Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Emma - 10 maj 2011 22:16

Idag är det 78 dagar kvar tills våran lilla bebis är beräknad att komma. Har svårt att förstå att det är så nära nu. Vi har lite kvar att fixa innan bebisen kommit, men i det stora hela har vi ju allt.

Däremot ska vi hämta syskonvagnen i juni någon gång. Sen ska vi köpa ny säng till Liam, men det är ingen större brådska då vi har en vagga som bebisen kan sova i ett par månader.


Dagen har varit alldeles, alldeles underbar :) Vädret har varit kanon. Vid 10 tiden promenerade jag och Liam hem till mina föräldrar då jag skulle på ansiktsbehandling kl 11. Det var så varmt ute redan då. Helt underbart!


Ansiktsbehandlingen var så skön. Jag känner mig fräsch i ansiktet nu. Känns så rent och lent :) Dock var det lite jobbigt att behöva ligga ner på en bänk med en värmedyna under ryggen när det var drygt 24 grader ute och desto varmare där inne. Ett tag trodde jag att jag skulle svimma för att jag blev så varm, men när massören började massera mina händer blev det lite bättre. Tror jag slappnade av då och slutade tänka på hur varmt det var.


Efter massagen cykla jag snabbt tillbaka till mor och Liam. Liam har varit lite gnällig idag då han åkt på världens förkylning :( Tycker så synd om honom. Han har inte varit speciellt sugen på mat så istället för kvällsmat fick det bli välling för knoen. När man är sjuk får det bli så. Men huvudsaken är ju egentligen att han får i sig vatten eller annan vätska.

Nu till kvällen gav vi honom en alvedon så nu hoppas jag att han får sova gott hela natten. Imorn ska vi ta det lugnt här hemma. Kanske gå till nån lekplats och leka lite, men det får bli en väldigt lugn dag så att min lille kille kan bli fri från sin förkylning.


Jag har funderat fram och tillbaka idag. Jag har ett sånt svårt beslut att ta och Dennis är ju inte till någon större hjälp. Jag måste bestämma hur vi ska göra med förskoleplatsen som Liam blivit erbjuden. Men jag tror det lutar åt att vänta tills vi blir erbjudna en plats som vi vill ha. Jag ska ju ändå vara hemma och Liam får gärna vara hemma och mysa med oss ett tag till.


Nåja, nu ska jag göra smörgåsar, se klar på BB och sen sova. Förresten, vad gör Rodney i huset? Blev glad när han visade sig, men jag förstår ju att han inte kommer få vara kvar, tyvärr. Han gjorde ju egentligen hela big brother.. synd att han inte är kvar!


Natti på er :)

Ovido - Quiz & Flashcards