Alla inlägg den 8 november 2010

Av Emma - 8 november 2010 22:24

Just nu går pensionärsjävlar på tv. Fan va kul det är! Dock är jag väääldigt trött just nu så sneglar bara lite på det. Spelar faktiskt in det så att jag kan se på de imorn istället :)


Jag och Linda gick och skrev på mina månadsrapporter förut. Dom uppe på handikappsenheten fullkomligt älskar Liam och jag klandrar dom absolut inte för de. Liam fick lite banan att smaska på så han kommer förmodligen inte ha nånting emot att följa med mig dit upp när det vankas att skriva månadsrapport nästa gång ;)


Efter att vi varit och lämnat alla papper så promenerade vi hem till mamma och pappa eftersom att Liam skulle vara där medan jag åkte iväg och tränade. Denna vecka ska jag försöker få in ytterligare en dag som jag ska träna på framöver. När Dennis är pappaledig så kommer jag träna tre dagar i veckan :) Tror det blir kanon. Sen om tre månader, när det är dags att köpa nytt träningskort, då har jag bestämt mig för att köpa ett träningskort med både gympa och gym, för då kan jag följa med Dennis och pumpa upp mina muskler på gymmet. Vissa delar av min kropp kan behöva en och annan tynglyftning :p

När jag kom hem stod maten serverad och hemmet var rent och fint. Silken karl jag har.


Imorn kl 12 blir det möte, sen ska jag och Liam förhoppningsvis träffa Rebecca och Wira och ta en fika. Möjligtvis så kommer Linda och lilla Joline också :)


Förresten så börjar jag bli väääldigt arg över att det aldrig dyker upp några lägenheter/radhus på ab-bostäder. Dom flesta som ligger ute just nu har en månadshyra på över 8000 kr och det är inget jag tänker betala. Dom som har en normalhyra ligger på fel ställe tyvärr! Jag hoppas att det snart dyker upp nånting. Vi har i alla fall samlat på oss ganska mycket poäng nu så jag tror vi kommer ligga bra till om vi gör intresseanmälan på olika lägenheter.. eller jag hoppas i alla fall de :) Jag vill ha en stor, rymlig och fin lägenhet. Runt 80 kvm eller mer. :)


Nu ska jag sova. Är jätte trött! Puss och kram

Av Emma - 8 november 2010 10:29

Då var det en ny vecka, åter igen. Vad ska ni göra i veckan?


Tusan så kallt det är ute.. Men solen skiner ju i alla fall så det kan nog bli riktigt skönt under dagen. Synd att det inte kan vara en aning svalare inne hos oss.. här är det kokhett!

Idag måste jag och Liam upp till mina chefer och lämna in min månadsrapport.. kanske bra om man får in den någon gång så jag inte står utan lön sen.. :P Jag måste även ringa försäkringskassan.


Helgen har varit bra. I fredags kom Dennis syster Lovisa hit och sen kom ju även min syster och hennes pojkvän, fast dom sov ju hos mamma och pappa :) I lördags så jobbade jag hela dagen tills igår morse. Vi bestämde oss för att ta en trip till Skara och sedan även Skövde, för vi skulle få kolla på en husvagn som Dennis chef har. Den var väl inte den snyggaste MEN det var en husvagn och jag vill ha de.. dessutom går det att göra den fin så köper vi den så ska jag måla, sy gardiner och ställa in fina ljus och grejer.. Kommer bli ap-snyggt :P

Vi köpte en gran igår.. en platsgran alltså.. i år SKA vi banni mig ha en gran. Förra året väntade vi, för de va ju tydligen onödigt att köpa en gran i tid, så när vi gav oss ut på jakt veckan innan jul va det slut överallt.. konstigt va? :P


Vet ni vad förresten?! Tre kronor har kommit ut på dvd.. ni kanske inte bryr er, men det gör jag! Bästa serien som nånsin gått på tv. Jag har redan beställt första boxen.. andra och tredje har jag önskat mig av Anna och Dennis :P


Nåja, nu ska jag koncentrera mig på att prata med Dennis :) Puss på er

Ovido - Quiz & Flashcards