Alla inlägg den 30 november 2010

Av Emma - 30 november 2010 18:05

Nu ska jag berätta något störande.

Tidigare idag var ju jag på stan. Jag köpte ett par mysiga raggsockor som jag bara längtade efter att få komma hem och sätta på mig. När jag va på Gina en sväng så började de pipa när jag skulle gå ut därifrån. Sånt där är ju jätte pinsamt. Folk tror ju att man snattat något, men de mina vänner, de har jag aldrig nånsin gjort och skulle aldrig nånsin kunna göra. Hur som helst kom en som jobbade i butiken fram och kollade på tröjan jag nyss köpt där. Det satt inget larm där på. Vi kunde inte förstå vartifrån larmet kom.

Som tur va så trodde tjejen i butiken absolut inte att jag hade tagit nånting. Nu när jag hade dushat och skulle sätta på mig mina nya mysiga raggsockor så upptäcker jag att det är på dom larmet sitter. Jag kunde ju fan inte få upp dom så nu sitter jag här, lagom bitter över att inte få använda mina nya mysiga raggsockor.


Av Emma - 30 november 2010 15:42

Fy sjutton vad kallt de är ute :S Jag frös jätte mycket. Nu tänker inte jag gå utanför dörren på resten av dagen.


Liam är hos sin mormor just nu. Vi promenerade dit förut han och jag och de va precis lika kallt då, även fast att solen kikade fram. Silken vinter vi har fått! Jag skulle ju till stan men som tur var skulle pappa precis åka hemifrån när vi kom dit så jag fick skjuts, tack och lov! Däremot fick jag lov att promenera hem sen och jag trodde jag skulle bli en isbit där jag gick, fy säger jag bara!


Blev köpt lite fina saker på stan. Blir till att slå in dessa finfina saker senare :) Gud så jag längtar tills vi ska klä granen. Ska bli supermysigt.


Förresten, jag saknar min förra lägenhet. Skulle aldrig ha flyttat :( Nu har de dock dykt upp en väldigt stooooor lägenhet. Väldigt stor alltså! Hela 115 kvm. Jag hoppas lite på den. Öppen spis är de också. Vi får väl se :)


Nu ska jag ta mig varm oboy och smörgås. Adjö!



Av Emma - 30 november 2010 10:28

Min gosse ska köpa julklappar till sin älskade mamma och pappa idag. Denna briljanta idé fick jag när Dennis påstod att vi inte ska köpa julklappar till varandra i år. Jag som hade planerat vad Dennis skulle få utav mig! Dessutom hade jag ju hittat en perfekt julklapp jag kunde önska mig utav Dennis.

Nu gör vi såhär istället. Jag går ut och handlar julklapparna till oss men dom är från vår underbara son.

Tror dock Liam får gå ut på en promenad med mormor medan jag går iväg till stan och shoppar åt Liam :P


Usch så förkyld min lilla kille är idag. Nu ligger han och sover. Jag ska ta och göra mig lite smörgåsar och se på tre kronor. Den serien gör mig glad. Jag behöver bli lite glad nu.


I övrigt blir de en väldigt lugn dag idag. Det är jätte kallt ute idag, men solen skiner. Men som sagt, min mamma står för promenaden med Liam idag. Man behöver komma ut och få lite frisk luft varje dag. Dom ska inte vara ute så länge eftersom att Liam är förkyld, men en liten sväng gör honom gott.


Nu är det bara 24 dagar kvar till julafton. Jag ser fram emot Liams första jul :) Jag längtar även till hans ettårsdag. Sen längtar jag till sommaren. Värme!




Här är en bild på mig och min lillebror när vi va i Kroatien år 2007! Miss this!

  

Ovido - Quiz & Flashcards