Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Emma - 16 augusti 2010 20:53

Sitter och kikar på 'Det okända' just nu. Har ni tänkt er hur det skulle vara att kunna få kontakt med dom döda? På ett sätt skulle det vara häftigt, men bara om dom man får kontakt med är snälla.


Ahja. Kvällen är lugn och skönt. Liam sover. Ikväll testade vi välling. Det har ju inte gått speciellt bra förut så hade inga större förväntningar denna gång heller. Men hör och häpna, Liam klunkade på som bara den dom första 10 sekunderna, sen upptäckte han tydligen vad det va för nåt jag hade blandat ihop och då spottade han ut det sista som hade kommit in i munnen. :P Jag antar att han va jätte törstig och trodde det var något helt annat mumsigt i flaskan. Lilla sötisen.


Dennis sänkte ner spjälsängen förut. Herregud så konstigt det såg ut :P Jag är ju så van vid att ha honom högre upp, men eftersom att han börjat kräla runt i sängen och försöka dra sig upp och ur sängen så fanns ju naturligtvis inget annat å göra än att sänka ner honom på golvet. :P

Vi har inte gjort så mycket idag. Vi gick ut på en promenad till lekplatsen förut och gungade. Det blåste väldigt mycket men de var ändå ganska behagligt ute. Liam fick gunga lite och det var väldigt kul. Efter lekplatsen gick vi en sväng till. Bara gick. Det skulle ju regna idag, hela dagen om man skulle tro på vädret, så jag tänkte att vi kunde vara ute och promenera fram tills att regnet kom. Jag hade kunnat få gå länge för än så länge har inte regnet kommit :P


Ahja, nu får jag väl sysselsätta mig med nåt innan det är sovtajm. Imorn blir det öppna förskolan med Rebecca och Wira och efter det ska Liam och jag träffa Linda. Det ska bli väldigt kul.


Hejsvejs!



Av Emma - 16 augusti 2010 14:22

Jag MÅSTE göra klart för er vem som är gammelmormor/gammelmorfar och vem som är gammelfarmor/gammelfarfar till Liam. Jag är verkligen trött på alla som påstår något annat för jag vet, och har hela tiden vetat, att det är som jag sagt.


Alltså!

Min mormor och morfar är Liams gammelmormor/gammelmorfar.

Min farmor och farfar är Liams gammelfarmor/gammelfarfar.

Dennis mormor och morfar är Liams gammelmormor/gammelmorfar.

Dennis farmor och farfar är Liams gammelfarmor/gammelfarfar.


Här har ni beviset där ni kan se vad er mormor och morfar samt farmor och farfar blir till ert barn.

http://sv.wiktionary.org/wiki/gammelmorfar


Alltså så blir Dennis mormor och morfar gammelmormor och gammelmorfar till Liam. Slutdiskuterat!



Av Emma - 16 augusti 2010 11:09

Det är min gosse expert på, att somna sittandes alltså. Igår kväll satt han hos sin pappa och mös. Satt och pratade och skrattade. Sen blev han lite gnällig så Dennis flyttade upp honom mer sittandes i knät. Då såg jag hur Liam helt plötligt började inta sömnläget med ögonen. Han tittade till lite men somnade till. Jag utbrast 'Men herregud, Liam sover ju'. Då vaknade han till lite :P Jag blev så förvånad. Men hur som helst så gick vi och la honom i sängen och han somnade på 2 röda. Lilla älsklingen.


Jag är hungrig. Jag tänkte vänta med att äta tills Liam somnat. Jag vet inte vad det är med honom men han är inte det minsta inne på att somna just nu. Vi har ju ändå varit vakna sen 9 och han brukar alltid vilja ta en tupplur efter ca 1½ timme. Men nää, tydligen inte idag. Jag lär få vänta med min mat ett tag till. Busungen.


Förövrigt säger han mamma och pappa nu. Dock blandar han orden lite så det blir *papmam'. Kanske han försöker se till så att vi inte bråkar om vad han säger först? En klok liten ung man har vi skaffat oss.


Jaja, jag får skriva lite senare. Känner att jag måste busa med Liam så att han blir riktigt, riktigt trött. :P


Ha en bra dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards