Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Emma - 18 maj 2011 21:57

Har haft en jätte mysig dag ihop med Liam. Jag gick och väckte honom vid halv 2 och då var pappa/morfar här och hälsade på en sväng. Liam blev jätte glad när han upptäckte morfar :)

När vi hade ätit så gjorde vi oss i ordning för att gå ut och gå en sväng. Vi gick till "våran" lekplats och sen gick vi en promenad vid skogen och sedan hem igen :) Var ute i ca 1½-2 timmar. Försöker vara ute minst 30 min varje dag med Liam, oavsett om det är regn eller inte. Dels för att det är nyttigt men även för att Liam springer av sig väldigt bra ute och blir trött till kvällen.


När vi kom hem åt vi lite mellis/fika och sen började jag ordna med maten. Potatismos, lax och kokta morötter vart det till lillknoen idag. Planerade även lunch och middag inför kommande vecka. Måste verkligen börja med de för jag har världens sämsta fantasi när det kommer till mat och det är så störande när man aldrig vet vad man ska äta utan får komma på nåt för den dagen man är på också måste man gå och handla typ jämt för att man inte har det man vill ha hemma. Nu har jag iaf skrivit klart listan med lunchmat till nästa vecka och imorn eller på fredag ska jag och Dennis skriva middagsmaten ihop :) Teamwork!


Imorn ska jag till mvc kl 10.30 Jag trodde det var på fredag och kl 11.15 Hade alla fel :P Tur att jag kollade i alla fall. Ska ju bli lite spännande att se hur stor magen är nu. Ska även höra lite angående foglossningen jag fått. Det är fan smärtsamt. Just nu är de iofs inte så farligt men när jag går så gör de ont. Antar att de inte finns så mycket å göra utan det är bara å gilla läget!


Idag tog det 1 timme (!) att natta Liam. Men egentligen är det inte så farligt. Jag tänker inte ge mig. Han somnar ju till slut och han är jätte trött redan från de att jag lägger honom i sängen men han vill inte sova. När han märker att jag inte tänker ge mig så tröttnar han och somnar och jag tror faktiskt det kommer gå snabbare för han att somna så småningom, nu testar han nog gränserna lite :P


Nåja, nu ska jag se klart på BB innan jag går och lägger mig. Jag VET att jag lovat lägga upp bilder och jag ska göra det. Nu ligger dock kameran i vagnen och vagnen står där nere och jag orkar verkligen inte gå och hämta den. Trappor tar kål på mig och jag springer inte i trappor i onödan.


Gokväll!

Av Emma - 18 maj 2011 12:53

Liam sov halva natten i sitt rum och det tycker jag va jätte duktigt utav honom. När han vaknade var han lite ledsen och jag försökte lägga honom för att somna om i sin säng men han vaknade och började gråta varje gång jag gick ut från rummet och då gjorde de så ont i mig så jag plockade upp honom så fick han sova resten av natten inne hos oss.


I morse vaknade han inte förrän halv 9, himla skönt med sovmorgon. Gick in för att börja natta för middagsvilan vid 11 men han somna inte förrän strax innan halv 1. Skam den som ger sig ;) Tror dock de berodde lite på att han inte var så trött eftersom att vi gick upp så sent idag. Nu sover han i alla fall och vid halv 2 tänkte jag gå in å väcka honom.


Ska försöka hinna med en dusch nu. Efter maten sen så går vi nog iväg till nån lekplats för lite lek å bus. Hoppas ni får en bra dag allihopa :)


Ovido - Quiz & Flashcards