Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Emma - 19 maj 2011 22:12

Kan ju börja med att berätta att Liam sov HELA natten i sitt rum i natt. Är mycket stolt. Han vaknade tidigt i morse (kl 5) när Dennis skulle gå så då gick jag in och tog över honom till mig, sen sov han vidare till kl 9. Jag själv gick upp vid halv 9 och åt lite frukost och gjorde mig i ordning :)


Vid 10 gick vi iväg för att möta Liams gammelmormor eftersom jag skulle iväg till mvc. Besöket gick jätte bra idag. Är verkligen kanon nöjd med allt idag. När jag var gravid med Liam hade jag som sagt sjukt lågt blodvärde. I v.31 med Liam låg mitt blodvärde på 108, idag låg det på 122. Vid inskrivningen låg det på 124 så det har bara sjunkt pyttelite och de fick jag mycket beröm för :) Sf-måttet med Liam låg på 30 cm tror jag när jag var i v.31, idag låg det på 28 cm, så magen är faktiskt mindre denna gång. Dock tror jag magen är slafsigare och att jag är bredare denna gång. Med liam var magen så rund och fin :P

När barnmorskan skulle mäta magen ville busbebisen inte vara still. H*n rörde på sig hela tiden, helt underbart. Nu är det verkligen inte lång tid kvar!


Hur som, efter besöket promenerade jag ut till min mormor och morfar i majåker där Liam befann sig. Vi blev bjudna på god mat och god fika. När vi kom hem började vi fixa i ordning spagetti och köttfärsås och den fick jag mycket beröm för idag :D


Liam ligger och sover, likaså Dennis, så min kväll är lugn och tyst. Ska strax njuta av en glass. Har fixat med min föräldrapenning som jag helt glömt att skicka in, shame on me! Men kan nog inte spela så stor roll för jag pratade med dom på fk förra veckan och då sa hon att jag ändå inte kommer få utbetalt förrän i juni för att jag är ett "nytt" ärende.


Imorn måste vi städa lite. Sen blir det nog en promenad till nån lekplats i vanlig ordning och sen slutar förhoppningsvis karln i huset lite tidigare än vanligt imorn så då ska vi ha en myskväll!


Gokväll!

Ovido - Quiz & Flashcards