Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Emma - 7 juni 2011 21:58

Dagarna går så fort. I torsdags var jag så glad över att äntligen få ha mitt hjärta hemma i 4 hela dagar. Nu är dom dagarna redan över och idag var han på jobbet igen. Det är så tråkigt när han jobbar, han gör ju så långa dagar också så vi ser ju knappt skymten av honom här hemma mellan mån-fre. Nu är det som tur är snart semester och då har vi 3 veckor ihop. Ska bli jätte mysigt. Dessutom får vi ju en liten ny familjemedlem i samma veva så då har vi lite drygt 3 veckor att lära känna lilla miraklet i magen hela familjen ihop.


Helgen har varit bra. Skönt att komma bort från stan lite. Vi kom hem sent igår kväll. Vi ville inte åka för tidigt eftersom det var ca 30 grader igår. Även om vi har AC så blir det ju såå varmt i bilen när solen ligger på och det blir så synd om Liam att behöva åka en lång resa i den värmen.


Idag har vi tagit det ganska så lugnt. Liams morfar kom på en kaffe på förmiddagen, när han hade åkt försökt jag få Liam att sova men det ville inte han så vi gjorde i ordning lite mat i stället. Ris med fiskbullar i dillsås vart de idag. Jätte mumsigt tyckte Liam. Efter maten ville han sova så det fick han göra.


Vid 14 tiden ringde en gammal vän, Erik, till mig som jag inte träffat på evigheter. Han undrade om han och hans dotter Zoé kunde få komma förbi en sväng då dom var i krokarna och det gick ju så bra så dom kom förbi. Väckte Liam vid 15 och han var sååå trött, min lilla kille <3 Han tyckte det var kul att det var en liten i hans ålder och ville kramas och klappa på lilla Zoé hela tiden. Vi tog en promenad och njöt av sommarvädret. Tänk så varmt och skönt vi haft. Vid 5 tiden kom det dock lite regn och sen började de åska lite, men det var fortfarande runt 25 grader ute och jätte varmt.


Imorn ska jag på avslutningsträff med jobbet. Ska bli kul. Hoppas bara vädret håller sig till det fina för jag anar att vi ska vara ute imorn.


Nu ska jag hänga upp tvätt och sedan gå och lägga mig. Har rejäla sammandragningar för tillfället och skulle gissa att jag behöver lägga mig och andas ut och vila lite. Imorn blir det nog lite lek och bus med Linda och Joline.


Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards