Alla inlägg under maj 2011

Av Emma - 8 maj 2011 22:32

Silket underbart väder det har varit idag. Så varmt och skönt och vi har suttit ute hos Dennis bror och fikat och haft en alldeles underbar dag. Jag fick massa färg, men det fick Dennis också så jag ser ju kritvit ut bredvid honom.. han borde gå och hänga ett lakan över sig eller nåt :P


Vi har som sagt varit i Kungsbacka över helgen. Dennis ville så gärna åka dit då hans bror som bor i Borlänge med familj var där så vi åkte runt 21.30 i fredags kväll och kom fram till Kungsbacka 23.30 Både jag och Dennis var helt slut så det blev att slänga sig i sängen så fort vi kom fram då vi båda hade gått upp tidigt den dagen.

Vi sov förresten i husvagnen och det var såååå mysigt. Vill åka och campa snart. Antagligen blir det till helgen som kommer. Kan knappt bärja mig :D


Hur som helst så vaknade Liam alldeles för tidigt igår morse, men jag och Dennis låg och halvsov medan Liam satt i sängen och pratade så jag blev ganska utvilad iaf. Vid halv 9 kom Lovisa och knackade på och när jag släppte in henne blev Liam så glad. Han ville genast komma upp till henne så jag fick sätta på honom kläderna snabbt så han kunde få följa med henne upp :P Jag själv gick upp strax efter och åt frukost med resten av folket som var där, mysigt.


Vid 11 tiden skulle jag och Lovisa ut och gå och då hade Dennis bror med familj bestämt sig för att åka hem, så det blev inget umgåss med dom på hela helgen iaf =/ Lite tråkigt men vi har haft en kanonhelg och vädret har varit kanon.


Nu ska jag ta och gå och lägga mig. Målaren kommer hit vid 7 imorn bitti så jag vill ha kommit upp när han anlänt :P Återkommer imorn. Och nu kan jag lova er på heder och samvete att det blir bilder på vårt hem nån gång i veckan :)


Natti natti!


Av Emma - 7 maj 2011 18:19

Igår hade vi fått brev hem angående dagisplats åt Liam. Hade val 4 olika dagis med inskolning start i augusti. I morse när jag skulle gå in på nätet och kolla vilket dagis lillkillen blivit erbjuden blev jag så besviken. Liam hade inte blivit erbjuden nåt av dom dagis vi skrivit upp, utan ett dagis som jag absolut inte vill att han ska gå på. Det känns inte alls bra och man har så mycket skit om det hela tiden. Det är säkert jätte bra, men jag vill inte att han ska gå där.

Nu är jag helt klart inne på att tacka nej, om vi får stå kvar i kö på dom dagis vi faktiskt valt åt Liam. Jag ska ju ändå vara hemma ett tag nu så om Liam blir kvar hemma lite längre gör ingenting alls. Vill gärna ha honom hemma. Dagis tänkte vi att han skulle få vara på för att få leka och ha kul med andra barn, för det är ju så viktigt för dom.


Men viktigt är ju också att det ska kännas bra för mig och Dennis att lämna honom där och det känns inte alls rätt. Jag kan tänka mig så många dagis i stan, just förutom detta. Jag blev så ledsen och besviken när jag såg erbjudandet att jag var nära på att börja gråta. Är väl lite för sentimental för tillfället men jag har verkligen sett fram emot svaret, också blir det såhär.


SKIT säger jag bara!!


Förresten, igår blev Liams rum tapetserat. På måndag ska målaren komma igen och fixa bebis-rummet, vårt sovrum och vardagsrummet :D


På tisdag ska jag gå på ansiktsmassage, peeling, samt handmassage. Valde mellan de och fotmassage men hade en svag misstanke om att dom inte gjorde fotmassage på gravida och jag hade rätt så mitt val blev väldigt lätt, och de var ju tur :P


Nåja, nu ska jag sörja Liams dagisplats lite till!

Av Emma - 5 maj 2011 22:11

Nu jäklar har det börjat hända grejer. I eftermiddags fick jag ett samtal och det var målaren som ringde. Han bad mig plocka ut allt ur rummet som skall tapetseras så det var helt tomt tills imorn. Dessutom skulle jag välja tapet till det rummet och bebis sovrum. Nu är ju bara den stora frågan, vad fan ska man välja för tapet?

