Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Emma - 16 maj 2011 21:34

Liam har blivit rejält trotsig. Eller så beror det på hans förkylning. Ikväll var han rejält besvärlig att natta. Jag gick in i sovrummet strax efter halv 8 och har hållt på att försöka få honom att somna fram tills för 15 minuter sen. Nu sover han äntligen! Jag blir helt slut av att ha det såhär. From nu ska jag köra på hans normala sovtider. Kl 19 ska vi gå och lägga oss. Varje gång vi lägger oss runt 19 så somnar han som en stock direkt och då är det aldrig något krångel. Antar han blir övertrött när vi inte nattar då vi borde natta. Hur som helst så har jag dåligt samvete nu som blir så arg på honom när han inte somnar :( Känner mig hemsk.


Imorn ska jag ställa in hans säng i hans sovrummet så ska vi öva på att sova middag där inne. Förhoppningsvis ska han få sova i sitt rum imorn natt också. Hoppas att det går bra. Vi måste verkligen vänja honom att sova själv nu.


Sitter och kollar på en unge i minuten nu. Jag längtar ännu mer efter min unge i magen när jag ser på de :P Blir helt bebissjuk! Men det är ju inte lång tid kvar som sagt :)


Jag är supertrött så ska se klart på detta sen går nog jag å lägger mig.

Godnatt!

Av Emma - 16 maj 2011 12:53

Fick sova ända till kl halv 9 idag. Vid 9 tiden steg vi upp och då kom pappa/morfar och åt frukost med oss. Mycket trevligt tyckte vi :)

När vi hade ätit klart började vi göra oss i ordning för en promenad med Linda och Joline. Vi gick en runda och sedan gungade vi lite på en lekplats innan vi tog en liten promenad till. Nu ligger Liam och sover men han kommer nog vakna snart och då ska vi äta lunch. Efter det skulle jag vilja gå till stan och kolla om solbrillorna som gått sönder för mig finns kvar att köpa. Ingen skulle bli lyckligare än mig.


Idag mår jag nog lite bättre men känner fortfarande av lite febervärk i kroppen. Förkylningen är dock bättre vilket är riktigt skönt.


Nu ska jag njuta av lugnet innan lillkillen vaknar och vill ha mat :) Hoppas vädret håller i sig och att vi slippet regn och åska. Åtminstone tills vi varit fram på stan och helst tills Dennis slutat jobba. Han jobbar ju ute så det är nog inte så kul att stå ute i regnet!



Här har ni en mycket bra låt som jag lyssnar på just nu :) Njuuuut!


Ovido - Quiz & Flashcards