Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Emma - 31 maj 2011 21:18

Idag har det varit ca 29 grader och sol precis hela dagen! En dag som denna har jag även varit otroligt tacksam för att jag bor där jag bor då de ofta blåser här. Idag var blåsten alldeles perfekt och det hade blivit alldeles för varmt om det inte hade fläktat lite :)


Jag och Liam har varit ute hela dagen lång och det har varit så himla underbart. På förmiddagen tog vi en mycket långsam men väldigt skön promenad in till stan. Var ju tvungen och byta lite kläder jag köpte till lilleman igår. Fick köpt lite mer kläder till knoen också, det är han värd, min lilla skatt :)


Sitter just nu och tittar på Desperata hemmafruar. Alltid lika bra. Dennis och Liam ligger och sover nu så jag njuter av tystnaden.

Längtar tills imorn för på torsdag-måndag är Dennis ledig och det ska bli jätte skönt att få ha honom hemma from imorn kväll. Vi ska nog åka iväg med husvagnen nånstans och ha de gott men det blir inte förrän på fredag eftermiddag. På torsdag ska jag åka till Skövde och träffa min Jonsson :) Har längtat nåt så oerhört efter den kvinnan.


Bf-dagen närmar sig med stormsteg. Jag mår väldigt bra måste jag säga. Är pigg och känner mig glad hela tiden. Dock har jag ju sammandragningar som påminner mig om sin närvaro så fort jag börjar promenera eller gör för tunga lyft eller annat. Dessutom har jag ju lyckats få foglossning och den kommer alltid framåt kvällen och håller i sig över natten för att sedan vara borta på morgonen. Skönt att jag inte känner av de så mycket under dagen i alla fall.


Jag längtar väldigt mycket tills den stora dagen är kommen. Det är jätte, jätte mysigt att vara gravid och känna sparkarna i magen, men nu börjar det bli tungt. Jag har gått upp ca 15 kg och det är ju naturligtvis tungt för mig även om jag kanske inte väger så mycket. Jag hoppas att jag går ner ganska så snabbt när bebisen är född och jag hoppas på att kunna gå ut och promenera ganska så snart efter att vi kommit hem från bb.


Nåja, nu ska jag avsluta här. Kraam!

Ovido - Quiz & Flashcards