Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Emma - 16 augusti 2011 22:21

Idag när jag städade undan efter dagen så såg jag en tvestjärt. Det kan vara bland det äckligaste småkryp jag vet. Fattar inte vart ifrån äcklet kom heller men jag kan ju tala om att jag fick ett städryck. Dock kunde jag inte dammsuga eftersom Liam skulle nattas. Men imorn ska jag minsann dammsuga och tvätta golv så det står härliga till. Usch, jag ryser av dessa äckliga, vidriga jävla djur!!


Nu ska jag ner och hämta min Föräldratidning som jag köpte idag och gå och lägga mig i sängen för att sova. Vincent sover så gott i vaggan så jag hoppas han fortsätter med det tills han ska äta. Antar att han kommer vakna för lite mat om ca 3 timmar så lite sömn innan dess lär jag få.


Imorn måste vi gå upp tidigt. ska vara på bvc kl 10 och vi har ju lite att ordna med innan dess. Liam ska få på sig kläder, äta frukost och borsta tänder. Vincent måste ammas innan vi går iväg och jag själv måste bli klar.


Förresten, min mamma hade klippt Liam idag och han blev sååå söt. Han såg så stor ut. Dock försvann hans underbara lockar men dom kommer ju snart tillbaka igen <3


Jag ÄLSKAR mina barn mer än nånting annat!

Av Emma - 16 augusti 2011 15:54

Har ni sett den serien? Den gick på tv för många år sedan. Det är Ola Rapacce som har huvudrollen. Jag älskar den serien. Den är sjukt bra :)


Idag gick vi upp tidigt. Alldeles för tidigt. Liam kom intrippandes till mig runt 6 och kunde därefter inte somna om. Han gick upp och satte igång tvn medan jag låg kvar i sängen och försökte vakna till och sen var det bara att gå upp jag med. Vid 10 tiden somnade Liam äntligen om så då passade även jag på att sova några timmar. Trots att jag fått sova under dagen så känner jag mig fullkomligt slut iaf. Har ont i kroppen "/


Liam är just nu hos sin mormor och morfar. Jag och Vincent har varit på bvc och vägt och mätt :) Han hade gått upp 355 gram på 8 dagar och växt 5,3 cm på en månad. Han vägde 4750 gram och var 56,3 cm lång. Han går upp riktigt ordentligt min lille gosse.

Imorn ska vi till bvc igen med storebror som ska få spruta "/ tycker det är jätte jobbigt när det är dags för spruta. Det gör ont i hela mig. Dock ska det bli spännande att få veta Liams vikt och längd. Tror min stora gosse dragit iväg på längden väldigt mycket. På 1 årskontrollen var han 80,5 cm lång. Nu tror jag faktiskt att han är närmre 90 cm. Kanske strax under. Vi får se imorn helt enkelt :)


Nu ligger Vincent och sussar på min mage. Det är oerhört mysigt. Barnmorskan tyckte Vincent var en kopia av Liam när han bebis och det tycker Dennis och jag också. Dom är riktigt lika. Mina älskade pojkar, jag är så stolt <3

Ovido - Quiz & Flashcards