Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Emma - 9 maj 2011 21:40

Silken underbar dag det har varit. Dock en väldigt lång dag. Har inte blivit mycket vila för min del så jag har varit helt slut större delen av dagen. Hur som helst så träffade vi Linda och Joline på förmiddagen. Liam somnade i vagnen så fort jag la ner honom strax innan vi skulle gå och jag misstänkte redan då att han inte skulle sova som han borde, för det gör han aldrig när vi är ute och går.

Jag hade rätt. Han sov i ca 20 minuter innan han vaknade och vägrade somna om. Vi var ute och gick ett tag, stannade och lekte lite på en lekplats innan vi promenerade vidare. Det syndes så väl hur trött Liam var, men han kunde inte somna.


Vid 1 tiden gick vi hem för att äta hos mamma och pappa. Så fort Liam hade ätit tog vi med vagnen ut i trädgården för att vila och gissa om det var nån som stenslockna direkt. Jag lät lillknoen sova ca 40 min. Han behövde verkligen de.

Kvällen har varit som den brukar då Liam somnade runt 19.30 så han var nog väldigt trött idag. Imorn hoppas jag på lite sovmorgon för oss.


Älskar min lilla kille så mycket. Tänk att han snart ska bli storebror <3

Bebisen sparkar så mycket nästan hela tiden. Det är så mysigt. När jag håller handen på magen känner jag så tydligen en fot eller en hand och jag blir så rörd varje gång. Tänk att det ligger en liten, liten människa där i magen. Det är helt fantastiskt!


Förresten, målaren vart klar i ALLA rum idag :D Det blev superfint och jag är så himla nöjd. Dock orkade varken Dennis eller jag att flytta tillbaka våra sängar till vårt sovrum så vi får sova i Liams rum i natt igen. Imorn ska vi fixa i ordning lite.


Nu ska jag agera hemmafru och göra äggsmörgåsar åt min karl som han ska ha med till jobbet imorn. Jag är ju alldeles för underbar jag :)

Passar ju alldeles, alldeles utmärkt att göra smörgåsar nu när BigBrother börjar. Snacka om att tajma :P


Gokväll på er!

Av Emma - 9 maj 2011 09:22

Sitter just nu och väntar på att Linda ska höra av sig men i väntan på det så tänkte jag skriva lite här.


Jag är jätte trött idag. Skulle mer än gärna lägga mig och sova 1 timme eller 2. Vi sov ju i Liams rum i natt då målaren ska tapetsera vårt rum idag. Vi har ju inte fått upp någon rullgardin i hans rum än och solen ligger på just de rummet vid 5-6 tiden på morgonen. Ni kan ju tänka er vem som vaknade vid 6 idag om inte självaste lill-herrn. Dock spelade ju inte det så stor roll för målaren skulle ju ändå komma kl 7.


När målaren kom följde Liam efter honom och han tyckte det var kanon kul med lite besök sådär på morgonkvisten. När målaren gick in i vårt sovrum skulle Liam också in där och då vinkade han till mig och stängde dörren. Han är verkligen inte blyg gossen. Liam fick hjälpa till att dra loss tapeter från väggen, de tyckte han naturligtvis var jätteskoj :P Hoppas han inte gjorde de till en vana bara, haha!


Vid 8 snåret tog vi en promenad och hamnade på lekplatsen där mina föräldrar bor. Där fick Liam leka av sig i ca 30 minuter innan vi fortsatte promenade hem till mina föräldrar där vi nu tänkte vänta på att Linda ska höra av sig. Jag är jätte trött och anar att Liam börjar bli desamma, får bara hoppas att vi hinner träffa Linda och Joline innan han somnar. Jag själv börjar känna mig riktigt, riktigt trött nu. Gääääsp!


Nu skall jag ta mig en frukt eller nåt och hoppas få lite energi. Är jätte nyfiken på hur det kommer bli hemma nu, men får vackert hålla mig hemifrån till kl 4 då målaren slutat för dagen. Ska bli kul att se hur långt han har kommit. Kanske han hinner klart allt idag :)


Vi hörs senare! Ha en underbar dag mina vänner

Ovido - Quiz & Flashcards