Dom börjar nog i Liams sovrum för jag sa att det är prio 1 just nu. Liams rum MÅSTE bli fint mycket snart.

Är lite inne på en blåvitrandig tapet i hela rummet, men vet inte om det kommer bli bra. Får smaka lite på de jag :P

I det lilla sovrummet är jag inne på en grönmönstrac fondvägg med vita/gråa väggar runt om. Får smaka lite på de med. Det måste vara neutralt. Nu är det inte neutralt. Det är vitt med en stark rosa färg och det känns inte helt hundra överhuvudtaget, oavsett om vi får en tjej eller kille.


Nåja, jag måste göra klart allt nu. Välja tapeter och packa klart väskan inför imorn. Sen måste jag ju sova snart. Börjar ju faktiskt kl 7 imorn bitti och ska jobba ända till kl 21. Men det är ju som sagt sista jobbdagen för detta året så jag ska nog stå ut ;)


Fan att big brother är nu också då. Kan ju inte slita mig. Dock stör jag mig så mycket på Madde. Kan inte hjälpa de men hon är så störande. Hon tror hon är så snygg och hon gnäller på sina fula silikonbröst mest hela tiden!!


Natti på er :)

Av Emma - 4 maj 2011 22:12

Denna dagen har varit trevlig och jag har varit pigg mest hela dagen. Liam slog upp ögonen strax efter 6 i morse. Det var nämligen gatuarbetare utanför fönstret och dom fräter upp hela gatan precis utanför vårat sovrum. Det var en massa lastbilar och bara de låter ju som om de vore jordbävning. Inte nog med de oväsendet. Varje gång lastbilen hade fräst upp asfalten på ett ställe och var klar så tutade han. Var tredje minut tutade de. Vad fan börjar dom jobba kl 6 för? Dennis jobbar med asfalt och han sa att när dom ska göra jobb i något bostadsområde börjar dom aldrig innan klockan 7. Sju är också tidigt men mycket bättre än klockan 6.

Nog om de, jag fick lov att ge med mig och stiga upp vid halv 7 när jag förstod att han inte tänkte somna om.


Pappa/morfar kom och åt frukost med oss klockan 9. Efter frukosten gick jag och Liam iväg till vårdcentralen för att ta blodprov. Liam somnade så fort jag la ner honom i vagnen.. han va helt slut så efter jag hade tagit blodprovet så tänkte jag att vi lika gärna kan ta en promenad in till stan eftersom det var torgdag, så så fick de bli :) Jag trodde Liam skulle sova till åtminstone halv 12 så att jag kunde få gå lite "själv" på stan men icke. Han vaknade strax innan 11 så han sov inte ens en timma.

Hur som helst så blev det en vända på torget och där köpte jag 3 par strumpor till Liam ;) Sen tog jag en sväng till Gina men där fann jag inget så jag gick till Lindex. Jag tycker faktiskt dom har riktigt fina kläder där. Jag köpte mig ett svart linne (har ett likadant fast vitt och det är väääldigt skönt för min mage), sen fann jag mig ett par jeansleggings för 75 kr (!) och ett par svarta jeans för hör och häpna, 75 kr!! Rena rama kapet ju :P Dock var ju dom svarta jeansen i strl 34 och jag kan ju tala om att jag inte ens får över dom över mina lår. Men efter att bebisen är född så ska jag komma i dom.. så småningom i alla fall ;) Jeansleggingens var ju lite lättare, trots att jag köpte i min vanliga storlek. Jag fick ju dock kämpa ganska bra men ändå :)

Jag fick även köpt lite flashiga nagelack. Fint nu till sommaren. Dessutom har jag hittat mig en klocka som jag önskar mig i morsdag :P


Vi luncha med pappa/morfar idag. Det blev pizza för oss och spagetti och köttfärsås för Liam. Mycket gott. Liam passade på att dynga i blöjan när morfar var här och de tog morfar han om. Han är för snäll :P

När han hade åkt så bakade jag och Liam lite kärleksmums. Efter de vart det lite bad i badkaret och Liam plaska och hade kul.


