Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Emma - 11 maj 2011 22:54

Är det nån som är duktig på att fixa i ordning en fin bloggsida?

Typ på blogg.se ?

Tacksam för svar!


Av Emma - 11 maj 2011 21:39

Hur skulle ni ha gjort?


Jag har så svårt att bestämma mig. Imorn måste vi ha bestämt hur vi ska göra med Liams dagisplats. Jag är rädd att om jag tackar nej nu så kanske det dröjer upp till 1 år innan vi blir erbjudna en annan plats. Tackar jag ja så är jag rädd att Liam inte kommer trivas. Jag vill ju ge min son det bästa. Dagiset har ju ett ganska dåligt rykte och det gör ju inte att jag själv tycker bättre om de.

Jag vill ju att han ska få lära känna och få leka med andra barn. Liam är ju en såpas social person och han älskar ju barn. Jag vill ju att han ska få ha det bra min lilla prins. Önskar nån bara kunde berätta för mig hur jag ska göra :(


Idag har vi haft en mysdag. Vid halv 8 vaknade kotten så då klev vi upp och åt lite frukost. Efter det plockade jag i ordning lite i hemmet medan Liam sprang och lekte med sitt. Vid 9 tiden satte vi oss och kollade på Tjorven, jätte mysigt. Liam var väldigt inne i detta program och det märktes att han gillade de :)

Strax före 11 gick vi och la oss för att vila. Jag skulle egentligen inte sova för jag hade massa att göra, men självklart slumrade jag till och vaknade av att det ringde på dörren kl 13. Det var min pappa som kom. Jag hade ju sagt att jag skulle bjuda på mat idag. Lyckat!

Vi gjorde i ordning en kycklinggryta lite snabbt. Har fortfarande lite dåligt samvete över att jag låg å sov. Det roliga var att jag drömde att pappa åkte iväg och åt nån annanstans. Det stämde uppenbarligen inte :P


Efter lunch gjorde vi oss i ordning för en promenad.Det var jätte kvavt ute idag. Vi gick bort till en lekplats och gungade och busade lite. Tycker det är lite dåligt med bra lekplatser här i stan. Borta vid min mamma och pappa finns det en lekplats som passar Liam perfekt. Han älskar ju att klättra upp själv för klätterställningen och gå och sätta sig vid rutchkanan och åka ner och det kan han gör där. Tror vi får ta en tripp dit imorn :)


Nu ska jag strax fixa lite matlådor till Dennis. Gjorde i ordning pasta/kycklingsallad förut så det ska han få med sig imorn. Ska även göra lite smörgåsar, bara för att jag är så snäll.


Jag har en uppgift åt er. Snälla, berätta hur jag ska göra med Liams dagisplats!!


Ovido - Quiz & Flashcards