus. Jag gjorde det en gång, och det är helt klart det bästa stället jag nånsin bott på. Tyvärr var det ju bara en pytte liten etta jag bodde i och tyvärr får vi inte plats där nu :P


Jag skickade mail till två stycken med privat hus igår. Den ena var det bilder på och den såg superfin ut. Nyrenoverad och grejer. Den låg även på rätt sida av stan (den sidan vi bor på nu alltså). Sen fanns det en till, men den var det som sagt inga bilder på och den ligger på fel sida av stan, men jag tar varje chans jag får.


Dennis är nog måttligt road av att jag letar nytt boende med tanke på att vi flyttade till lägenheten vi bor i nu för bara ett par månader sedan. I don't blame him! :P


Men när det kommer till att byta boende måste man vara aktiv. Hittar jag nåt jag gillar, ja då kommer jag självklart ringa på det. Helt klart. Någon som vet nån som hyr ut lägenheter i privat hus här i Lidköping? Hör gärna av er. Jag är inte omöjlig ;)


Nåja, nu ska jag busa med min lilla son. Förresten, idag köpte jag mig regnstället :D Superfint och det satt som smort på min kropp. Tror att intersport sydde denna regndress för bara min skull. Det va liksom menat att jag skulle köpa den :P Liam fick även en vinterjacka idag. Skitsöt.


  

Denna jacka här ovan var det vi köpte, fast i grå, men den fanns inte på hemsidan. :P  Liam var iaf jätte fin i den.


Men men, nu måste jag pysa. Ha det så bra. Kanske hörs senare :) 

Av Emma - 27 augusti 2010 07:30

Finally... nu är det äntligen fredag :) Även om jag tycker att veckodagarna går fort så längtar jag alltid till helgen för det betyder att Dennis är ledig och hemma vilket han nästan aldrig är på dom vanliga jobbdagarna, måndag-fredag alltså.


Förresten, såg nåt så löjligt på tv nyss. Ni vet ju att först började 'Svenska Hollywoodfruar', sen kom väl 'Norska Hollywoodfruar', sen 'Danska Hollywoodfruar' och nu ska 'Skånska Hollywoodfruar' börja. Ärligt talat.. för det första är inte ens Hollywoodfruar bra. Dom där hemmafruarna gör ju ALLT för att bli kända för pengar är allt för dom. Är det bara jag som tycker att det börjar bli lite överdrivet när det bara kommer nya säsonger av Hollywoodfruar och det hela tiden är olika länder och nu en svensk stad. Nä fy! Man kan ju hoppas, för er som kommer se 'Skånska Hollywoodfruar', att dom textar så att ni förstår vad dom säger :)


Just nu sitter jag och dricker en kopp kaffe. Idag gick vi upp vid kvart i 7. Det var faktiskt jag som tog initiativet, kunde verkligen inte sova mer och när jag går upp, ja då ska ju minsan lilleman också upp. Men jag är helt utvilad idag, hur skönt som helst.


I natt var det konstigt. Jag "vaknade" och trodde jag hade Liam bredvid mig och att Dennis hade åkt iväg till jobbet, och jag låg och klappade på det jag trodde var Liam. Sen helt plötligt upptäckte jag att det va ju Dennis som låg bredvid mig, så var va Liam! Jag fick panik.. började leta under täcket men han va inte där. Sen kom jag på att jag inte ens lagt Liam i sängen bredvid oss. Jag vet inte alls vad jag fick det ifrån att han sov bredvid oss. Men jag drömde antagligen.


Ahja, nu ska jag strax äta frukost. Är riktigt hungrig. Sitter även och tittar på 'The voice' på femman. Finns inte så mycket annat att titta på.

Nog om det, vi hörs senare. Hejdåå!

Ovido - Quiz & Flashcards