Alla inlägg den 24 maj 2011

AJ!

Av Emma - 24 maj 2011 22:20

Nu ikväll har jag känt mig väldigt knepig i kroppen. Vet inte alls vad de är. Kanske trötthet? Kanske förvärkar? Mår illa bara jag tänker på mat. Jag vet faktiskt inte vad de är. Magen har värkt lite och det är mycket möjligt att det är förvärkar. Går ju ändå in i v. 32 på torsdag så jätte konstigt är det kanske inte om de börjar nu.


Liam och jag tog en promenad till lekplatsen där han fick springa av sig lite förut. Det blåste hur mycket som helst vilket var väldigt synd för det hade varit jätte skönt ute annars. När vi kom hem började vi göra mat. Potatis/skinkgratäng vart de idag. Jag har dock inte ätit av de. Ska ta mig en kiwi strax och sen gå å lägga mig och hoppas på att jag mår bättre imorn.


Kvällen har varit lite jobbig. Liam har inte velat sova, vilket jag iofs misstänkte med tanke på att hans sovtider varit helknepiga idag. Nu lär han ju iaf sova hela natten och vakna sent imorn bitti så då får jag sova ut.

Tror det varit lite för mycket nu ikväll. Har städat, hängt upp tvätt, burit på Liam och varit lite småstressad. Kanske de kan bidra till hur jag mår nu. Bebisen sparkar för fullt just nu och kanske h*n är på nånting som gör att jag mår illa? Usch usch, inget kul å må såhär. Inga svaga sparkar bebisen kan göra heller. Nu är det inte lång tid kvar. Det är skönt. Magen börjar bli tung.


Nu ska jag ta mig min kiwi, se klart på BB och sen lägga mig.

Natti på er!

Av Emma - 24 maj 2011 14:42

Jag borde städa, men jag orkar inte. Måste tvätta, bädda sängen, dammsuga golvet, tvätta golvet, plocka undan disk och plocka undan massa annan skit som ligger framme. Det är skönt när allt väl är gjort men det värsta är ju att det inte går mer än en dag så ser det likt förbannat ut som de gjorde innan.


En till sak som jag verkligen måste göra, det är att fixa i ordning min garderob. Vill slänga massa kläder som jag inte längre använder. Har ju massa jeans, linnen, tröjor, toppar osv som jag aldrig använder. Jag lär aldrig använda dom heller. Får bli ett senare projekt. Skulle gärna ta tag i de nu men lite dumt å göra de när Liam är hemma.


Nu ska jag alldeles strax väcka lillkillen. Hoppas verkligen inte att hans sovtider ikväll blir jätte dumma nu. Det är så jobbigt när dagarna inte blir som dom brukar. Man har ingen koll på nåt. Och idag är en sån där dag då jag är helt slut. Har ont i kroppen och är trött i ögonen.


Måste gå iväg å ta blodprov i veckan också. Det är ju så segt att ta sig dit. Snart är det ju dags för mvc-besök också. Varannan vecka är det ju nu. Ett himla rännande. Men det är ganska skönt när dom ska mäta magen och trycker lite. För mig är det som massage.


Nu vaknade min lilla plutt så jag får ta honom!

Av Emma - 24 maj 2011 13:26

Liam sov hela natten fram till strax efter 8 i morse. Underbart med dessa sovmornar :)


Vädret är skittråkigt idag. Det blåser storm och ser inte ut att vara speciellt varmt heller. Vi får väl ta en liten tur ut sen i alla fall. Blir så trött av att bara vara inne.


Nu sover Liam. Han brukar alltid somna vid 11 eller 12 men idag somnade han inte förrän ca 13.15 Vi får väl se hur kvällen blir nu när hans tider blev så tokiga idag. Tänkte passa på att äta å vila lite nu medan knoen sover, men han ligger i min famn nu och det är så himla mysigt så vill inte gå in å lägga honom i sängen =/


I helgen ska Dennis åka till Tyskland med sin bror. Han ska få köpa med cider med kiwi smak till mig. Dom är jätte goda. Men får ju vänta ett bra tag tills jag kan avnjuta en sådan.

Han tar förhoppningsvis en sväng förbi Ikea på hemvägen å köper med en säng till Liam också :)

Jag själv ska unna mig ett frisörbesök på fredag. Det är minst sagt behövligt kan jag lova. 13 veckor sedan jag klippte mig och topparna känns torra och slitna. Åsa får ta och klippa igenom barret så det blir fint igen :)


Näää nu får jag ta å vila lite. Är jätte trött. Kraam

Ovido - Quiz & Flashcards