Alla inlägg den 16 april 2011

Av Emma - 16 april 2011 22:22

Och här sitter jag. Min två favoriter ligger och stensover, den ena hörs något mer än den andra :P Föredrar den mer tysta varianten som Liam kör med. Dennis snarkar nåt fruktansvärt och de är ju inte speciellt charmigt men han är söt för de.


Idag har vi haft Dea, Sara och Leah på besök. Dennis och Dea har fipplat med bilar och husvagn medan jag och Sara med barn har varit ute och promenerat, varit inne och lekt med barnen, ätit gott, varit ute lite till och bara haft de mysigt :) Skulle även stolt visa Sara vår nya vagn som vi ska köpa till våra barn men tyvärr var affären redan stängd när vi kom dit :(


 


Såhär ser Liams och hans brors/systers vagn ut. Det är svängbara hjul därfram vilket jag tyckte kändes bra. Dom är även låsbara så vill man inte att dom ska leva sitt egna lilla liv så är det bara å låsa fast dom :P Jag är supernöjd med vårt val av syskonvagn och jag ser fram emot att få ha båda barnen vänt emot mig så att jag kan prata med Liam och även hans syskon när han/hon blir tillräckligt gammal för de :)


Börjar längta oerhört mycket efter juli månad nu. Jag är ju redan i 7 månaden så det går riktigt fort denna gång. Jag är dock lite orolig att Liam ska känna sig utanför eller något i den stilen så jag är väldigt noga redan nu med att planera inför den kommande framtiden. Liam ska inte under några omständigheter behöva känna sig utanför eller bortglömd. I början hade vi tänkt sätta Liam på dagis i augusti men efter lite funderingar har jag nu beslutat at vi ska vänta med detta. Liam får mer än gärna vara hemma med mig året ut. Visst, jag kommer få fullt upp, men jag ska ju ändå vara hemma och jag älskar att spendera min tid med Liam så självklart ska han få vara hemma och hjälpa mig att ta hand om syskonet. I januari kanske Liam börjar på dagis och då 15 h i veckan. Antingen 3 timmar om dagen 7 dagar/veckan eller 5 timmar om dagen 3 dagar/vecka.


Som jag längtar efter att få gå på ledigt nu. Är så trött om dagarna och just nu känner jag att jag vill vara hemma med Liam och bara njuta av tiden ihop med honom. Tiden har gått så fort. När man har barn inser man hur fort tiden egentligen går.


Nåja, nu ska jag sluta snattra och snart sova. Är jätte trött.

Natti!

Av Emma - 16 april 2011 11:16

Sitter och funderar på namn till våran lilla bebis.

Pojk och flicknamn.

Dennis är med inne på att om det blir en pojke så ska han heta Casper. I början var jag lite tveksam men nu gillar jag det. Dock känns det inte helt hundra så jag kommer med massa olika förslag. Det är ju viktigt att vi båda gillar namnet som vårt barn ska bära.

På flicknamn är jag ganska inne på Vilma eller Linnéa. Men jag vet inte säkert där heller.

Jag gillar mjuka namn och det måste ju klinga bra ihop med storebror Liams namn :)

Skriv gärna massa förslag på namn om ni har lust så att jag kan få lite idéer. Har kommit på rätt många pojknamn, men det är i stort sätt bara ett av dom namnen som Dennis har godkänt men jag tror fortfarande han gillar Casper mest.


Hur som helst. Nu är vi i Kungsbacka. Jag ligger i sängen bredvid min lilla prins och vilar. Graviditeten gör mig väldigt trött vissa stunder men jag brukar passa på att vila eller sova mellan 11 och 13 då lillgrabben sover :)


Jag skulle ju lägga upp en bild på magen min. Nu har inte jag lagt över bilderna på datorn än och jag vet ej vart kameran är just nu men Dennis vet. Så jag fixar det när han är tillbaka igen :)


Nåja, nu ska jag fortsätta klura namn och vila lite. När Liam vaknat blir det mat och sedan ska vi nog bege oss ut i vårvädret. Dessvärre har inte solen hittat till Kungsbacka än, men den skull ju komma under dagen så än finns det hopp :P

Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards