Alla inlägg den 8 september 2010

Av Emma - 8 september 2010 15:03

'Jag är naken och svettig och skitful och kåt, nu är sjösalaäng både fuktig och våt. Hennes klänning på fotot är vit som en snö. När du kommer djupt i mig vill jag bara dö. Jag blir aldrig vacker vid vatten!'.

Haha, ni MÅSTE lyssna på den låten Maud Lindström - Vacker vid vatten. Texten är för rolig :P

på tal om låtar. Sitter och lyssnar Kevin Lyttle - Turn me on. Får massa minnen från gamla goa tiderna. Pyttsan vad tiden går fort. Tänk när man va 15 år och bara levde på och tog allt med en liten klackspark. Hade jäkligt kul i mina tonår och det är jag tacksam för.


'Öööh, ööhhh, öööhh'.. det är tydligen mitt nya namn. I alla fall för Liam. Sen han lärde sig att ställa sig upp är de det enda han gör. Jag går in och lägger honom i sängen och går ut. Efter en stund hör man han ropa 'öööh, ööööhh, öööh', jag går in i sovrummet igen och möts av ett stoooort leénde från en stående Liam. Jag smälter varje gång. Kan inte låta bli att ta upp honom och krama om världens vackraste. Sen lägger jag ner honom igen, går ut.. det dröjer inte lång tid förrän Liam börjar ropa igen, 'öööh, öööhh, ööööh', jag går in och möts av samma blick åter igen. Han ställer sig upp hela tiden. För bara nån vecka sen hade han lärt sig att ställa sig på knä, nu kan han ställa sig upp.

Jag blir förvånad för allt som sker. Allt går så fort. Jag njuter. Min älskling <3


Har varit trött idag. Har så ont i kroppen =/ Svårt att hitta på saker då och jag har verkligen inte känt för att gå ut idag, men vi gick ut en kort sväng förut i alla fall. Liam fick gunga lite, det som han älskar att göra. Han ler mot mig hela tiden.


Jag ska snart börja göra mig i ordning inför kvällen. Lika bra att börja i tid, speciellt nu när Liam ligger och sover. Behöver iofs bara dra över lite smink i ansiktet och få till håret sen är jag klar. Det går fort. Jeans och höstskor får det bli ikväll :)


Ha en bra kväll!

Av Emma - 8 september 2010 10:28

Ikväll ska vi ut och äta jag och mina tjejer :) Ska bli trevligt. Så kul att det blev av. Vi ses ju så sällan för alla har alltid för sig något.


Idag är de 3 dagar kvar tills jag ska göra mitt första jobb-pass sen november månad. Och det är ett 24 timmars-pass. Känner mig faktiskt nervös. Tänk om jag inte alls fixar att vara borta sådär lång tid ifrån Liam =/ kommer ju sakna ihjäl mig efter min plutt. Som tur är dricker han ju välling nu så det känns tryggare i alla fall men ändå.. 24 timmar är lång tid att vara ifrån sitt barn :( Tur att jag har lite rast så att jag kan åka hem och pussa på min fina kille och min fina sambo.

Håll alla tummar ni har för mig :)


Just nu tar jag det lite lugnt. Liam somnade för en stund sen men jag tror minsan han kommer vakna snart. Han sovstunder varar inte allt för länge nu för tiden :P


Men men, vi hörs! Hejrååå!

Ovido - Quiz & Flashcards