Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

25 % is what it is

Av Emma - 25 augusti 2010 16:16

Ja, inte alls pjåkigt om ni frågar mig. Som ni vet ska jag bara jobba 2 dagar på 1 månad, låter väldigt fjuttigt och litet, men jag är nöjd för jag kom minsan upp till 25 % i månaden vilket jag inte tycker va alls så dåligt. Trodde faktiskt inte jag skulle komma upp i mer än kanske 15 % så detta kommer bli strålande bra.


Vi har varit på kommunhuset idag och hämtat papper som man måste skicka in för att få en dagisplats. Varför är man jämt så jäkla seg med att skicka in sånt där? Allt är ju så lätt att fixa och hur skönt är det inte att ha en plats fixad när det väl gäller? Jag ska nu ta tag i detta, titta vilka dagis jag kan tänka mig att sätta min son på och hoppas på att jag får de jag väljer som förstaval.


Jo, ni ska få höra en rolig sak. Liam har lärt sig att dricka välling. Han är så himla duktig. Synd bara att han bara dricker vällingen om han får äta gröt samtidigt, knäppisen :p Jag ska allt vänja honom vid vällingen så att han kan lära sig. Välling ska ju vara gott. Förstår inte varför han ska vara tvärtemot och inte tycka om välling.


Idag har vi för övrigt ändrat mat-schemat för Liam - ja vi har ett sådant. Det är faktiskt himla skönt att ha exakta tider när det kommer till maten. Nu är det två burkar mat som gäller om dagen, sen ska jag flytta gröten från klockan 18 till 18.30 i stället. Kanske inte var så intressant för er :P


Förresten, en sak ni gärna kan få hjälpa mig med är att komma på ett bra träningsschema. Jag MÅSTE börja träna. Jag måste träna mage, jag måste träna rygg, jag måste få upp kondition.. ja, jag måste ta mig tusan träna hela mig. Jag ska börja gympa nu till september, bra va?

Ge mig gärna ett träningsschema som jag kan följa här hemma.


Nu måste jag börja fixa i ordning mat till lilleman. Jag skriver senare.

 
 
hanna

hanna

25 augusti 2010 16:42

heeey jag gillar din blogg!

http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 23 september 2011 10:43

Bytte bloggnamn igen, så nu heter jag finest.se/aboutagirl   Hoppas ni går in å kikar här igen så ni ser mitt nya namn, tog nämligen bort finest.se/emmaLV.   KRAM ...

Av Emma - 23 september 2011 08:05

Hej! Jag har bytt blogg. Nu mer hittar ni mig på finest.se/EmmaLV .. Besök mig gärna där :) Kram...

Av Emma - 20 september 2011 12:00

I helgen ska jag få åka till Ullared. Ser verkligen fram emot de. Dock är det väl en värdelös helg att åka dit på då det är löning, men men.. Det är bara å gilla läget :) Nu ska jag stax till affären å handla mat. Liam är på dagis och ska hämta...

Av Emma - 18 september 2011 23:19

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Uppdateringen här blev ju inte bättre sen jag skaffade iphone men det är svårt att ta sig tid för att blogga när man har två små barn. Jag hoppas på att kunna uppdatera oftare nu till hösten men det får bli som det...

Av Emma - 8 september 2011 00:08

Har blivit helt beroende av wordfeud! Om ni har iphone eller en andriodtelefon så skaffa de. Det är skitkul! Det är alfapet. Kan ju säga att jag blir helt frustrerad emellanåt för jag kommer inte på något ord alls. Just nu spelar jag med min syrra oc...

Ovido - Quiz & Flashcards