Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Då var jobbet mitt

Av Emma - 25 augusti 2010 09:00

Kan ni tänka er? Såhär enkelt är det. Jobbet är mitt och jag kommer börja den 11 september och köra hela dagen och natten till den 12. Ni anar inte hur bra det känns men även lite läskigt, så klart. Det är första gången jag ska sova utan min lilla gosse, men jag VET att detta kommer gå bra, det bara måste gå bra. 2 nätter i månaden kommer jag sova på annat håll. Jag kommer vara ca 5 minuter hemifrån så är det nånting kan jag komma loss från jobbet.

Nu känns det så jäkla gött. Bara att komma igång. Och på jobbet där jag vill vara. Där jag trivs. Där vi har kul och där vi kommer överrens. Ja, ni förstår väl själva hur bra detta känns? :D


Har jag berättat att jag jobbar som personlig assistent inom vården? Innan jag gick på mamma-ledigt jobbade jag på ett gruppboende men eftersom det bara var ett vikariat var det inget jag fick komma tillbaka till. Nu ska jag alltså börja igen och jag ska jobba hos en som är yngre.. det är exakt det jag vill jobba med. Och personen i fråga vill ha mig där. Det känns skitbra. Jag är oerhört tacksam att jag har jobb och att jag får komma dit igen.


Ahja, nu ska jag ge Liam lite gröt innan han ska ta en powernap. Ville bara uppdatera den glada nyheten för er kära vänner ;)


Hörs sen. Hejsvejs

 
 
hanna

hanna

25 augusti 2010 09:11

heeey jag gillar din blogg!

http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

Emma

25 augusti 2010 16:11

Ååh, vad roligt :D Glad jag blir. Jag ska läsa din blogg tjejen. Fortsätt läsa och kommentera, riktit skoj att du gav mig en positiv kommentar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 23 september 2011 10:43

Bytte bloggnamn igen, så nu heter jag finest.se/aboutagirl   Hoppas ni går in å kikar här igen så ni ser mitt nya namn, tog nämligen bort finest.se/emmaLV.   KRAM ...

Av Emma - 23 september 2011 08:05

Hej! Jag har bytt blogg. Nu mer hittar ni mig på finest.se/EmmaLV .. Besök mig gärna där :) Kram...

Av Emma - 20 september 2011 12:00

I helgen ska jag få åka till Ullared. Ser verkligen fram emot de. Dock är det väl en värdelös helg att åka dit på då det är löning, men men.. Det är bara å gilla läget :) Nu ska jag stax till affären å handla mat. Liam är på dagis och ska hämta...

Av Emma - 18 september 2011 23:19

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Uppdateringen här blev ju inte bättre sen jag skaffade iphone men det är svårt att ta sig tid för att blogga när man har två små barn. Jag hoppas på att kunna uppdatera oftare nu till hösten men det får bli som det...

Av Emma - 8 september 2011 00:08

Har blivit helt beroende av wordfeud! Om ni har iphone eller en andriodtelefon så skaffa de. Det är skitkul! Det är alfapet. Kan ju säga att jag blir helt frustrerad emellanåt för jag kommer inte på något ord alls. Just nu spelar jag med min syrra oc...

Ovido - Quiz & Flashcards