Nu till en liten komisk händelse. När jag smörjde in Liam med salva förut så tog jag av mig min ring då det är briljanter i och jag vill inte att de ska fastna massa skit emellan. Jag la då ner ringen i min klänning. Jag tänkte inte så mycket mer på de utan grejade med lite städ osv. Sen började jag sortera tvätt och beslutade mig för att sätta på en tvätt med mörka kläder. Jag tittade på min klänning och tänkte "Äh, va fan, lika bra och köra den direkt så den blir ren så jag kan ha med den till Kungsbacka i helgen!". Under tiden som jag slängde i all tvätt så tänkte jag "Tänk om man skulle glömma ta ut något ur fickorna när man tvättar kläder. Typ sin mobil. Och inte kan man bara stanna maskinen och plocka ut den när maskinen är igång. Jobbigt läge.".

Nu ikväll skulle jag ta en dusch och då skulle jag ta av mig min ring MEN den satt ju inte där. Jag fick panik och undrade vart tusan jag hade lagt den, innan de slog mig att den låg ju i klänningen... I klänningen som låg i maskinen. I maskinen som var i full gång.

Den klarade sig i alla fall. Den blev ren och rin och inga briljanter hade lossnat. sån tur! Men jag känner mig ganska klantig :P


Nåja, nu MÅSTE jag platta håret innan läggdags. Är jätte seg. Måste hänga upp all tvätt också. Bläää! jobb imorn, jobb på fredag, sen mina vänner så tar jag semester! Hejsvejs!

Av Emma - 3 maj 2011 22:30

Tänk att jag snart är tvåbarnsmamma. Det känns så långt bort på nåt vis. Det är över 1 år sedan Liam föddes och det känns så mycket närmre än att vi snart ska ha ett till barn om ca 2½ månad, för det mina vänner, det känns far, far away!

Jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle vara två barnsmamma innan jag fyllt 23 för bara 1 år sedan. För tre år sedan, bara strax innan jag träffade Dennis, så levde jag ett helt annat liv än nu. Jag festade fredagar och lördagar varje helg. Jag umgicks alltid med kompisar och åkte ut på roliga resor jämt. Jag lugnade ner mig ganska så snabbt när Dennis och jag blev ihop, även om jag fortfarande var ute ofta.

Nu har mitt liv ändrats drastiskt. Jag är aldrig ute längre (kanske inte så konstigt med tanke på att jag är gravid), jag trivs hemma. Jag föredrar helt klart familjelivet framför utelivet men självklart kommer det dagar då jag längtar efter att få komma ut och bara vara Emma och inte mamma för en kväll.

Sen Liam föddes har jag varit ute på fest 1 gång och sen har jag och Dennis varit ute och ätit och haft en utekväll ihop 1 gång. Det hanns inte med så mycket mer innan jag vart gravid igen.


Jag ser fram emot livet som tvåbarnsmamma. Jag vet att mitt liv kommer ändras ännu mer nu men jag ändrar mitt liv med glädje, för jag vet att det inte kommer bli sämre. Jag lever för mig det perfekta livet just nu med en underbar sambo och en underbar son. Snart får vi ytterligare en underbar varelse till familjen och jag är så lycklig!


När jag träffade Dennis så visste jag att han var den rätte för mig. Det låter jätte klyshigt, men vi hade "känt" varandra i ca 4 dagar den dagen vi blev ihop och sen dess har vi levt ihop. I sommar, den 10 juni närmare bestämt, så har vi varit ihop i 3 år och varit förlovade i 2½ år. Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan honom.


Hoppas nu att han läser detta så han ser hur gullig jag kan vara ;)

Nu ska jag göra klart hans smörgåsar, just för att jag är så kär i honom. Han har opererat sig och är väldigt trött för tillfället så jag försöker underlätta så mycket som möjligt :) Nåja, nu ska jag fixa klart här och sen blir det sängen för min del. Imorn bitti måste jag ju upp för att ta blodprov på vårdcentralen, sen ska vi baka lite och städa eftersom att jag skippade de idag :P


Natti på er!

