Alla inlägg den 5 april 2011

Av Emma - 5 april 2011 22:59

Idag fick jag en dator utav min karl! Min pappa kände en på sitt jobb vars dotter sålde denna. Den är knappt ett halvår gammal och passar mig kanoners. Det är en liten PC-dator. En rosa ;) Flashigt värre!

Den har bra minne, är supersmidig att ha med sig överallt och den ser verkligen helt oanvänd ut. Jag är supernöjd :) Och vet ni vad... JO - denna dator tar emot mitt minneskort från kameran så nu jäklar kommer jag inte undan med att inte lägga upp bilder ;)


Liam och jag har haft en slappardag idag. Vi gick upp strax innan 8, sen somnade vi igen vi halv 11. Klockan 13 vaknade jag och började fixa i ordning lunch, fiskbullar, potatis och ärtor. Klockan 13.30 vaknade Liam och då åt vi. Liam mumsade glatt i sig, likaså jag. Fiskbullar i dillsås är sjukligt gott!!

Min mor kom hit på eftermiddagen och var lite barnvakt åt Liam medan jag fick cykla in till stan och gå upp till kontoret för att ansöka om semester och fp. Har sökt 3 veckor innan jag går på hp, vi får väl se hur de blir med de. Men hur mycket är de inte som ska skriva med när man ansöker om ledigt då? Jag har fått skriva ner alla datum jag jobbar, vilka tider jag jobbar, alla raster, vilka brukare jag är hos osv osv. Ett jäkla meckande!

Likaså när man skriver sin månadsrapport, det är ju inte bara den man ska skriva i utan det är ju typ 5 papper till. Ahja, nu är det hur som helst gjort.

Kom även därifrån med ett extra arbetspass i maj.. hmm, känner väl lite sisådär inför de men jag var tvungen för att få mina timmar att gå ihop.


Imorn är jag åter igen ledig. Då ska jag tvätta golvet, fixa med lite tvätt och sen flytta in Liams leksaker tillbaka till de rummet som ska vara hans. Dom skulle ju komma och tapetsera om snart men det har dom ju inte gjort så nu skiter jag i de.. när dom väl kommer får vi plocka ut allt igen.. Dennis ska få ringa dom imorn och fråga hur de går för dom och när dom kommer hit. Vi ska ju även få göra om båda badrummen då de har runnit in vatten från taket. Inte så trökigt att få helt nytt ;)


Nä, nu ska jag sova. Natti!

Ovido - Quiz & Flashcards