Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Emma - 26 augusti 2010 21:57

Idag var jag på stan med mamma. Hon hade lite rabatt på lindex barnkläder så jag utnyttjade den genom att köpa en höstoverall till min skrutt. Den va jätte fin men jag är kluven. Jag vet faktiskt inte om jag ska behålla den eller om jag ska leta efter något annat. Imorn ska jag testa den på honom så får jag fundera lite på det. H&M hade riktigt fina jackor som hade varit nånting. Även åhlens hade finfina jackor. Jag vet inte alls just nu, det måste ju kännas 110 % rätt.


Jag hittade ett regnställ också. Till mig själv alltså. Det är riktigt behövligt nu när man är småbarnsmamma och inte kan komma med undanflykter då ens barn vill ut, även fast att det regnar. Just nu har ju faktiskt inte Liam så mycket att säga till om när det regnar, men jag har allt traskat ut när det spöregnat ändå. Liam är så faschinerad av regnet och det är faktiskt rätt mysigt att vara ute och gå när det vräker från himlen. Myyyys!


Apråpå regnställ, det hade jag ALDRIG nånsin satt på mig för 2 år sen. Aldrig. Sånt var ju pinsamt och det va ju så fult. Till och med när jag praktiserade på dagis (då jag gick på gymnasiet) tacka jag nej till regnställ även fast att vi skulle vara ute i 3 timmar i regnet.. ärligt talat, hur dum var man inte? Klart man vill va torr om kläderna och slippa frysa.

Nu har jag liksom hittat ett regnställ som är riktigt snyggt och jag ser fram emot att få använda de :)


Känner ni att hösten är på G? Det är ju helt underbart. Idag har det varit lite halv kyligt i vinden, även fast att solen tittat fram näst intill hela dagen. Det har varit runt 15 grader och man känner ju klar skillnad på sensommar som det är nu, och värmen som var i början av sommaren. Alla årstider har sannerligen sin charm.


Hmm, imorn ska jag och Liam ut och gå med Linda. Det ska bli skönt. Tror det skulle vara fint väder imorn så jag lär inte få använda mitt regnställ, tyvärr :P Nä, men det är skönt att det ska vara varmt och skönt, så klart.


Förresten, när tusan ska Desperata hemmafruar börja igen? Nån som vet?


Go kväll kära vänner!

Av Emma - 26 augusti 2010 10:49

Jag insåg nyss att det bara är 9 dagar kvar till min födelsedag. Jag ska bli en gammal tant. Känns helt okej faktiskt ;)

Tusan vad tiden går fort egentligen. Minns tiden så väl när jag var drygt 14 år och framåt. Vad man hade för sig massa saker. Nu, 8 år senare så har jag fast anställning, en sambo som jag även är förlovad med och en son på 7 månader. Jag älskar mitt liv!


Idag vet jag inte alls vad vi ska hitta på. Antagligen ska vi fram till stan för att köpa en fleecedress till Liam. Tror det kan vara skönt för honom med nåt som är lite varmt och gosigt. Min mor hade nån rabatt på Lindex så vi ska använda den tänkte vi. Efter det blir det nog en liten promenad. Det ska tydligen vara uppehåll hela dagen och det ser ut att vara riktigt skönt ute.


Förkylningen har blivit mycket bättre men jag är fortfarande väldigt trött så jag ska nog lägga mig och vila lite i soffan nu. Liam ligger och sover men han kommer nog vakna ganska så snart. Men jag skriver senare. Hej svejs!

Ovido - Quiz & Flashcards