Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Emma - 17 maj 2011 22:22

Sitter och kollar på BB nu. Hade tänkt lägga mig redan efter Desprate men det tar emot. Är så rädd att jag inte ska höra ifall Liam vaknar inatt även om jag inte förstår varför jag inte skulle höra honom. Det vore en omöjlighet. Både våran och hans sovrumsdörr kommer ju stå öppna. Nej, jag är bara en nojjig mamma som uppenbarligen har mer problem att sova från min son än vad min son har att sova från mig :P Detta kommer gå bra.


Undrar vad morgondagen har att erbjuda. Har pratat med Linda lite om att ses. Hon och Joline kommer förmodligen hit och sen går vi kanske ut på en promenad. Får dock bli efter att Liam sovit middag för han sover inte alls bra när jag är ute och går med honom. Det bästa är om han får sova i sin säng så jag får köra på de nu. Blir jobbigt både för honom och oss när han inte kan sova på kvällen.


Idag är det 71 dagar kvar till BF. Jag längtar jätte mycket nu. Dessutom börjar magen bli jäkligt tung nu och jag har börjat känna av foglossning och sen har jag ont i ryggen i stort sätt hela tiden. Jag är dock förvånad över att jag inte är så trött som jag var när Liam låg i magen. Då hade jag å andra sidan väldigt lågt blodvärde, jag vet inte alls vad jag har i blodvärde nu men jag är långt ifrån så trött som jag var vid förra graviditeten.

Kanske jag inte hinner känna efter på samma sätt som när jag väntade Liam. Liam håller mig sysselsatt och det är väldigt bra fast ibland vore det skönt att få vila när tröttheten sköljer över en. Jag passar alltid på att vila när Liam sover om dagarna!


Nej, nu måste jag ta mig i kragen å gå å lägga mig. Godnatt på er!



Av Emma - 17 maj 2011 20:22

Jag är så stolt. Kl 18.45 fick Liam välling framför barnprogram. Vid 19.00 gick vi in och la honom i hans säng medan jag satt bredvid på en stol och sjöng lite. Liam ställde sig, satte sig, la sig, ställde sig igen, satte sig igen, la sig igen ett x antal ggr innan han la sig och faktiskt somnade helt själv i sin säng. Det tog ca 30 min och jag är verkligen stolt över mitt lilla hjärta. Jag trodde det skulle ta hela kvällen, men han var nöjd så länge jag var kvar i rummet, och det är jag så gärna :) Allt för min plutt!


Idag har vi haft besök av bästa mamma/mormor. Hon har hjälpt mig lite med Liam så att jag har kunnat plocka i ordning lite. Vi har även varit ute en sväng. Gick iväg runt halv 3 och var inte hemma förrän runt 5. Trodde inte att vi va ute så lång stund men tydligen. Har haft en bra dag!


Just nu är jag supermegatrött. Kollar lite på Plastikturisterna och väntar på att Desperata hemmafruar ska börja. Dennis kom hem vid halv 8 ikväll men han hade en fruktansvärd migrän så han har redan gått å lagt sig :( Känns jätte tråkigt med tanke på att vi inte setts sen igår. Tycker så synd om honom.Typiskt att han ska åka på å få sån skit!! Jag sitter dock fortfarande å hoppas på att det ska gå över så att han kan komma upp å kramas lite med mig till DH.


Nåja, nu ska jag fortsätta njuta av min kväll och äta lite pannkakor och glass. Håll tummarna för att natten går bra för Liam inatt. Det kommer kännas tomt för mig och jag själv kommer nog ha lite svårt att somna, men det ska nog gå bra dehär :)


Natti!

Av Emma - 17 maj 2011 11:57

Idag började vi.


I morse flyttade jag och Liam in hans säng i hans eget rum där han ligger och sover middag nu :) När han skulle nattas så blev han först ledsen över att jag la honom i sängen och ställde sig upp och kramade om mig stenhårt. Sen förstod han nog att jag inte tänkte gå nånstans utan sitta kvar med honom tills han somnat så då gick han med på att lägga sig ner. Efter att jag sjungit lite så somnade han så gott i sin säng :)

Ikväll ska vi försöka göra samma sak. Hoppas att det kommer fungera bra. Jag själv kommer tycka det blir tomt i vårt sovrum. Lilla hjärtat <3


Nu ska jag passa på att vila innan lilltoken vaknar. Älskar min knoe!

Ovido - Quiz & Flashcards