Alla inlägg den 20 september 2010

Av Emma - 20 september 2010 21:57

Varför har vi godis hemma? Egentligen borde man slänga allt godis efter helgen så man inte går och små-äter på vanliga veckordagarna. Jag kan aldrig hålla mig ifrån godispåsen så länge vi har det hemma. Om jag vet om att vi har godis hemma är jag söt-sugen 24/7. Nej, det får vara slut med de. Jag som va och träna ikväll. För vilken nytta då liksom?

Jag kallar det att synda.


Det va riktigt kul att komma till gympan. Ångrar definitivt inte att jag tog mig dit. Svettigt pass som har ett håll i gång hela tiden. Jag blir helt svett.

Efter gympan åkte jag och handlade, jag skulle nämligen göra i ordning lax i ugn maten idag. När jag va i affären var jag väldigt noga med att inte glömma handla nånting. Vitlöken är viktig till denna maten så jag la ner några vitlök ifall att vi inte hade de hemma. Det hade vi, men det gör ju absolut ingenting att ha de hemma. Däremot gjorde det nånting att jag glömde ta på vitlöken på laxen. SKIT! Men jag tog på vitlöken efteråt i alla fall och det blev jätte gott. Dock känner jag hur hela min mun stinker vitlök nu. Stackars Liam imorn :P


Jo, är det nån som vet vart man kan köpa mjukhjälm till små barn? Liam har en förmåga att ställa sig upp överallt och det blir ju några vurpor då och då och jag får så ont i mamma-hjärtat när han slår sig och får ont. Min lilla älskling. Han är verkligen det bästa som någonsin har hänt mig. Jag älskar honom så oändligt mycket <3


Nu ska jag dricka te, sitta lite till vid datorn, sen göra smörgåsar till Dennis som han ska ha till jobbet imorn (yes, jag är världens schyrraste flickvän bah) :P


Hur som helst, ni får ha en bra kväll! hej hej

Av Emma - 20 september 2010 16:39

Idag är det gympa igen. Och idag är en sån där dag då jag inte alls känner gör att åka iväg och gympa. Speciellt inte nu när det började regna. MEN skiter jag i det idag så kommer jag skita i de flera gånger bara för att jag inte orkar, och så får det inte gå till. Så jag SKA cykla iväg till friskis om en stund.. mm, jag vet, jag är duktig ;)


Liam och jag har varit ute och gått i flera timmar. Först gick vi ner Rådagatan då vi skulle till stadsträdgårdens lekplats och då träffade vi på pappa Dennis som jobbade. Gissa om Liam va imponerad av den stora lastbilen och bilen som plattar till asfalten. Han ville inte att vi skulle gå därifrån så när jag försökte sätta honom i vagnen igen så spreta han emot :P Busen.

På lekplatsen fick Liam gunga lite och det är alltid lika roligt. Men idag var de kallt ute så efter ett tag fick vi kura in gossen i vagnen med en gosig filt och då somnade Liam så gott, så gott :)

När han låg och sov passade jag på att gå och kika i lite affärer på kläder vilket man aldrig kan tröttna på.


Nä, nu måste jag gå. Ha de så bra!

Av Emma - 20 september 2010 10:03

God förmiddag :)

Solen skiner, himlen är blå. Känner mig faktiskt ganska lockad av att gå ut och ta en promenad i detta vackra väder. Dock lär jag vänta tills Liam vaknat, min lilla älskling.


Nä, om man skulle ta och titta in på senätes och ab-bostäders hemsida en vända? Vem vet, kanske det dykt upp något som skulle intressera oss :)


Visste ni att Liam fullkomligt ÄLSKAR när jag sjunger 'Vargsången' för honom? Ni vet den där låten som är med i Ronja Rövardotter. Den går såhär:

'Vargen ylar i nattens skog, han vill men kan inte sova. Hungern river hans varga buk och det är kallt i hans stova. Du varg, du varg kom inte hit. Ungen min får du aldrig.'. När Liam är trött och har svårt att slappna av och jag börjar sjunga den låten så somnar han på två röda.


Nog om de.. nu ska jag ta det lite lugnt och vila lite innan vi går ut på en promenad. Ha en fin dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards