Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Emma - 13 maj 2011 22:51

Det blev en sväng till lekplatsen med Molle förut. Mycket trevligt. Dessvärre började de att regna efter ca 15 min. Vi stod ut med första skuren men efter ytterligare 10-15 min började det ösa ner ordentligt och de slutade aldrig så då började vi gå hemåt. Jag och Liam gick hem och fikade lite mellanmål, kakor och saft ;) Sen busade vi lite. Liam åkte racer med bobby-car. Så småningom blev vädret bättre så då satte vi på oss regnjackorna i förebyggande syfte och cyklade tillbaka till lekplatsen och lekte i ca 30 min. Liam ville gunga och åka rutchkana så det fick han göra. Han är jätteduktig på att klättra i klätterställningen och ta sig till rutchkanan själv :) Efter vår lilla tur dit cyklade vi till affären och köpte en tidning till mig, för det var jag värd!


Till kvällen blev det ett bad i badkaret för lilleman och de gillades skarpt. Sen busades de lite innan läggdags kl 19. Ni må tro att han somnade gott ikväll. Tog knappt 5 minuter att natta honom idag. Tiderna har varit som dom ska. Nu framöver ska det inte krånglas med hans tider. Han ska sova mellan 11-13 nån gång och sen nattas kl 19.


Nu ska jag ta och gå å lägga mig med min snuviga näsa. Hoppas de är bättre imorn! Ryggen blev en aning bättre efter vila i soffan och efter min efterlängtade varma dusch så jag hoppas att även de håller i sig. Har haft rejält ont idag =/


Natti på er!

Av Emma - 13 maj 2011 12:06

Glömde helt av att jag gick in i v. 30 igår. Helt sanslöst vad fort tiden går. Den 19 maj ska jag iväg till bvc och mäta magen och lyssna på bebisens hjärta. Kan inte hjälpa det men tycker min mage mest ser fet ut denna graviditet. Hade en finare form på magen med Liam. Kan ta en bild sen och lägga upp så att ni får se :)


Förresten så tackade vi ja till förskoleplatsen till Liam. Pratade lite med min morbror fru som är väldigt inne i den verksamheten och hon hade varit på deras förskola och hon trodde jag skulle bli nöjd, helt klart. Vi ska fortfarande ställa oss på omplacering men hon trodde inte vi skulle vilja byta plats sen, av den enkla anledningen att vi kommer trivas helt utmärkt med Liam där. Självklart litar jag på en släkting som säger så :)

Sen berättade mamma om några som är kanonnöjda. Dom trivs så himla bra och dom har flera barn som gått på andra ställen, men dom sa att denna förskola är helt klart den bästa och dom tyckte definitivt att jag skulle ta emot denna platsen till Liam.

Sen har jag pratat lite med en bekant som har sin son där och även hon är jätte nöjd så jag valde att tro på dom positiva kommentarerna istället för dom negativa. Blir vi missnöjda byter vi ju så småningom!


Fysjutton vad dåligt jag mår. Tror minsann jag har feber. Ska ta mig en alvedon eller två och hoppas på att värken i kroppen kan försvinna lite iaf. När Dennis kommer hem skulle han åka iväg å hämta plankor med pappa och då lovade han att ta med Liam så att jag kunde få ta en dusch i lugn och ro och även vila lite. Mycket behövligt!


Nu ska jag börja göra lite mat till min lilla gosse. Potatismos och stekt falukorv blir det nog idag :)

Av Emma - 13 maj 2011 11:14

Sitter för tillfället och knökar i mig en massa glass. Har gått och blivit tokförkyld idag =/ Är jätteseg och känner inte för att göra nånting idag, men en liten tripp till lekplatsen får det nog bli i alla fall.

Liam ligger och sover nu och när han vaknat ska vi äta och sen går vi ut en sväng. Molle kanske följer med också :) Va meningen att vi skulle gå iväg nu på förmiddagen men har suttit och väntat på att fk ska ringa, sen blev klockan 11 och då skulle Liam sova.


Måste berätta om en sån rolig grej Liam gjorde igår. Han är väldigt faschinerad av min tjocka stora mage nu för tillfället. Jag tog ur min piercing ur naveln i förrgår också och den har han också tittat på väldigt mycket. Men igår var den inte kvar och Liam höll på och peta i naveln, la huvudet på magen och helt plötsligt började han slicka på magen. Jag skrattade högt åt honom och likaså Liam när han förstod hur tokig jag tyckte han var. Han va så söt. Lilla, lilla älsklingen <3


Tänkte passa på att ligga framför tvn och ta det lite lugnt nu innan lilleman vaknar igen. Har så mycket jag skulle behöva göra här hemma men idag orkar jag verkligen inte göra allt de. Har i allafall fått igång en tvätt nu. Sen kanske jag fixar i ordning lite småplock men i övrigt blir det lugnt idag.


Hörs kanske senare. Förresten, Eric tog sig vidare.. tjohoo! Då kan man ju så på eurovision imorn med lite spänning :)

Ovido - Quiz & Flashcards