Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Emma - 20 maj 2011 21:03

Minns ni den låten? Det är Danny som sjunger den. Jag hörde den alldeles nyligen. Minns så väl när jag lyssnade på den.

Jag var ihop med en kille för några år sen som det tog slut med. Samma dag som han gjorde slut skulle jag iväg och jobba 1 timme senare.. (var då kontaktperson till en tjej och vi gick och badade varje måndagskväll) jag vet inte hur jag orkade ta mig iväg men jag gjorde det. Insåg väl att det var lite försent för att ringa och sjukanmäla sig. Jag mådde verkligen skitdåligt och ville bara gråta. För att komma till saken, det fanns en tjej som var ett par år äldre än mig som också jobbade varje måndagskväll och vi stod ofta och pratade. En dag när vi var på badet spelades just den låten, If only you, och hon berättade att hon brukade lyssna på den på högsta volym och hon kände sig så stark när hon hörde den, hon sa åt mig att göra samma sak. Efter det så lyssnade jag ofta på den och den för med sig fina minnen. Den är verkligen fin den låten.


Hur som helst. Nu sitter jag och väntar på att min sega karl ska komma hem. Han är ju inte snabbast i stan direkt. Får väl tro och hoppas att han hittar hem snart. Sitter och ser på lite tv och är sjukligt sugen på brieost. Men jag får inte. Det är för jävligt. Det första jag ska göra när bebisen kommit är och köpa brieost.


Har förövrigt en jätte, jätte, jätte sparkig bebis i magen ikväll. Det rör sig i magen hela tiden. Det är så mysigt. Helt fantastiskt att det bara är 9 veckor kvar till bf. Det går så fort.


Ahja, nu ska jag återigen säga gokväll.. har bara så tråkigt!!

Men gokväll!


Av Emma - 20 maj 2011 19:30

Idag sov Liam till kl 10 (!).. Vet inte vad det varit med honom denna vecka. Som tidigast har han vaknat runt 9 snåret. Han brukar å andra sidan sova relativt länge om mornarna.. vi går oftast inte upp tidigare än halv 8. Jag är nöjd ;)


Nu till det bästa av allt. Liam somnade på knappt 5 minuter idag :D Han har inte behövt sova middag idag eftersom att han sov så länge i morse och de resulterade till en mycket trött son ikväll. Behövde inte ens sjunga för honom idag. Tog med mig en kudde in och la mig på golvet bredvid hans säng, bara för att visa att jag fanns där, och de tog inte många minuter innan jag började höra hans små snarkningar! :)


Vi har haft en kanondag. Vi träffade Linda och Joline på eftermiddagen och gick till en lekplats. Dit kom även Conny. Mycket trevligt, det var jätte längesen jag träffade honom. Vädret var kanon och vi hade det alldeles underbart i solen :) Hoppas vädret blir lika bra imorn.


Nu ska jag fortsätta min kväll! Dennis är å bygger lite på ett staket hos mina föräldrar men han kommer nog hem snart.


Ha en bra kväll och helg! :)

Ovido - Quiz & Flashcards