Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Emma - 8 augusti 2011 22:40

Passar på att skriva lite här nu när mina två små pojkar ligger och sover. Ska faktiskt strax gå och lägga mig jag med men först måste jag byta blöja på Vincent som har bajsat.. kan ju inte låta stackarn ligga och sova i de äckliga. Efter bytet lär jag även få amma lite, men sen blir det nog lite sömn.


Idag var första dagen själv med mina gossar. Dennis började ju jobba idag. Det har flytit på rätt bra måste jag säga. Det enda är väl att vi inte har varit ute och lekt nånting idag då det regnat. Har "bara" varit ute och gått i ca 1½ timma. Imorn blir det dock en massa lek och bus. Vi ska nämligen träffa Rebecca och Wira då. Är vädret fint kan det säkert bli en tripp till lekplatsen också :)


Vid kvart i 4 idag så hade vi besök av en barnmorska :) Hon kom hit för att prata lite om hur jag tycker att allt går och hur lilla Vincent mår och sen för att väga. Vincent vägde 4394 gram (tror det var 94). Han hade alltså gått upp nästan ett halvt kilo på bara 2 veckor. Redig gosse som äter och får i sig mycket mat.

Jag frågade lite angående hans gaser i magen. Han ligger ofta och pruttar riktigt högljudda pruttar och jag hade lite funderingar på om det kan bero på något jag äter. Barnmorskan sa att lök och ärtor kunde ge väldigt mycket gaser, men jag har inte ätit något utav de. Sen nämnde hon att färsk potatis är gasbildande. Färsk potatis äter ju jag flera, flera ggr i veckan men nu är det slut på de.


Nu har vi ju turen att Vincent inte är ledsen eller verkar ha ont av sina gaser men samtidigt måste det vara jobbigt för lillen.


Nu måste jag ta och lägga mig snart. Är helt slut.


Natti på er!

Ovido - Quiz & Flashcards