Alla inlägg den 29 september 2010

Av Emma - 29 september 2010 21:36

Ser ni på efterlyst nu? Ärligt talat, jag kan inte fatta hur fruktansvärt idiotiska människor det finns. Hur kan man döda en människa? En oskyldig människa.

En tjej är mördad och en kille är borta, kanske mördad han också. Hur kan man leva med att göra något så fruktansvärt?

Jag blir alldeles upprörd av det jag ser. Jag får tårar i ögonen av att se familjen berätta om deras älskade familjemedlem som är borta. Hur tror ni att dom mår? Den personen som gör en sån här sak har inga känslor. Dom är helt känslokalla. Idioter. Folk som mördar borde få livstidsfängelse, och med livstil menar jag att dom ska sitta inne tills dom själva dör, inte 30 år eller vad det är livstil är här i Sverige.


Läste i aftonbladet för ett tag sen. En lite 2-årig pojke hade blivit mördad av sin styvpappa. Han fick 10 års fängelse, 10 år?! En liten pojkes liv tog slut, och han ska få sitta 10 år i fängelse. Styvpappan skulle minsan överklaga domen, han kunde inte förstå hur han kunde få 10 år, han hade förväntat sig mindre. En sån jävla idiot SKA sitta inne hela jävla livet, och inte ska dom få ha det bra i fängelset heller.


Jag HATAR att folk kan göra såna saker. Mot oskyldiga människor. Jag blir arg... jag kan inte förstå hur folk kan vara så jävla känslokalla!!!!

Av Emma - 29 september 2010 16:13

Saker och ting vill verkligen inte gå min väg för tillfället =/ Nåja, det är bara och vänta och se.


Har haft en underbar förmiddag tillsammans med Liam, min bästa vän och hennes söta dotter. Vi gick på stan och kikade lite. Finns ju så mycket fint till dom små liven. Hittade den sötaste dressen (body+byxa+mössa) som hade passat Liam perfekt. Det stod nåt i stil med 'Pappas pojke' fast på engelska. Den va SÅ fin, men den minsta storleken som dom hade inne va i strl 62 och det går ju absolut inte. Jag ska gå tillbaka imorn och kolla för dom hade tydligen fått in varor som dom inte hade plockat upp än så håll tummarna för mig :)


Nu är vi hemma och Liam somnade nyss. Jag ska se på top model och dricka lite kaffe. Sen måste jag plocka undan i vardagsrummet och sen diska. Jag kan inte fatta hur Liam kan stöka till de så :P Hans leksaker ligger precis överallt och ändå leker han inte speciellt mycket med dom.

Köket är också stökigt men det är mitt fel. Jag ska alltid vänta med att diska till kvällen och då har det hunnits samlas disk från morgon, middag, mellis och kvällsmål :P


Förresten, jag köpte mig en kofta och ett par benvärmare förut :) Koftan var grå och kommer från gina. Hittade även ett par fina skor men dom måste jag nog prata med Dennis om innan jag köper. Lika bäst så. Vi är ju ändå två om våran ekonomi.


Ahja, nu ska jag fortsätta se på top model. Efter de så går vi kanske ut och går en sväng. Liam behöver nog få gunga lite skulle jag tro så lekplatsen är väl en lämplig plats att promenera till :)


Hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards