Alla inlägg den 14 november 2010

Av Emma - 14 november 2010 22:34

Här sitter jag och tittar på Beck. Eller ja, jag är inte så inne i filmen längre utan sitter mest och kikar på datorn. Kan vara trevligt de med :)


Helgen har varit trevlig. Igår kväll åkte jag ju och jobbade och de gick bra. Kom hem imorse strax efter 8. Det var skönt att komma hem, ta det lite lugnt och dricka lite kaffe så man kunde vakna till.

Runt 12 tiden åkte vi till Skövde. Gissa varför vi skulle dit?! Jooo - för att hämta en husvagn :D Nu är vi änna riktig svensson-familj ;) Dock är det mycket som skall fixas i den men jag tycker de ska bli kul. Vi ska måla om väggarna och kanske även luckorna, lägga nytt golv. Min mormor lovade även att hjälpa mig att sy fodral (?) till soffan och så ska vi även sy gardiner :) Tror den kommer bli kanonfin när vi är klara. Kan ju bara tala om att det är en jäkla tur att Dennis ska vara pappaledig nu under vintern så att han kan fixa och dona lite med husvagnen!


När vi hade kommit hem från Skövde åkte vi och lämnade Liam hos mina föräldrar så att jag och Dennis kunde gå ut och äta lite. Vi behövde lite egentid och rå om varandra.

När vi hade ätit åkte vi och köpte en stoooor påse med "lyxgodis" i farsdag till min pappa. Vi blev bjudna på fika. Det blev jätte god glass och kaffe till de. Liam fick så klart också smaka på lite glass och jag behöver väl inte ens berätta att han älskade de? ;)

Vid 18 tiden åkte jag, mamma, Dennis och Liam till mormor och morfar. Även där blev det fika och kaffe. Liam härjade runt och drog ner alla deras tidningar vid soffbordet (som vanligt), och så busade han med oss alla. Lilla sötnosen :)


Har jag berättat att han lärt sig säga blomma nu? Vi har övat i ca en vecka och nu kan han de. När jag frågar vart blomman är så tittar han efter den och säger "Ba", nåt i den stilen :P

När vi sjunger "Klappe klapp på huvudet, klapp, klapp,klapp!" så börjar Liam klappa i knäet. Han vet att vi gör så när vi sjunger den låten. Förut när vi var hemma hos mormor morfar var de nära att han slog i huvudet i bordet och då sa min mamma "Akta huvudet, Liam" och då började Liam klappa med händerna i soffan :P Han kan min grabb!


Imorn är de dags för bvc. Ska bli jätte spännande. Klockan 11 ska vi vara där. Jag tror inte Liam har gått upp så mycket sen sist men jag gissar på att han väger runt 10,5 och är 76 lång. Återkommer med ett besked om detta imorn :)


Ahja, nu ska jag göra mig klar för sängen! Natti natti



Ovido - Quiz & Flashcards