Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Emma - 14 juli 2010 22:47

Denna fråga ställdes i aftonbladet. Många svarade att man ska få blogga om sina barn medan vissa inte riktigt höll med. I alla fall inte att man ska berätta ALLT om sitt barn och inte heller lägga ut bilder.

Jag själv har bestämt mig för att inte lägga ut bilder på Liam i min blogg. Jag berättar gärna om vårt liv (dock inte allt.. inte ens i närheten av allt), men bilderna på min son delar jag bara med mig till min familj, släkt och vänner. Dom som läser min blogg tycker säkert det är tråkigt att jag inte lägger ut bilder på min fina gosse, men det är bara att respektera. Jag vill inte och tänker inte göra det!


Idag har jag haft fullt upp. Jag undrar verkligen vart dagarna tar vägen ibland. Vi gick upp kl 9 idag och gjorde i ordning lite gröt till Liam och kaffe till mig. Pappa Dennis var ledig men vi lät honom sova vidare. Efter att Liam ätit sin gröt samlade vi ihop tvätt och gick ner för att sätta igång en maskin. Sen har jag plockat och donat hela dagen. Hade tur då det var ledigt i tvättstugan hela dagen så jag bokade båda tiderna. :)


Efter några timmar kände jag att det måste bli en promenad så jag började göra i ordning Liam för utgång. Men så kollade jag på klockan. Hon var 15.30 och Liam skulle ha mellanmål. Jag trodde klockan va kanske 14.00 men icke. Liam fick sig lite jordgubb och banan pure vilket han tycker är väldigt smaskigt. Efter det gick vi ut och gick med Linda. Det var jätte trevligt. Vi ses allt för sällan nu men man har verkligen fullt upp jämt.


Förresten så försökte jag mig på att göra en inbakad fläta förut. Jag blir TOKIG! Jag har alltid velat kunna göra egna inbakade flätor så man kan få till lite snygga frisyrer, och igår förstod jag äntligen hur man ska göra. Men jag får inte till det. När jag ska göra en i bak så får jag med håret men när jag kommit till mitten känns det inte bra och till slut blir jag helt slut i armarna.. är det nån som har nåt tips? Och hur ska jag få till en snygg inbakad fläta i luggen? Nån som är bra på frisyrer får gärna lägga en kommentar så jag kan lära mig knepen. :P


Nu ska jag se ett avsnitt tre kronor innan det blir sängdags. Gonatt på er!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards