Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Emma - 13 juli 2010 22:26

Länge har jag letat efter en låt. Jag vet att dom som sjunger heter Xavier och Naidoo. Eller är det en person? Jag vet även att dom kommer från Tyskland. Men mer då? Jag kan inte namnet på låten och jag kommer ALDRIG hitta den där låten utan namnet. Jag har letat igenom säkert alla låtar på youtube men den finns ingenstans. Är det nån som tror sig veta vilken låt jag kan veta? Kanske inte så lätt med tanke på min väldiga brist på information. Den är i alla fall riktigt bra. Jag vill så gärna ha den låten!

Och när jag ändå berättar för er att jag letar efter låtar så söker jag även en annan låt. Jag har för mig att melodin är den samma som Barcode Brothers låt - dooh dooh.. men dom sjunger typ "You are my angel you sleep with the stars and you cant understand what goes on in your mind".. nåt i den stilen! SNÄLLA hjälp mig.


Just nu sitter jag och tittar lite på Tre kronor. Japp, jag råkar älska den serien. Helt klart den bästa svenska serie som någonsin visats på tv.


Idag har vi inte gjort så mycket. Jag gick ut och gick med Liam en sväng förut. Sen gick vi hem igen och då blev Liam trött och somnade. Tro det eller ej men han sov i nästan 2 timmar. Det har nästan aldrig hänt.

När han sov passade jag på att äta lite och måla naglarna och lite sån där tjejgöra som liam säkert inte skulle tycka va kul. :P

När Dennis kom hem fick jag ett städryck. Jag har städat kök, vardagsrum, hall och toalett. Resten tar jag imorn då vi även har tvättid. Orkade inte fixa allt idag.


Dennis gjorde väldigt god mat idag. Egen Kina-mat.. eller var det Thailändskt? Med kyckling, bambuskott osv.. riktigt smarrigt!


Nu ska jag nog fortsätta se på tre kronor och sen gå och lägga mig och sova. Gonatt!

Av Emma - 13 juli 2010 11:36

Hej på er!

I morse gick Liam och jag upp strax efter 9. Man ska absolut inte klaga på hans sovrutiner. På morgonen ringde dom från bvc och undrade om vi kunde komma kl 11.15 på fredag, en halv timme tidigare än sagt. Ja visst sa jag och gick för att skriva in det i boken, MEN det stod ju redan 11.15 i min bok. Barnmorskan måste skrivit 11.45 i sin dator!


Det är jätte varmt ute idag, ca 25-30 grader antar jag. Runt 5-6 tiden i morse så hörde jag åskan, men jag tycker det är riktigt mysigt så mig gör det ingenting.


Jag ska försöka få klart alla bilder jag vill få framkallat under dagen så jag kan lämna in dom i veckan. Vore kul att få lite fina bilder på lilla familjen. :) Nu har vi dock en skitbra skrivare hemma som vi även kan skriva ut egna foton på. Dom kanske inte har världens bästa skärpa, men dom blir inte dåliga heller. Jag älskar att pynta hemmet med bilder på Dennis, Liam och mig.

Förhoppningsvis åker vi till Kungsbacka i helgen så då ska jag försöka få Dennis att gå med på att åka till Ikea så jag kan få köpa mig lite ramar.


Nyss har Liam sovit en vända. Ca 30 min. Jag kan inte förstå varför han inte kan sova åtminstone en timma 2 ggr om dagen istället för 30 min 2 ggr om dagen. Får försöka få honom att lära sig sova 1 timme :P Nej, men han är redig. Oftast när han vaknat ligger han och kikar i ca 20 min innan han ens visar ett tecken på att han är vaken. Men jag har ju märkt att han är vaken innan de eftersom att man går och tittar på sin fina gosse stup i ett. ;)


Jag tror vi ska ut och gå en sväng om en liten stund. Vet dock inte om jag fixar värmen idag. Kvavt och åska i luften. Vi får se. En vända måste vi allt komma ut.


Förresten, jag MÅSTE börja träna. När vi var på svalnäs och badade fick jag träningsvärk i magen och det är illa :P Jag är ute och promenerar minst 30 min om dagen. Det är ju det man ska vara ute så det gör jag både för min och för Liams skull. Nu är det snart 6 månader sedan Liam föddes, och eftersom jag fick göra akut kejsarsnitt så var jag tvungen att vänta 6 månader innan jag började träna enligt min läkare. (Vet inte om det är så för alla som gjort kejsarsnitt?). Hur som helst så har jag inte velat börja tidigare ifall att nåt skulle gå snett i magen för hur kul vore det om nåt gick fel?

Jag har länge velat börja träna. Jag älskar att gympa, det påminner lite om dans. Skön musik och snabbt tempo! Efter sommaren är det dags.


Nu ska jag ta min son som ligger och klagar lite. Ha en fin dag alla söta!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards