Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Emma - 1 augusti 2010 09:49

Min son har feber. Det började igår natt. Han vaknade och började gråta hysteriskt. Han kunde inte somna och jag blev irriterad för jag var ju så trött. Det gick ut över Dennis och säkert Liam också. Vi upptäckte senare under dagen att han hade feber. Ca 38,2.. inte konstigt att han var ledsen. Antagligen är det någon tand som är på g upp. Klart att han har ont. Jag ångrar mig bittert över mitt hemska temperament som jag hade igår natt.. Liam är ju bara ett barn och han kan ju inte tala om för mig vad som är fel, och inte är det ju Dennis fel heller. Jag ska ALDRIG mer bli irriterad om Liam vaknar på natten och inte kan sova. Fy på mig!!


Inte nog med att Liam har feber och mår dåligt. Jag har fått en sån där munblåsa, Afte, som det så vackert heter. Ont är bara förnamnet på denna förbannelse. Har läst lite om det för att försöka förstå varför just jag får det. Man kan få det vid stress, trauma, allergi och sen kan det ju även vara ärftligt. Jag tror det handlar om ärftlighet hos mig. Jag tackar och bugar för att jag fick den stora äran att också få afte :P


Idag kanske vi ska till Daftö. Det beror helt på hur Liam mår senare idag. Om han fortfarande har feber och mår dåligt så åker vi inte förrän imorn. Jag vill ju att min lilla plutt ska må bra.


Förresten, igår fick vi se lilla Lea. Om hon var söt? - JA. Den sötaste Lea i världen.


Nu ska jag ta det lite lugnt. Dricka kaffe, äta lite frukost och beklaga mig om min dumma munblåsa inför stackars Dennis som knappt fått höra något annat än klag och irritation komma ur min mun dom senaste dagarna.


Jag vet inte hur det kommer vara med internet på Daftö, men finns det nät kommer jag uppdatera. Ha det så bra så länge. :)

Ovido - Quiz & Flashcards