Av Emma - 3 maj 2011 12:43

Plötsligt slog bara tröttheten över mig som en våg. Orkar inte göra ett handtag. Liam ligger och sover å jag ligger i soffan å ser på tre kronor. Tänkte först väcka Liam kl 13 men han får sova till 13.30 idag istället så får det bli nattning mellan 19.30 och 20.00 idag. Känner att jag måste vila lite till för att orka resten av dagen. Helt plötsligt kom jag på massor av saker som jag borde göra. Ringa massa samtal, fixa massa papper, skicka iväg lite brev och så är det blodprovet också men har bestämt mig för att ta det imorn :) Städning står ju ganska högt upp på listan också men det ska Liam och jag ta ihop sen. Han älskar ju att dammsuga :P


Är lite arg på ab-bostäder. Dom skulle ju komma nån gång i mars/april och tapetsera om lite här hemma. Förra veckan började vi undra vart dom hade tagit vägen så Dennis ringde för att kolla läget och vet ni vad för svar han får? Jo, "Målaren har redan målat klart i de området och finns inte längre kvar där. Vi måste ha missat er!". Jahaa, men det menar du inte? Gud så lyckat att ni missat oss. Rummet som Liam ska ha har stått tomt pga att dom skulle komma och tapetsera så snart och nu har dom missat oss. Även det andra sovrummet skulle tapetseras. Dock känner både jag och Dennis att Liams rum är prio 1 nu. Det måste ju bli klart tills bebisen i magen tittat ut.


Jag längtar tills jag och Dennis bestämmer oss för att köpa hus. Om 2 år har vi pratat om att ta tag i de. Just nu är det så svårt att veta hur mycket plats, hur många rum och hur mycket yta vi behöver. Dessutom är vi väl kanske inte helt överrens om vart vi ska bo :P


Nåja, 20 minuters vila kvar så nu ska jag ta vara på den tiden.

Av Emma - 3 maj 2011 09:53

På fredag gör jag min sista jobbdag för detta året. Jag ångrar inte för fem öre att jag ansökte om semester och föräldrapenning för Liam innan havandeskapspenningen som egentligen börjar den 28 maj. Jobbet tär verkligen på mig. Igår var jag nära till tårarna hela dagen. Inte för att jag var ledsen utan för att jag var så trött. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag hade sovit jätte dåligt på natten och så skulle jag upp strax efter halv 6 igår. Runt kvart över 6 skulle jag gå in och väcka min lilla skrutt men då kom han gåendes mot dörren precis när jag öppnade den. Det var skönt att slippa väcka honom för jag tycker så synd om honom att behöva gå upp sådär tidigt.

Runt halv 7 kom min mormor och hämtade Liam och vid kvart i 7 cyklade jag iväg till jobbet. Jag jobbade till kl 15.45 igår och efter det tog jag en kort vänta på stan och köpte ny mascara eftersom klantiga jag slarvat bort min. Sen gick jag och mötte Lisa för vi skulle gå på apt-mötet ihop som började kl 16.30 Kl 18.30 var mötet slut men man stannar ju alltid kvar och pratar med cheferna eller personal så strax efter 19 var jag hemma hos mina föräldrar för att hämta Liam. Dom hade hämtat honom hos mormor och morfar så jag skulle slippa åka ut till majåker å göra det. Som tur var så ringde Dennis när jag var hos mamma och pappa så han kom och hämtade oss. Vid halv 8 var vi äntligen hemma och jag har nog aldrig njutit så mycket över att en dag varit över.


Oj, så rörigt detta inlägget blev :p Var bara tvungen å skriva av mig.


Idag ska jag och min lilla skatt bara ta det lugnt. Måste posta in min havandeskapspenning idag så att jag får pengar för det sen. Sen borde jag gå och ta blodpov idag men jag vet inte om jag orkar. Vi får se. Annars gör jag det imorn eller på torsdag.

Jag fick sova ut idag iaf. Låg kvar i sängen ända tills kl 9. Det var så skönt. Har världens underbaraste lille son. Han är helt perfekt.


Nu ska jag busa lite med min knoe. Hejdå så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards