Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Emma - 8 juni 2011 22:24

Mitt halsband, som jag använt i stort sätt varje dag sedan studenten, är försvunnet. Igår tog jag av mig det och la det då i mina shorts eftersom att vi var ute. Jag kan inte minnas att jag tagit ur det ur shortsen när vi kom hem. Det kan ju vara så illa att när jag la i det i fickan så kan det inte hamnade just i fickan utan utanför. Alltså kan det ju ligga utomhus, eller så har någon hittat de.

Jag tvättade mina shorts på kvällen och är ju ganska så säker på att halsbandet låg kvar i shortsen, men Dennis har letat igenom hela maskinen utan att hitta det och eftersom det finns ett filter som stoppar saker att följa med i avloppet så verkar det ju som att halsbandet inte följt med in i maskinen. Så vart tusan har det tagit vägen? Någon som är synsk som kan berätta för mig vart det är? Känner mig helt förtvivlad över att det är borta. Dessutom var det så onödigt att ta av sig de så det ångrar jag nu. Hoppas verkligen att det kommer fram igen.


Jag är jätte trött nu så ska strax lägga mig och sova. Liam vaknade vid 5 (!) i morse. Tror jag låg kvar i sängen till 6 ungefär men gav upp när jag förstod att lillkillen inte tänkte somna om. Vid 8 var jag så trött så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Jag tog då Liam och satte oss i soffan, till min förvåning stensomnade han så jag tassade in med oss båda i sovrummet och sen sov jag ända till 12 medan Liam sov vidare till 12. Helt underbart var det att få sova ut.


Vi tog en sväng till lekplatsen så min lilla gosse fick leka av sig lite. Vi hann dock inte vara där så länge för jag var tvungen att gå hem och göra mig i ordning inför avslutningsmötet med jobbet och sen skulle vi ju promenera hem till mina föräldrar innan. Jag går ju dessutom inte speciellt snabbt för tillfället så jag måste ha ganska så gott om tid om jag ska komma i tid nånstans :P


Mötet var trevligt och det var kul att träffa alla från jobbet. Det var ju ett tag sen nu. Några har jag ju kontakt med även utanför jobb och det är ju väldigt trevligt :) Kl halv 7 var det slut så då åkte jag hem till mina föräldrar, gav Liam välling och promenerade mot affären och sedan hemåt. Liam stensomnade på vägen hem och jag var inte långt efter :P Vart otroligt trött av den långa biten hem. När vi kom hem var det bara att lyfta över kotten till hans säng och jag fick börja fixa en kycklingsallad. Dennis kom inte hem förrän vid 21 ikväll och nu ligger han i sängen. Jag ska alldeles strax göra honom sällskap men måste fixa å ordna lite inför imorn.


Kl 09.35 ska vi vara på bussen mot Skövde imorn. Jag måste vara i god tid om vi ska hinna få i oss frukost, fixa i ordning oss och sedan promenera till station vilket kommer ta kanske 45 min, kanske längre tid. Ska börja gå kl 8.30 för att vara säker på att komma i tid. Som tur är så har jag ju inte så jobbigt med foglossningen på morgon/dag utan det är ju mest på kvällen så förhoppningsvis ska det gå bra att promenera imorn.


Är sjuuuukt nervös inför morgondagen. Har fått för mig så mycket tokigheter som jag vet inte stämmer, men kan ändå inte släppa de.


Nej, fixa, dona och sen sova var de. Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards