Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Emma - 9 juni 2011 22:01

Idag går jag in i v. 34. Har alltså gått 33 fulla veckor och nu är det prick 48 dagar kvar till bf. Helt sanslöst vad fort tiden gått den här graviditeten. Snart ligger vi på bb med vår bebis, Liams bror/syster, i famnen och kommer beundra ett litet mirakel.


Vi var ju på kss i Skövde idag. Jag pratade med min läkare som ska utföra mitt planerade kejsarsnitt. Vi fick ett datum på när detta ska ske MEN det tänker jag hålla för mig själv.

Har iaf haft turen att jag fått en jätte bra läkare som jag känner mig fullkomligt trygg med. Efter mötet med läkaren fick jag sitta ner och prata med en barnmorska. Hon gick igenom lite saker inför kejsarsnittet. Jag kommer vara vaken denna gång och det kommer betyda oerhört mycket för mig. Även Dennis kommer få vara med inne hos mig och det är så jag vill ha det.


Ärret efter mitt första snitt syns inte speciellt mycket men skulle definitivt kunna se en aning bättre ut. Barnmorskan förklarade att vid ett katastrofsnitt görs allting så snabbt. Det måste ske snabbt och när man då syr ihop magen igen så kan det bli vissa ärrvävnader men det kommer dom fixa till vid detta snittet.


Nu ska jag strax sova. Fastnade dock framför tvn men jag är fruktansvärt trött. Hade svårt att somna igår kväll pga nervositet :P Vad kommer jag inte vara dagen innan kejsarsnittet?


Imorn ska jag och Liam träffa Rebecca och Wira. Det var jätte längesen och de ska bli jätte trevligt att träffa dom igen.


Hur som helst. Godnatt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards