Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

v. 37

Av Emma - 30 juni 2011 22:26

Så har det gått en vecka igen och nu är jag i v.37 (36+0). Det är 27 dagar kvar till bf och dagarna flyter på ganska så bra. Det jag tycker är jobbigt just nu är foglossningen och trycket nedåt som jag känner väldigt ofta, speciellt när jag går. Men det värsta av allt är att inte kunna göra allt det jag vill med Liam. Jag har ofta dåligt samvete för att jag så gärna vill men inte kan pga min onda kropp. Han verkar dock trivas och är alltid glad och busig om dagarna. Kanske han förstår vad som ska hända snart? Han kommer ofta fram och klappar mig på magen och säger "Mmm" som låter som att han menar  "Jag förstår att det är jobbigt mamma, men nu är det snart över".


Jag längtar väldigt mycket tills den stora dagen är framme. Hoppas det går fort nu dom sista veckorna.


I natt drömde jag en tokig dröm. Eftersom jag ska göra kejsarsnitt så har jag fått massa punkter på vad jag ska göra kvällen innan och morgonen på samma dag som snittet ska äga rum. Till det hör bland annat att jag ska duscha och jag måste tvåla in mig med en speciell tvål. I min dröm så drömde jag att vi hade missat att köpa denna tvål. Dennis for ut mitt i natten och åkte till alla apotek i stan (något nytt att dom har öppet på nätterna :P) men dom sålde inte denna tvål på apotek. Klockan tickade och jag hade panik där hemma. Framåt morgonkvisten dök Dennis upp och hade då fått tag på denna tvål. Vi for i illfart till förlossningen och där fick jag duscha snabbt eftersom att jag inte hann göra de hemma. Någon kvällsdusch med denna viktiga tvål vart de inte, men det gick bra i alla fall.


Ska jag ta detta som ett tecken på att vi borde köpa denna tvål nu så att denna dröm inte går och blir sann? :P


Såhär ser magen ut idag :)

   



Får skriva lite om vår dag också. Under förmiddagen var vi hemma. Efter lunch cyklade vi iväg till villabadet och träffade mormor Gunilla och morfar Tore. Idag blåste det rejält vid stranden så det var lite kyligt och inte alls lika skönt som igår. Vi var bara där en liten stund idag innan vi cyklade hemåt igen.

Vi stannade till på babyproffsen på hemvägen. Skulle kolla skötväska och fann en übersnygg. Kan ta bild imorn så ni får se. Jag är jätte nöjd.


Liam gjorde en lustig sak inne på babyproffsen. Precis där man går in står det en manlig skyltdocka som har ett bärsele med en docka i. Liam gick dit och ställde sig och pekade på honom och skrattade högt. Han tyckte det såg jätte tokigt ut. Undra hur han kommer reagera när vi går med bebisen i bärselet sen :P


Nåja, nu ska jag äta lite glass innan läggdags. Imorn vankas det mvc-besök igen. Tänk att det redan är 2 veckor sedan jag var där.


Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 23 september 2011 10:43

Bytte bloggnamn igen, så nu heter jag finest.se/aboutagirl   Hoppas ni går in å kikar här igen så ni ser mitt nya namn, tog nämligen bort finest.se/emmaLV.   KRAM ...

Av Emma - 23 september 2011 08:05

Hej! Jag har bytt blogg. Nu mer hittar ni mig på finest.se/EmmaLV .. Besök mig gärna där :) Kram...

Av Emma - 20 september 2011 12:00

I helgen ska jag få åka till Ullared. Ser verkligen fram emot de. Dock är det väl en värdelös helg att åka dit på då det är löning, men men.. Det är bara å gilla läget :) Nu ska jag stax till affären å handla mat. Liam är på dagis och ska hämta...

Av Emma - 18 september 2011 23:19

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Uppdateringen här blev ju inte bättre sen jag skaffade iphone men det är svårt att ta sig tid för att blogga när man har två små barn. Jag hoppas på att kunna uppdatera oftare nu till hösten men det får bli som det...

Av Emma - 8 september 2011 00:08

Har blivit helt beroende av wordfeud! Om ni har iphone eller en andriodtelefon så skaffa de. Det är skitkul! Det är alfapet. Kan ju säga att jag blir helt frustrerad emellanåt för jag kommer inte på något ord alls. Just nu spelar jag med min syrra oc...

Ovido - Quiz & Flashcards